2026-07-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Axel är väl för fan inte WT. Det vet jag barn till advokater som heter. Där föräldrarna alltså också är född övre medelklass. Sjöstrand är väl inget WT-efternamn heller. Helt vanliga svenska efternamn. Kan upplysa dig om att barn även på "fina" (läs dyra) orter med höginkomsttagarföräldrar också heter Romeo, Malwa, Loke, Odin, Nova osv.

Visste intebatt WT har särskilda efternamn....
Citera
2026-07-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När jag var 4-5 bodde jag granne med en pojke vars storebrors gäng låg i fejd med ett annat gäng (samtliga svenskar). En dag hade det andra gänget tagit lillebrorsan (också 4-5 år) och brände av honom ögonbryn och ögonfransar. Tvivlar på att det ens blev polisanmält och att särskilt många andra än vi som såg lillkillen visste om det. Det blev definitivt inga rubriker av det iallafall. Det var 80-tal.

Det sker en förändring i slutet av 1980-talet och framåt hur man ser våld. Man ser det i dagstidningar och i media. Politikerna uttalar sig annorlunda. På ren svenska börjar man anmäla mer och mer, speciellt i skolorna. Tidigare så anmäldes det sällan och skrevs det om det i media så såg man busarna mer som offer som behövde hjälp, men det börjar ske en förändring i slutet av 1980-talet.

I min skola (Fin skola) var det slagsmål ofta ett par gånger i månaden, dessutom ofta skadegörelse mm. Men inget anmäldes. Det var på slutet på 1970-talet.

Så bilden tidigare av det snälla Sverige är falsk.
Citera
2026-07-22, 17:42
Medlem
Citat:
Samma sorts förnedringsmisshandel. Som enligt fd elever och fd anställda, samt bland annat en psykoterapeut som själv är adlig och tillhör en av "Lundsbergsfamiljerna" alltid funnits på skolan, sedan den startade.
Just att äta och dricka urin/avföring, skräp från marken/papperskorgar (tex gamla fimpar och utspottade snuspåsar), misshandla folk som redan ligger, tvinga dem gräva sin egen grav - allt sådant har pågått på Lundsberg.
Man kan alltså varken skylla på ickesvenskar eller försöka skylla på underklassen. Även vit överklass har sådana här psykopater (i SYNNERHET vit överklass).

Snälla du, jag fattar. Men har aldrig sagt att GM skulle ha varit invandrare. Så där har du fel från början. Har heller aldrig sagt att överklassen är felfri, även det har du själv misstolkat.

Däremot anser jag, efter att ha sett bilder på de tre guldklimpar som utpekas som GM i dessa fall, att de såg ut som WT. Och då kommer du med anklagelser om rasism och jämförelser med överklass. Naturligtvis finns grymhet, pennalism, våld etc. i alla läger. Det fattar väl de flesta.
Citera
2026-07-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Vad kan ''Både Sjöstrand och Johansson har enligt ett yttrande från Älvkarleby kommun ett särskilt vårdbehov och bedöms vara olämpliga att genomföra ungdomstjänst.'' innebära?

Specifikt det fetmarkerade.

Psyksjuk, måste vara den enkla anledningen. Vilka små svinungar, jag hoppas vid gud att de överklagar domen och att den sedan i hovrätten blir ¨ännu strängare med högre skadestånd då dessa tre verkar vara gravt utvecklingsstörda.
Citera
2026-07-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Psyksjuk, måste vara den enkla anledningen. Vilka små svinungar, jag hoppas vid gud att de överklagar domen och att den sedan i hovrätten blir ¨ännu strängare med högre skadestånd då dessa tre verkar vara gravt utvecklingsstörda.

Då ska dom fan heller inte kunna springa runt på gatorna i stan. Inga straff bara för att dom är ''olämpliga''
Citera
2026-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Snälla du, jag fattar. Men har aldrig sagt att GM skulle ha varit invandrare. Så där har du fel från början. Har heller aldrig sagt att överklassen är felfri, även det har du själv misstolkat.

