2026-07-19, 12:14
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Roten" till det onda kan diskuteras, men det påverkar inte det faktum att terror-organisationen hamas agerande, vars raison d'être är våld och lidande, ENDAST "skapar" mer lidande för det "palestinska folket". "Roten" kan väl likfullt vara den pedofile krigsherrens lära? Om bara dess 1400 år av härjningar INTE hade ägt rum så skulle det väl inte finnas några "motsättningar"...

Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Det är ju en reaktion på vad Israel håller på med. Frihetskämpar som desperat gör motstånd emot en övermäktig utländsk folkmördande ockupationsmakt

Jag vet att ditt hat mot Israel är allt annat överskuggande, men varför kan du inte svara på den enkla frågan; tycker DU att hamas terrordåd har förbättrat eller försämrat läget för palestinier generellt?
Citera
2026-07-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi

tycker DU att hamas terrordåd har förbättrat eller försämrat läget för palestinier generellt?

Givetvis har det inte förbättrat situationen för palestinierna. Svaret från Israels sida är ju den slutgiltliga fasen av folkmordet.

Citat:
The Gaza genocide is the ongoing,[19] intentional, and systematic destruction of the Palestinian people in the Gaza Strip carried out by Israel during the Gaza war. It encompasses mass killings, the deliberate killing of children (making up about 30% of those killed),[20][21][22] deliberate starvation, infliction of serious bodily and mental harm, and prevention of births. Other acts include blockading, destroying civilian infrastructure, destroying healthcare facilities, killing healthcare workers and aid-seekers, causing mass forced displacement, committing sexual violence, and destroying educational, religious, and cultural sites.[23] The genocide has been recognised by a United Nations special committee[24] and commission of inquiry,[23] the International Association of Genocide Scholars,[25][26] multiple human rights groups,[c] state governments, numerous genocide studies and international law scholars,[32][33] and other experts.[34]
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_genocide
Citera
2026-07-19, 20:54
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad jag vet, så har Israel hållit sina fredsavtal.
Vad roligt för dig att du är så kunnig.

Nej, det är jag inte. Har du något att upplysa om angående hur Israel har levt upp till sina fredsavtal?
Citera
2026-07-20, 23:13
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, det är jag inte. Har du något att upplysa om angående hur Israel har levt upp till sina fredsavtal?
Israel behandlar fredsavtal som toalettpapper.
Deras ambition är att utöka Israels territorium. Det är därför det inte definierar sina egna gränser.
Greater Israel hägrar...
Om man vill "utrota Hamas" som man säger man "fått världens mandat till" (hasbara), varför då bomba sönder Gazas 8 av 8 universitet?
Nej, folkfördrivning/etnisk rensning och folkmord är agendan, och det går igen i allt Israel gjort, sedan Nakba (folkfördrivningen då Israel grundades, 700000 människor på flykt på ett bräda, det finns dokumenterat att Israel-milis Haganah skjöt ihäl hela byar då)

Och på den vägen är det.

De kan vara hur legalistisk du vill med dina resonemang.
Terje Rød-Larsen – initiativtagare och central medlare Oslaavtalet.
Mona Juul – diplomat Osloavtalet
deras barn återfanns i Epsteins testamente
Citera
2026-07-21, 09:21
Medlem
Israel har ingått två formella fredsavtal: Med Egypten och Jordanien. Dessa fredsavtal har hållits fullt ut och några stridigheter mellan länderna förekommer inte.

Israel har utöver de fulla fredsavtalen med Egypten och Jordanien även ingått Abrahamavtal med UAE, Bahrain och Marocko. Även dessa avtal löper på enligt plan.

