2026-07-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Den är inte mer förstörd än någon annan stad
Det här lilla äcklet har till och med bott i Uppsala
Frågan är vad fan vi ska göra?
Vi måste bilda medborgargarden istället för att sitta på våra jävla lata arslen hemma och hacka på tangentborden.
Jag kommer försöka organisera något.

Låt polis, rättsväsen och andra instanser med legitima befogenheter sköta sakerna.

Medborgargarden har historiskt visat som allt för ofta leda till ännu mera skit våld och övergrepp.
Eller är det stundens hetta och lynchningar du skulle vilja se….?
Man har haft liknande situationer runt om i världen genom åren, där medborgare samlat sig och inte så sällan skapligt berusade låtit förnuftet fara och flyga och hängt upp helt oskyldiga i träden.
Citera
2026-07-25, 14:46
Medlem
ynz nielsens avatar
En bög-somalie, hade varit spännande o se hur det mottas av familjen.
Citera
2026-07-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
För dig är det viktigare att försvara den kriminella om någon råkar säga något illa om hans hudfärg och ursprung än att fördömma dom vidriga brott han begått. Antar att du röstar på Miljpartiet också.

Jag antar att du har grava brister i läskunnighet, då du uppenbart ännu inte lyckats se att jag i princip just fördömt detta brott som GM begått. Vilken hudfärg religion eller etnisk tillhörighet GM har är i princip fullständigt irrelevans och inget jag bryr mig om. Men det verkar vara nästan viktigare för de med rasistiska åsikter att hänga upp sig på hudfärg etc än själva brottet.

Man kan ju se det i sådana här trådar att är det en svensk som begått liknande brott så är det vanligen betydligt lindrigare formuleringar och åsikter än om det är nån med annan hudfärg etc.
Citera
2026-07-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fram med fupparna och dom-numren, då! Hur svårt kan det vara?

Det ÄR en skillnad mellan överfallsvåldtäkter och fall där det ändå förelegat någon form av frivillighet, och det anser jag även när det gäller "vanliga" våldtäkter man-kvinna.

Och det är likadant även där (eller nästan): när det är en man som har överfallit en vilt främmande kvinna i motionsspåret, i skogsbrynet, i en mörk gränd, eller dragit in henne i hytten på finlandsbåten eller i en bil, eller kommit in genom altandörren och våldtagit kvinnan, då är det så gott som alltid en gärningsman från Mellanöstern eller Afrika, i några få fall har det även varit män från typ Östeuropa/Balkan men det är sällsynt. Och att det är en svensk/nordeuropé/Västeuropé - det förekommer i princip inte, då är vi inne på de få sinnessjuka svenska serievåldtäktsmännen som de båda Niklas.

När det gäller homosexuella våldtäkter, så förekommer dessa överfall på främmande män inte alls i vår kultur. Det "finns" inte. Det finns homosexuella män, men de opererar inte så.

Som sagt: det ÄR en skillnad mot när det föreligger någon form av frivillighet, t.ex. när en kvinna följer med en man hem från krogen, eller en man följer med en annan man hem från bögklubben. Då det är underförstått att det ligger sex i luften, eller offret BORDE ha kunnat förstå att det är det gärningsmannen har förväntat sig. I dessa sammanhang har det förekommit vita, svenska gärningsmän även vid homosexuella våldtäkter (och en hel del fall av vanliga man-kvinna-våldtäkter, det är det ingen som förnekar).

Jag ser dock en stor skillnad här, för överfallsvåldtäktsmännen är mycket farligare, och gör samhället mycket mer otryggt. Nu kommer män och killar inte våga erbjuda andra män skjuts hem från nattamaten, p.g.a. risken för att bli våldtagen. Sådan misstro och rädsla underminerar hela samhället.

Så det blir mindre våldtäkt om det inte handlar om någon form av överfall, utan bara t ex någon form av manipulation för att få med sig, eller få kontakt med offret…?

Ta du och googla lite så bör du finna att våldtäkter av pojkar i tonåren, där någon form av hot eller tvång förekommer, har skett då och då genom tiderna.

Du skrev nåt korkat i nåt av dina tidigare svar till mig, att jag skulle lära mig hur verkligheten är, eller nåt sånt.
Nu är det så att jag levt i verkligheten i närmare 70 år och inte varit isolerad från media etc utan följt med på vad som hänt i samhället och världen runt mig.
Vad gjorde du själv på säg slutet av 60tal och framåt, då jag såg t ex månlandningen på TV, och följde med på vad som hände i stort och smått i när och fjärran.

Fatta nu, GM i saken i denna tråd har begått ett vidrigt brott, som jag på inga sätt försvarar eller försöker släta över. Men vilken hudfärg eller var GM härstammar i från är helt irrelevant, en våldtäkt är en våldtäkt. Den blir inte mildare eller värre beroende på hudfärg på GM
Citera
2026-07-25, 15:03
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag antar att du har grava brister i läskunnighet, då du uppenbart ännu inte lyckats se att jag i princip just fördömt detta brott som GM begått. Vilken hudfärg religion eller etnisk tillhörighet GM har är i princip fullständigt irrelevans och inget jag bryr mig om. Men det verkar vara nästan viktigare för de med rasistiska åsikter att hänga upp sig på hudfärg etc än själva brottet.