Däremot anser jag, efter att ha sett bilder på de tre guldklimpar som utpekas som GM i dessa fall, att de såg ut som WT. Och då kommer du med anklagelser om rasism och jämförelser med överklass. Naturligtvis finns grymhet, pennalism, våld etc. i alla läger. Det fattar väl de flesta.

Om din enda poäng är att de ser underpriviligerade ut så låt gå för det. Men glöm inte att denna grymhet är som mest utbredd och accepterad i överklassen.
Citera
2026-07-24, 05:25
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Om din enda poäng är att de ser underpriviligerade ut så låt gå för det. Men glöm inte att denna grymhet är som mest utbredd och accepterad i överklassen.

Överklass, underklass.. Hade något snille fått för sig att mata något av mina tre barn med hundskit hade de blivit avlivade på rot.
Citera
2026-07-25, 17:31
Medlem
Alla dömda är väl ändå Svenska eller missförstår jag något här?

//
D
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Avrättning. Hela deras släkt också ut ur vårat land.

Inte var det svenskar som gjorde det i alla fall!?

Låga jävla straff - och antagligen invandrade kriminella äckelråttor, så vart är utvisningarna!?

Att inte bara släppa in ett mass kriminellt pack, men sen inte ens utvisa de som uppvisar kriminellt beteende, på livstid, & direkt efter avtjänat straff & vid första brott där det finns brottsoffer är landsförräderi. Grova brott kan gott vara avrättning. Det här är så pass stört att jag inte skulle ha något alls emot dödsstraff för det.

Går inte tolerera mer. GlobaliSvT mörkar såklart vilka det var, vilket land de kom ifrån som vanligt.

Hoppas bilder och bostadsområde på råttjävlarna sprids.
Massdeporteringar behövs.
Citera
2026-07-25, 17:32
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidfjs
Alla dömda är väl ändå Svenska eller missförstår jag något här?

//
D
Det tvivlar jag starkt på, finns namn & bild?
Citera
2026-07-25, 18:16
Medlem
Fakta
Bild
Citat:
Det tvivlar jag starkt på, finns namn & bild?
Citera
2026-07-25, 19:44
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickeskidakande
Fakta
Bild
Får "webbplatsen kan inte nås men oavsett" , svenskar eller "svenskar", hade inte brytt mig om den som var drivande i ett sådant förnedringsrån (mot någon oskyldig) avrättades rakt av. Jävla pack. Annat vore om den personen hade gjort något verkligt hemskt själv, men vet ju inget om det.

Har inte sett videon, eller namnet heller, men "Jalla bror" låter inte svenskt iaf, så vem kan klandra att man antog det var utlänningar - som det brukar vara vid förnedringsrån.
Citera
2026-07-25, 21:08
Medlem
Citat:
Får "webbplatsen kan inte nås men oavsett" , svenskar eller "svenskar", hade inte brytt mig om den som var drivande i ett sådant förnedringsrån (mot någon oskyldig) avrättades rakt av. Jävla pack. Annat vore om den personen hade gjort något verkligt hemskt själv, men vet ju inget om det.

Har inte sett videon, eller namnet heller, men "Jalla bror" låter inte svenskt iaf, så vem kan klandra att man antog det var utlänningar - som det brukar vara vid förnedringsrån.

Kollade namnen, vet inte om man får skriva ut dom iom att dom är minderåriga men efternamnen ,Sjöstrand, Johansson och Lidström gör nog att du kan ta bort "Svenskar".

Är din slutsats att om det handlade om invandrare så var det pack men nu när det visat sig handla om svenska ungar så var det kanske ändå var B.O. fel lite?

Det som är hemskt är ungdomsrabatten som gjort påföljden löjligt låg.

//D

//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in