Vi vet att kommunister, islamister och nynazister är de främsta judehatarna, men den grupp som ställer till mest oreda på Flashback är den fjärde gruppen: de förståndshandikappade. De förståndshandikappade judehatarna kan inte ens ta till sig en sådan enkel fakta som att Israel håller de fredsavtal landet ingår.
Citera
2026-07-21, 20:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Israel behandlar fredsavtal som toalettpapper.
Deras ambition är att utöka Israels territorium. Det är därför det inte definierar sina egna gränser.
Greater Israel hägrar...
Om man vill "utrota Hamas" som man säger man "fått världens mandat till" (hasbara), varför då bomba sönder Gazas 8 av 8 universitet?
Nej, folkfördrivning/etnisk rensning och folkmord är agendan, och det går igen i allt Israel gjort, sedan Nakba (folkfördrivningen då Israel grundades, 700000 människor på flykt på ett bräda, det finns dokumenterat att Israel-milis Haganah skjöt ihäl hela byar då)

Och på den vägen är det.

De kan vara hur legalistisk du vill med dina resonemang.
Terje Rød-Larsen – initiativtagare och central medlare Oslaavtalet.
Mona Juul – diplomat Osloavtalet
deras barn återfanns i Epsteins testamente

Israel är ett skit-land.

Jag har inga tvivel att Israel avskyr fred. Det blev uppenbart när Israel såg till att sabotera den tidigare fredsprocessen. Taktiken var den välkända taktiken med judiska bosättningar. Det var då jag insåg att israelerna är rädda för fred.

Israel vill inte ha ytterligare fredsavtal. Men jag känner inte till några konkreta exempel på att Israel har brutit mot dom befintliga fredsavtalen med Egypten och Jordanien.
Citera
2026-07-22, 12:57
Medlem
Israel är det enda landet i Mellanöstern där den kristna befolkningen växer. Att då sitta och anklaga just Israel för att vara fientligt mot kristna är ganska magstarkt.

Kristna israeler behöver inte tjänstgöra i IDF, men gör det ofta ändå. Kristna är en välintegrerad del av staten. Jag frågar mig vilka som tjänar på att så split mellan judar och kristna i det heliga landet...

År 2030 kommer Israel satsa stort på firandet av 2000 år sedan Jesus döptes av Johannes Döparen i Jordanfloden. Kristna från hela världen kommer söka sig till Israel för att ta del av högtidlighållandet.

Nu handlar denna tråd inte om muslimers syn på kristna och judar utan om hur Israels president i en intervju sträckte ut handen för fred med Saudi, Libanon och Syrien. Vi ser att Israel redan börjar lämna över delområden i Libanon, som rensats på terrorister, till den Libanesiska armén. Libanons president Aoun sade vid mötet med president Trump att han såg en historisk möjlighet till fred mellan Israel och Libanon. Det är detta vi bör prata om.
Citera
2026-07-22, 16:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nu handlar denna tråd inte om muslimers syn på kristna och judar utan om hur Israels president i en intervju sträckte ut handen för fred med Saudi, Libanon och Syrien.

Ifall Israels president sträcker ut handen, så är det för att greppa tag om någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vi ser att Israel redan börjar lämna över delområden i Libanon, som rensats på terrorister, till den Libanesiska armén. Libanons president Aoun sade vid mötet med president Trump att han såg en historisk möjlighet till fred mellan Israel och Libanon. Det är detta vi bör prata om.

Ska omvärlden vara tacksamma mot Israel, för att dom lämnar tillbaka en del av stöldgodset från senaste stöldturnén? Ifall det är allt som Israel har att erbjuda, så bevisar det att Israel inte seriösa med fredsförslagen.
Citera
2026-07-25, 20:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svårt att se hur du ska tvinga Israel till fred när det är Iran som bröt det befintliga fredsavtalet med Israel. Ska du tvinga Iran att skriva fredsavtal med Israel eller?

Jag märker att du viftar undan frågan. Så därför fyller jag på med fler detaljer i ett tänkt scenario.

Omvärlden enas om att alla har tröttnat på Israels ständiga krigande. Omvärlden ger Israel ett ultimatum: Bli ett fredligt land, annars bombar vi tills ni accepterar fred. Fredsavtalet bygger på 1967 år gränser. Mellanösterns övriga länder, inklusive Iran, skulle också tvingas att ingå i fredsavtalet. Samma sorts tvångsåtgärder gäller för alla. Mellanösterns övriga länder har redan uttryckt vilja till fred, så där krävs förmodligen inte så mycket övertalning. Det stora hindret är Israel.

Tycker du att det låter som en fin tanke?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in