2026-07-26, 02:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det borde finnas många vittnen, tänker jag

Polisen har gått ut och uppmanat alla att ladda upp bilder och rörligt material till deras digitala tipsportal för att säkra bevis och när det gäller ett eventuellt motiv kopplat till folkmordet i Gaza och Tysklands stöd till Israel är det absolut en tänkbar hypotes som utredarna granskar
Citera
2026-07-26, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Beror väl på. Är gärningsmannen nazist så lär vi bli påminda om det i åtminstone 15 år.

Är gärningsmannen muslim och arab så är nyheten borta i övermorgon.

Nör man talar om höger extrema dåd så lyfts brevik fram som skedde för över 20 år sen, när man talar om islamsk terror så räcker det man går tillbaks mindre än en vecka.
Citera
2026-07-26, 02:27
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
En Abdul alltså.
Hur tänker de drabbade politiskt korrekta aktivisterna i pride-evenemanget nu då som älskar och advocerar för massinvandring?
De är ju inte kända för att vara smarta. 'Gays for Palestina' är ju ett bisarrt exemple på detta (då de kastar bögar från höghus). Förmodligen kommer de att fortsatt rösta för mer massinvandring från MENA. Den berömda poletten kommer nog aldrig att trilla ner för dessa satar.
Citera
2026-07-26, 02:29
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
De är ju inte kända för att vara smarta. 'Gays for Palestina' är ju ett bisarrt exemple på detta (då de kastar bögar från höghus). Förmodligen kommer de att fortsatt rösta för mer massinvandring från MENA. Den berömda poletten kommer nog aldrig att trilla ner för dessa satar.
Det är väl så illa, inte ens när man blir överkörd av en hyrbil så kan man reflektera över omständigheterna.
Citera
2026-07-26, 02:31
Medlem
Investigators have identified a suspected perpetrator and have already initiated initial measures against him. According to police, the man currently under investigation is known to be a member of Islamist circles. The search for him is currently underway and proceeding at full speed.
bild.de
Citera
2026-07-26, 02:32
Moderator
Chantres avatar
Den som hade hyrt bilen. Ännu oklart om han fanns med i bilen.

Citat:
Den 20-21-årige muslimska framfartschauffören från Berlin bodde i Bissingzeile 1.
En lägenhet, kostar där 700-800 euro

Hur hade han råd med det?
https://x.com/DerGanesha/status/2081175029807534459

Kan han ha finansierats av andra? Han hade ju själv precis kommit ut från fängelse.
Citera
2026-07-26, 02:32
Medlem
ursprungligens avatar
Den döda är en kvinna enligt Bild.
Eine zunächst lebensgefährlich verletzte Frau ist inzwischen gestorben.
Citera
2026-07-26, 02:35
Medlem
Tiergarten har länge varit lite skumt? Jag pluggade i Berlin på tidigt 90-tal och bodde nära Tiergarten i studentrum. Om man tog en kvällspromenad i parken kunde det hända att en massa män smög omkring, jag fick känslan av att det var något kontaktsökande på gång, och homosexualitet var ju en lågoddsare. ”Tyvärr” är jag straight, så jag tog aldrig reda på vad som försiggick i detalj. Vet bara att jag aldrig set något liknande någon annanstans.
Citera
2026-07-26, 02:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Welt skriver att bilen är hyrd/leasad av en Abdul B - född 2005. Frisläppt från ungdomsfängelse i maj 2026. Han är känd från religiösa kretsar.

Ännu okänt om han fanns med i bilen.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article6a651d15fe2765826e0fd3ff/csd-in-berlin-polizei-bricht-veranstaltung-ab-autofahrer-rast-in-menschenmenge-ein-todesopfer-14-ver letzte.html?icid=product.animatedbanner.free.1

Man har också stormat hans lägenhet, men han var inte där.(Enligt artikeln)
Citera
2026-07-26, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Nya uppgifter: Mannen med rakat huvud, bomberjacka och kängor uppges ha skrikit slagord för den nazistiska terrororganisationen AfD.
Det är nog därför polisen mörkar.
Detta är en politisk bomb och kommer kräva att alla demokratiska krafter sluter upp i solidaritet med våra minoriteter.

Det är dags för en allmän amnesti för palestinierna i folkmordet.

Ja, det var en transa som hade peruken ovanpå flinten och hade en bomberjacka, och rosa kängor som körde skåpbilen.
Transan hade blivit spottad på dagen innan och anmält detta.
Hon/hen blev förbannad och snodde en skåpbil och mosade några andra transor ?

Cirka 100 000 besökare/demonstranter fanns i området.

Nej men:
Merz har uttalat sig: - Avskyvärt handling !
Polisen ombeder alla att åka hem och ta det lugnt.

Extra regionaltåg hade satts in, men där inträffade ytterligare ett knivdåd, cirka 1 tim 40 minuter sedan. Oklart om hur många skadade. Det nämndes först 3 skadade.

Presskonferens ska hållas i morgon söndag.

Däremot hade nazisterna lyckats reta upp några babbar häromdagen, den 23 juli, med att kasta en sk Dönerkebab ( Kebab i ett slags hårdare pitabröd än det svenska mjuka pitabrödet )
på gatan och hade satt igång ett rejält slagsmål:

https://www.stern.de/gesellschaft/regional/mecklenburg-vorpommern/polizeieinsatz--doenerwurf-fuehrt-zu-rangelei-mit-mehreren-verletzten-38003112.html

Citat:
Kastad dönerkebab leder till bråk med flera skador
23 juli 2026 16:07

En tvist om en kebab eskalerade på en tågstation i Mecklenburg-Vorpommern. Till slut utredde polisen misstänkt misshandel – men inte bara av den anledningen.

En Dönerkebab landar på marken, flera män blir sedan våldsamma och slutligen görs grundlagsvidriga uttalanden: Tre män skadades i ett bråk efter att en dönerkebab kastades i Mecklenburg-Vorpommern.

Döner brukar man mena annars all slags snabbmat ii Tyskland rent allmänt.
Döner är visst turkiska.
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-07-26 kl. 02:44.
Citera
2026-07-26, 02:44
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Den som hade hyrt bilen. Ännu oklart om han fanns med i bilen.

https://x.com/DerGanesha/status/2081175029807534459

Kan han ha finansierats av andra? Han hade ju själv precis kommit ut från fängelse.

Socbidrag? Hyra på 700 euro är väl inget spektakulärt?
Citera
2026-07-26, 02:46
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Tiergarten har länge varit lite skumt? Jag pluggade i Berlin på tidigt 90-tal och bodde nära Tiergarten i studentrum. Om man tog en kvällspromenad i parken kunde det hända att en massa män smög omkring, jag fick känslan av att det var något kontaktsökande på gång, och homosexualitet var ju en lågoddsare. ”Tyvärr” är jag straight, så jag tog aldrig reda på vad som försiggick i detalj. Vet bara att jag aldrig set något liknande någon annanstans.
Hela Berlin är ju en anomali. Har en lesbisk bekant och hennes transpartner som bor där och de talar nästan bara om hur patologiskt otrevlig befolkningen i den stan är. Samtidigt anordnas dessa Prideevent för öppenhet etc frekvent i staden.

(Väst)berlin har väl alltid haft rykte om sig som skitet och fullt av missbrukare dessutom. Där kunde DDR peka på handfasta bevis för Västs nedgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in