2026-07-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Japp! Men inte ens när samhället äntligen tröttnat på deras fasoner och satt stopp för dem via lag fattar de att deras beteende är oönskat.

Nej, utan då kritiserar de lagen istället. En lag där det enbart finns 140 domar kring under de 8 år den varit aktuell!
Citera
2026-07-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, feminister hatar inte heterosexuella medelålders vita män. Och de älskar inte araber.

Feminister avskyr kvinnoförtryck. Oavsett vem det är som levererar det. Kan vara en arab. Kan vara du. Eller någon annan antifeminist.

Feminister avskyr inte alls kvinnoförtryck. Ju mer frihet män ger sina kvinnor, desto mindre respekterar kvinnorna sina män. Svenska kvinnor har i regel betydligt mer respekt för t ex muslimska män än för svenska män. I alla fall feministiska kvinnor. Annat för konservativa, och icke-feministiska kvinnor.

Citat:
Och feminister älskar att ha mänskliga och demokratiska rättigheter.

En mänsklig rättighet är rätten till sexuell integritet och rätten till att bestämma själv vem som får göra något sexuellt med ens kropp. Att ha rätten att säga nej. Och att det är lag på att det krävs samtycke vid sex.

Men använd den rätten att säga nej då? Men du tycker ju att kvinnor är sådana hjärndöda våp att det inte ens klarar av att säga ifrån.

Att ha sex med någon som säger nej var redan olagligt. Således behövs ingen samtyckeslag. Det räcker att säga ifrån om du inte vill. Enkelt.

Citat:
När ni antifeminister förfasar er över lagen om oaktsam våldtäkt, så förfasar ni er helt enkelt över en mänsklig rättighet till sexuell integritet.

Fel. Den mänskliga rättigheten tillgodoses redan av den gamla lagen om våldtäkt.

När ni feminister förfasas över tanken på att skrota lagen om oaktsam våldtäkt, så förfasar ni er helt enkelt över mäns rätt till rättssäkerhet.
Citera
2026-07-26, 01:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Det är allt bra märkligt att du, utan att ens ha sett mig, tror dig veta att jag är helt oattraktiv. Nästan lite komiskt faktiskt.

Att en kvinnohatare som du är oattraktiv är dock ett faktum. Kvinnor tänder inte på kvinnohat.

Jag älskar kvinnor och de älskar mig.
Citera
2026-07-26, 01:13
Medlem
Citat:
Du sticker inte in fingrarna det första du gör. Det är sjukt och kan verkligen vara ett regelrätt övergrepp!

Utan: hångel, kyssar. Hon blir dimmig i ögonen och röd om kinderna och läpparna blir något fylligare. Då vet du att hon börjar bli kåt. Ni smeker varandra. Utanpå kläderna. Om hon särar sina ben och du får ta på henne utanför trosorna och känner att hon är våt, så kan du försiktigt testa under trosorna. Hon stönar när du drar utanpå vaginan. Och då kan det vara läge att börja fingerpulla.

Men du din sjuke sate, satt där och fingerpullade någon när din flickvän satt mittemot, helt utan stegen innan med hångel osv. Faktiskt inte alls säkert att du hade samtycke! Hon kanske lider av det än idag, men kunde då inte anmäla dig.

Så du tänker dig att hon var ett totalt hjärndött patetiskt våp till människa som trots sin vuxna ålder inte ens klarade av att få ur sig ett enkelt nej, gå därifrån eller på annat sätt avstyra det hela om det nu var så att hon inte ville?

I så fall bör du jobba på din kvinnosyn är jag rädd. Maken till misogyna och låga tankar om kvinnor har jag nog aldrig skådat.
Citera
2026-07-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag älskar kvinnor och de älskar mig.

Ändå är du rädd att de ska anmäla dig för oaktsam våldtäkt. Och ändå tycker du att det är ok att oaktsamt våldta dem. Nej, du hatar kvinnor. Och de föraktar dig. Annars skulle du inte gå runt med din rädsla för lagen.
Citera
2026-07-26, 01:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ändå är du rädd att de ska anmäla dig för oaktsam våldtäkt. Och ändå tycker du att det är ok att oaktsamt våldta dem. Nej, du hatar kvinnor. Och de föraktar dig. Annars skulle du inte gå runt med din rädsla.

Du är bara för mycket. Du suger ut allt det roliga ur rummet med dina rättigheter. Jag behöver ta en paus från dig några inlägg. Att diskutera med dig är en form av övergrepp i sig.
Citera
2026-07-26, 01:19
Medlem
Citat:
Du är bara för mycket. Du suger ut allt det roliga ur rummet med dina rättigheter. Jag behöver ta en paus från dig några inlägg. Att diskutera med dig är en form av övergrepp i sig.

Detsamma, du. Ni hatiska människor med era snedvridna sätt att tänka på.

Lagen om oaktsam våldtäkt behövs, när sådana som ni finns, som skiter I om ni överträder en annan människas sexuella integritet.
Citera
2026-07-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ändå är du rädd att de ska anmäla dig för oaktsam våldtäkt. Och ändå tycker du att det är ok att oaktsamt våldta dem. Nej, du hatar kvinnor. Och de föraktar dig. Annars skulle du inte gå runt med din rädsla.

Man kan vara motståndare till en lag av andra anledningar än att man själv är rädd för att åka dit för den.

