Citat:
Dina argument har inte med mina påståenden att göra. Jag har försökt förklara detta på ett övertydligt sätt, trots att det från början borde varit tydligt nog för någon som är någorlunda kapabel till logiskt tänkande. Något du dessvärre gång på gång visar att du inte är.
Inte alls, mina argument är logiska och följer en röd tråd.
Du skriver själv men dina ord:” De som äter godis gör det för att få tillfredsställelse, detta är sant helt oberoende varför det är så. Precis som att de som inte äter godis inte gör det eftersom det ger dem tillfredställelse.”
Jag har upprepade gånger förklarat att belöningssystemet är en fundamental del i vårt beslutsprocess.
Ditt citat ovan belyser varför detta enskilt inte är nog.
Än en gång, processen är:
Vi använder vårt medvetande för att bestämma vad som är viktigt för oss, mycket av detta kommer från saker vi inte kan kontrollera själv.
När vi agerar i enlighet med våra preferenser så triggas vårt belöningssystem.
Agerar vi emot dessa så mår vi dåligt.
Ditt exempel är väldigt bra på att bevisa att jag har rätt.
Du tycks uppskatta att äta sötsaker som inte är bra för din hälsa men är gott och mår bra av detta.
Jag har uppfattningen att min hälsa är viktigare än sötsaker och skulle må dåligt om jag åt godis.
För att förklara hur detta fungerar måste man ha med de orsaker som bestämmer vad vi belönas av, och vad vi lider av.
Du skriver själv men dina ord:” De som äter godis gör det för att få tillfredsställelse, detta är sant helt oberoende varför det är så. Precis som att de som inte äter godis inte gör det eftersom det ger dem tillfredställelse.”
Jag har upprepade gånger förklarat att belöningssystemet är en fundamental del i vårt beslutsprocess.
Ditt citat ovan belyser varför detta enskilt inte är nog.
Än en gång, processen är:
Vi använder vårt medvetande för att bestämma vad som är viktigt för oss, mycket av detta kommer från saker vi inte kan kontrollera själv.
När vi agerar i enlighet med våra preferenser så triggas vårt belöningssystem.
Agerar vi emot dessa så mår vi dåligt.
Ditt exempel är väldigt bra på att bevisa att jag har rätt.
Du tycks uppskatta att äta sötsaker som inte är bra för din hälsa men är gott och mår bra av detta.
Jag har uppfattningen att min hälsa är viktigare än sötsaker och skulle må dåligt om jag åt godis.
För att förklara hur detta fungerar måste man ha med de orsaker som bestämmer vad vi belönas av, och vad vi lider av.