2026-07-25, 18:14
Medlem
Offerviljas avatar
Swebbtv publicerar ett nytt sommarprat varje dag. I skrivande stund har 18 personer hunnit sommarprata. Vad har ni tyckt om dem? Vilken person tycker ni har hållit det bästa sommarpratet hittills?

Jag sitter just nu och lyssnar på Klaus Bernpaintner och tycker att det han säger är ganska intressant att lyssna på, men annars har jag inte blivit så jätteimponerad av det som jag har hört. Längtar till på tisdag då Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand ska sommartala.

Vilka är era tankar och åsikter om Swebbtv:s sommartalare 2026?

https://swebbtv.se/videos/browse
Citera
2026-07-25, 19:17
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag är mest förvånad över att dom hittat 18 personer som vill prata
Citera
2026-07-25, 19:27
Medlem
Zeusminhunds avatar
Vilka är dessa 18 personerna?
Citera
2026-07-25, 19:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Swebbtv publicerar ett nytt sommarprat varje dag. I skrivande stund har 18 personer hunnit sommarprata. Vad har ni tyckt om dem? Vilken person tycker ni har hållit det bästa sommarpratet hittills?

Jag sitter just nu och lyssnar på Klaus Bernpaintner och tycker att det han säger är ganska intressant att lyssna på, men annars har jag inte blivit så jätteimponerad av det som jag har hört. Längtar till på tisdag då Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand ska sommartala.

De enda bra på Swebbtv är Afs-Matikainen och Katerina Janouch.
Citera
2026-07-25, 20:16
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
De enda bra på Swebbtv är Afs-Matikainen och Katerina Janouch.
Haha, tramsgubbe! Du skriver ju så där bara för att försöka provocera mig.

Både dessa äckelsionister har tyvärr i år sommarpratat i Swebbtv.
Citera
2026-07-25, 20:23
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Så mycket trötta gamla boomergubbar över femtio. Vad tillför dessa människor egentligen? Vad pratar de om? Minnen från åttiotalet? Klagosånger om att det finns människor med mörkt hår på gatorna numera?

Nej, jag har inte lyssnat till en enda av dem. Jag ser inte syftet med att lyssna på boomergnäll från en grupp människor som oroar sig över en framtid de själva inte kommer att vara en del av.
Citera
2026-07-25, 20:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Haha, tramsgubbe! Du skriver ju så där bara för att försöka provocera mig.

Både dessa äckelsionister har tyvärr i år sommarpratat i Swebbtv.

Jag vill minnas att du förra året skrev att Swebbtv var en vidrig skitkanal, eller?
Citera
2026-07-26, 08:47
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så mycket trötta gamla boomergubbar över femtio. Vad tillför dessa människor egentligen? Vad pratar de om? Minnen från åttiotalet? Klagosånger om att det finns människor med mörkt hår på gatorna numera?

Nej, jag har inte lyssnat till en enda av dem. Jag ser inte syftet med att lyssna på boomergnäll från en grupp människor som oroar sig över en framtid de själva inte kommer att vara en del av.
Ja, det är väldigt trött, tråkigt och dåligt. Hittills har nog de flesta till och med varit över sextio. Värdelös musiksmak har alla också. Klaus Bernpaintner var dock som vanligt intressant att lyssna på, och på tisdag kommer som sagt var Gustav Kasselstrand (världens bästa nationalist) att sommarprata på kanalen. Det ska bli spännande att se vad Gustav kommer att köra för låtar.
Citera
2026-07-26, 08:53
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag vill minnas att du förra året skrev att Swebbtv var en vidrig skitkanal, eller?
Det stämmer. Swebbtv är en pinsam och ganska vidrig skitkanal, men under de här sommarpraten så brukar de varje år ändå ha med någon eller några intressanta personer. Gustav Kasselstrand, Roger Richthoff, Klaus Bernpaintner och Fabian Fjälling är några bra personer som genom åren har sommartalat i Swebbtv.
Citera
2026-07-26, 09:24
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag är mest förvånad över att dom hittat 18 personer som vill prata
Det kryllar ju av boomergubbar med Swebbtv-åsikter i Sverige, så att hitta sommarpratare till kanalen är nog inte särskilt svårt.
Citera
2026-07-26, 09:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Vilka är dessa 18 personerna?
Ulf Bejerstrand, Roland Casselbrant, Boris Benulic, Per Johansson, Lennart Matikainen, Claes Hedberg, Thomas Åkerberg, Nina Olofsson, Johan Lindblad, Paul Lillrank, Ola Tunander, Lars Bern, Klaus Bernpaintner, Peter Abelin, Erik J Olsson, Pär Ström, Karl-Olov Arnstberg och Katerina Janouch.
Citera
2026-07-28, 13:12
Medlem
Offerviljas avatar
Gustav Kasselstrands sommartal:
Citat:
Dagens Sommartalare är Gustav Kasselstrand, som är partiledare för Alternativ för Sverige. I årets tal ger Gustav en personlig inblick i de händelser och vägval som hittills kommit att definiera partiets valrörelse, och som han menar har lett till att intresset för partiet är större än i något tidigare val. Han delar också med sig av tankar kring diplomatins sammanbrott och framväxten av en allt farligare krigshysteri.
https://swebbtv.se/w/mQm8vnBdEjzu95tMuqv27U
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in