Försök åtminstone hålla någon form av nivå här. Just nu är du bara fruktansvärt infantil när du håller på så där.

Och är det någon som ger uttryck för misogyni här så är det du och dina kompisar, som behandlar kvinnor som små barn. Medan vi andra ser på kvinnor som vuxna människor som klarar av att ta ansvar för sina egna liv.

Men det är tydligen en kvinnohat enligt din förvridna världsbild.
Citera
2026-07-26, 01:22
Medlem
Citat:
Läs vad du själv skriver. Du är en tvättäkta kvinnohatare som helst vill ta bort kvinnors mänskliga rättigheter och demokratiska rättigheter. Det är på grund av sådana snedvriden typer som du, som feminism fortsatt behövs i Sverige.

Det du kallar kvinnors "privilegier", är i själva verket mänskliga rättigheter. Såsom lagen om oaktsam våldtäkt, som värnar om folks rätt till sexuell integritet. Kvotering är i övrigt inte ok. Men ni antifeminister inbillar er ändå att sådant finns.

Är det några som har offerkoftan på, så är det ni kvinnohatande antifeminister som tycker att lagen om oaktsam våldtäkt är hemsk, för att ni nu inte längre kan gambla ostraffad (om den ni gamblade med inte ville).

Du är som en kvinnohatande arab. Bara kulturen som skiljer dig åt från dem. Men det ids du inte fatta själv.

Fel. Människors rätt till sexuell integritet täcks redan av den gamla lagen om våldtäkt. Människor hade alltså den rätten i Sverige även innan den idiotiska samtyckeslagen infördes trots avrådan från lagrådet, Advokatsamfundet, jurister och andra sakkunniga.
Citera
2026-07-26, 01:24
Medlem
NYZ367s avatar
Det är synd om unga män

Citat:
Man vet aldrig med säkerhet. Man har aldrig 100% samtycke utan det är alltid till viss del en chansning, vilket är OK. Det är så naturligt mellanmänskligt samspel fungerar. Att hävda att man måste veta att samtycke först finns, även fast man aldrig kan vara säker på att det finns, vad som är giltigt samtycke och för vad det gäller, är att ljuga om hur verkligheten är. Det är dessutom killar och män som till 95% förväntas avancera, ragga och försöka limma på tjejer. Männen tar de faktiska riskerna och kan straffas för det.

Unga män bör helt avstå sex på svensk mark. Barnafödandet ska ner till 0 nu. Sedan maxar vi invandringen. Det är faktiskt enklare att implodera återstoden av landet nu än att försöka fixa skiten.

Ler , först när jag läste ditt inlägg såg det ut som svammel. Men allt du säger har en tagg av sanning. Hade jag varit född 1998 hade Thailand varit ett lugnt kort om man vill ligga runt. Där kan man ligga utan att vara orolig för problem flera månader senare.

På hemmaplan har man Tinder att en kvinna på den sidan inte väntar sig sex är som att säga att säga. Hundar luktar skit när dom är blöta ? Också helt SJÄLVKLART
Citera
2026-07-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Joe88: om nån är som ett barn eller är så patetisk att hon inte vågar säga ifrån borde det vara lagligt att sätta på henne trots att hon inte vill. Om man måste vänta på att nån VILL ha sex med en kanske man aldrig får ha sex.

Ja det borde det såklart. Inte mannens fel att hon inte klarar av att säga nej. Det ansvaret bör ligga på henne. Såvida vi inte omyndigförklarar alla kvinnor och reducerar dem till barn då. Men nu är ju kvinnor trots allt ansedda som vuxna människor och bör således anses kapabla nog att säga ifrån ifall de inte vill vara med på något. Män ska inte behöva ta ansvar för vad kvinnor vill och inte. Det ansvaret får kvinnor ta själva.

Jämställt och bra. Girlpower osv.

Och ja, om man måste vänta på att någon annan visar att den vill ha sex så kanske man aldrig får ha sex. Att man vill behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man också visar det. Kan också vara så att man inte vet att man vill förrän den andra initierar det, osv. Världen är helt enkelt lite mer komplicerad än vad autister som du och tomatkungen vill få det till.

Kul förresten att du äntligen fick ett jobb där i höstas men också kul att du nu har semester så du har tid att sitta här igen 24/7. Eller fick du sparken? Återstår väl att se antar jag.
Citera
2026-07-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja det borde det såklart. Inte mannens fel att hon inte klarar av att säga nej. Det ansvaret bör ligga på henne. Såvida vi inte omyndigförklarar alla kvinnor och reducerar dem till barn då. Men nu är ju kvinnor trots allt ansedda som vuxna människor och bör således anses kapabla nog att säga ifrån ifall de inte vill vara med på något. Män ska inte behöva ta ansvar för vad kvinnor vill och inte. Det ansvaret får kvinnor ta själva.

Jämställt och bra. Girlpower osv.

Och ja, om man måste vänta på att någon annan visar att den vill ha sex så kanske man aldrig får ha sex. Att man vill behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man också visar det. Kan också vara så att man inte vet att man vill förrän den andra initierar det, osv. Världen är helt enkelt lite mer komplicerad än vad autister som du och tomatkungen vill få det till.

Kul förresten att du äntligen fick ett jobb där i höstas men också kul att du nu har semester så du har tid att sitta här igen 24/7. Eller fick du sparken? Återstår väl att se antar jag.
Ja jag visste väl att jag hade pinpointat dina åsikter om lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in