2026-07-25, 23:37
Avstängd
Följande:

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Justitiemordet och förtalskampanjen mot 'autist-läkaren' Andrew Wakefield
Citat:
Igen: Insisterar du på att studien i fråga handlar om:
["det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."?]
Om ja, citera relevant innehåll och förklara hur den gör det.

Om nej, erkänn det och be trådens läsare om ursäkt för din grovt vilseledande information i en minst sagt viktig fråga.
Antingen eller.

Du har haft 18 dygn på dig nu och det blir bara värre för dig för var dygn som går.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Nu räcker det med upprepningar. Du har fått svar upprepade gånger.

/Mod
Nej, jag har inte fått svar på var i studien vi hittar att den handlar om "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.".

Här ljuger korrektamund0 och jag vill visa läsaren att hon fortsätter att ljuga om det samtidigt som hon levererar sina kaskader av grova personangrepp varvade med likaledes grova falska anklagelser mot undertecknad.

Jag inser nu att du tycker att detta är helt i sin ordning, eftersom att du tycker att hon skriver annat i sagda inlägg "som för diskussionen framåt" (okänt vad), trots att effekten blir den motsatta och att det är just syftet med de regelvidriga angreppen, ett syfte som du tycks dela?

Om det nu är så, så torde du inte ha några problem med att förklara det här i PM till mig och/eller i en klagomål-tråd.

Är det så farbror_barbro?

Här är ordväxlingen i sin helhet, for the record...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
[Så här diskuterar en människa som vill skydda dina barn]

[Döm själva]

Igen: Insisterar du på att studien i fråga handlar om:

Citat:
...det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.

Om ja, citera relevant innehåll och förklara hur den gör det.

Om nej, erkänn det och be trådens läsare om ursäkt för din grovt vilseledande information i en minst sagt viktig fråga.
Antingen eller.

Du har haft 18 dygn på dig nu och det blir bara värre för dig för var dygn som går.

Det är alltså JAG som varnas här. INTE korrektamund0.
Hallå??
Dvs, moderator påstår att jag har fått "svar" på min fråga "upprepade gånger", trots att så inte är fallet.

Korrektamund0 har inte svarat på min fråga om var i studien denne hittar något som visar att denna handlade om:
"det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.".
Och inte om sambandet mellan de 12 barnens "bowl disease" och deras autism, som ju artikelns titel säger.

Dvs, det här är den grundläggande myten om Wakefield. Att han förlorade sin läkarlegitimation som ett resultat av hans forskningsfusk och andra oegentligheter i en publicerad studie där han falskeligen ska ha påstått att MMR-vaccin orsakar autism.

Och jag vill givetvis fortsätta med att ställa korrektamund0 mot väggen tills hon ger svar på tal.

Får jag inte det och i så fall, vilken regel förhindrar det?

Mvh
o.
2026-07-26, 00:54
Medlem
Stenballes avatar
Under årens lopp så har jag nog fått ganska många inlägg raderade och en del varningar har jag fått.
De flesta varningarna har varit mer eller mindre befogade, några vill jag kalla tveksamma och en direkt felaktig, men sånt är livet.

Sex av dina senaste åtta trådstarter har varit av kategorin klagomål och kritik mot sajtens modereringar.
Du har inte slagits av tanken att det kanske beror på vad och hur du själv skriver som orsakar att du få varningar?
Senast redigerad av Stenballe 2026-07-26 kl. 00:59.
2026-07-26, 02:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Under årens lopp så har jag nog fått ganska många inlägg raderade och en del varningar har jag fått.
De flesta varningarna har varit mer eller mindre befogade, några vill jag kalla tveksamma och en direkt felaktig, men sånt är livet.

Sex av dina senaste åtta trådstarter har varit av kategorin klagomål och kritik mot sajtens modereringar.
Du har inte slagits av tanken att det kanske beror på vad och hur du själv skriver som orsakar att du få varningar?
Jodå, och jag har mina misstankar om det.

Hade du något om det raderade inlägget här ovan? Vilken regel det bryter emot och i så fall, varför?
2026-07-26, 07:00
Medlem
Beaver14s avatar
Räcker att läsa första sidan i den aktuella tråden för att inse att ts är en sån där som har en foliehattsåsikt som snabbt blir emotsagd med verklighet. Då faller ts tillbaka på det enda foliehattar kan, att in absurdum kräva bevis även fast ts själv aldrig bevisar något.
2026-07-26, 07:16
Medlem
negrofobens avatar
Bättre du postar ditt vaccintrams i tråden för alternativa teorier,så slipper du att få dina inlägg raderade
2026-07-26, 08:48
Moderator
Maviels avatar
Som alltid, får vi diskutera dina inlägg och inte motdebattörens. Men generellt sätt så är det så att vi tolererar invektiv och tonen kan synas hård. Det viktiga här är att hålla sig till topic Det är den stor skillnaden mellan dina och din motdebattörs i det här fallet.

Det är här du går snett gång på gång. Du kritiserar dina motdebattörer vilket man får, men du överger helt topic. Dessutom tjatar du och upprepar det om och om igen. Det leder till att topic i tråden störs, och den blir oläslig. Ingen kommer att ge dig fler svar bara för att du tjatar, det skapar bara irritation. Det är ju lite samma tema i dina klagomålstrådar.

Om du läser igenom dina många klagomålstrådar så har du fått höra det här några gånger. Men du verkar inte vilja förstå eller ens höra det, utan ber om nya förklaringar då du inte vill ta till dig de du får. Men det är ju så här det är. Du har fått svar. Ganska tydliga svar. Bara inte de svaren du vill ha, eller kan acceptera.

Du ska självklart få lov att var du och debatter som du vill här. Men då får du också acceptera att moderering sker när du inte håller dig inom ramen för hur regelverket fungerar här.
2026-07-26, 10:01
Medlem
Ajogens avatar
Du har fallit i deras fälla.

Användaren ger sig in i de trådarna för att skrikskriva och raljera tills tråden låses eller användare blir avstängda.

Sen upplever du dig värre behandlad av mods än vad du faktiskt blir.
2026-07-30, 01:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Oj. Jag har missat denna helt och hållet. Det är alltså JAG som är föremål för det replikskifte som ligger till grund för varningen.

Diskussionen är således hämtad från en tråd om Andrew Wakefield, läkaren som blev avstängd efter att ha ljugit ihop en studie i syfte att misstänkliggöra MMR-vaccin som orsak till Autism.

Det som utlöst varningen är tydligen en begäran om att få en länk till något som visar att den aktuella studien "handlar om det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin".

Det anmärkningsvärda är att det har personen fått. Och inte bara EN gång, utan så många gånger att jag själv tappar räkningen. Här ansökan om tillstånd för att bedriva studien där Wakefield beskriver EXAKT vad studien handlar om.

Citat:
Ja, Wakefield studie avsåg att forska på ett samband mellan inflammation i tarmarna och desintegrativ störning (det som idag benämns autismspektrumtillstånd) och vaccination mot mässling och röda hund.

NOTERA ATT DU SOM VANLIGT FÅR EN LÄNK SOM STYRKER PÅSTÅENDET, I DET HÄR FALLET WAKEFIELDS EGEN ANSÖKAN OM TILLSTÅND FÖR FORSKNINGEN. DÄR BERÄTTAR WAKEFIELD SJÄLV VAD SOM ÄR SYFTET MED FORSKNINGEN
Proposed clinical and scientific study
Citat:
A new syndrome: enteritis and disintegrative disorder following measles and measles/rubella vaccination?

Introduction
There are Indications of the emergence of a new syndrome comprising disintegrative disorder and a possible enteritis associated with vitamin B12 deficiency. The syndroте has been linked anecdotally but consistently - with either measles or measles/rubella vaccination. It appears to occur in previousiy well and developmentally normal children following exposure to these vaccines.
https://www.circare.org/consents/wakefield_protocol_19960916.pdf

Citat:

Jag har noterat den typen av retorik i flera år, speciellt bland personer med en konspiratorisk hållning mot allt som heter "vaccin". Men det här beteendet är minst sagt märkligt ur ett psykologiskt perspektiv. Han argumenterar för, och beskriver en verklighet, som dels inte är sann, utan att ha minsta bevis för sina påståenden.

Sedan upprepar han begäran om bevisning TROTS att han får den levererad gång på gång, och har sedan fräckheten att kalla andra för lögnare och påstå att de skall "be trådens läsare om ursäkt för sin grovt vilseledande information i en minst sagt viktig fråga."

Och som socker på laxen har han mage att argumentera med moderatorn och påstå att "Korrektamund0 har inte svarat på min fråga om var i studien denne hittar något som visar att denna handlade om:"
"det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.".
Oärligare debattör får man nog leta efter. En tvättäkta pajas.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-30 kl. 01:28.
2026-07-30, 17:16
Moderator
Maviels avatar
Då TS inte är med oss för tillfället finns det ingen mening att tjafsa vidare om det här. Skulle TS vilja ha tråden öppnad längre fram är det bara att hojta till.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in