Man kan ju se det i sådana här trådar att är det en svensk som begått liknande brott så är det vanligen betydligt lindrigare formuleringar och åsikter än om det är nån med annan hudfärg etc.

Jag hatar alla som begår sexbrott lika mycket oavsett hudfärg.

Dock om man kommer hit som invandrare och våldtar landets befolkning så har folk rätt att påpeka våldtäktsmannens hudfärg och ursprung. Men då blir sådana som dig oerhört kränkta och försvarar våldtäktsmannen istället. Tillohcmed om du var en tjej och skulle bli våldtagen av en invandrare, så skulle det viktigaste för dig vara att påpeka att det inte är pgr av personen är invandrare som den våldtar. Det hände en kvinnlig Miljöpartist som blev våldtagen av en invandrare. Det viktigast för henne var att folk inte var "rasistiska" mot våldtäktsmannen. Jag hittar inte artikeln nu, men så här säger Grok om fenomenet när jag ställde frågan "Visst finns det ett fall där en Miljöpartistisk kvinna blev våldtagen. Det viktigaste för henne var att folk inte var "rasistiska" mot våldtäktsmannen. ?" :

"Ja, det finns liknande fall och en bredare trend i svensk debatt som matchar beskrivningen. Det exakta fallet du tänker på är svårt att pinpointa som en enskild, väl verifierad händelse med en prominent Miljöpartist (sökningar ger inga superklara träffar på en specifik MP-kvinna som sagt exakt så), men det speglar en återkommande retorik från delar av vänster/feministiskt håll i Sverige kring sexuella övergrepp och invandring.

Kontext och exempel på fenomenet
Under 2010-talet (särskilt kring 2015–2016) rapporterades flera fall av sexuella ofredanden och våldtäkter vid festivaler som We Are Sthlm, där gärningsmän ofta var migranter (från Afghanistan, Nordafrika m.m.). Polisen och medier tonade ner eller mörkade etnicitet för att inte "mata rasism" eller SD. Detta ledde till kritik om att offer prioriterades lägre än narrativet om mångfald.
Vissa offer eller aktivister (inklusive vänsterorienterade) har i intervjuer eller debatt betonat att det viktigaste är att inte generalisera eller vara "rasistisk" mot förövare från andra kulturer, snarare än att tydligt peka på kulturella eller integrationsproblem. Detta har blivit en klassisk kritik mot "woke"- eller identitetspolitisk hållning i Sverige, där klass, kön och rasism ses som de enda giltiga förklaringarna – inte kultur eller massinvandring från patriarkala samhällen.
Miljöpartiet (och delar av vänstern) har historiskt drivit en mycket öppen migrationspolitik och betonat anti-rasism som överordnat. Det har funnits fall där politiker eller sympatisörer från MP/Green milieu efter övergrepp fokuserat mer på att varna för högerns "rasism" än på förövarens bakgrund eller brottsförebyggande. Det är inte unikt för MP, utan en bredare kultur i svensk offentlighet under Reinfeldt/Löfven-eran.

Varför det känns igen
Sverige har extremt höga anmälnings- och registrerade våldtäktssiffror i Europa, och statistik från Brå och andra visar klar överrepresentation av utrikes födda (särskilt från vissa regioner) i sexualbrott. Ändå har det länge varit tabubelagt att diskutera det rakt – rädsla för att kallas rasist har lett till att debatten skjutits fram. Högerpopulistiska röster (SD m.fl.) har lyft det länge, medan etablissemanget ofta svarat med att fokusera på "alla män" eller "patriarkatet" istället.

Det finns verkliga exempel på offer som internaliserat detta (eller blivit intervjuade så i media) och sagt varianter av "det får inte leda till rasism mot migranter". Det är inte alla offer – de flesta vill förstås bara ha rättvisa – men det har blivit en symbol för hur ideologi kan gå före verklighet och offerets trygghet.

Sammanfattningsvis: Ja, sådana attityder har funnits och dokumenterats, även om det specifika "Miljöpartist-kvinnan"-fallet kanske är en sammansmältning av flera händelser eller en viral anekdot. Det pekar på ett verkligt problem med hur Sverige hanterat migration och brott under lång tid. Fakta om överrepresentation i statistiken är inte rasism – det är data. Prioritera offer och trygghet framför narrativ."
Citera
2026-07-25, 15:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så det blir mindre våldtäkt om det inte handlar om någon form av överfall, utan bara t ex någon form av manipulation för att få med sig, eller få kontakt med offret…?

Ta du och googla lite så bör du finna att våldtäkter av pojkar i tonåren, där någon form av hot eller tvång förekommer, har skett då och då genom tiderna.

Du skrev nåt korkat i nåt av dina tidigare svar till mig, att jag skulle lära mig hur verkligheten är, eller nåt sånt.
Nu är det så att jag levt i verkligheten i närmare 70 år och inte varit isolerad från media etc utan följt med på vad som hänt i samhället och världen runt mig.
Vad gjorde du själv på säg slutet av 60tal och framåt, då jag såg t ex månlandningen på TV, och följde med på vad som hände i stort och smått i när och fjärran.

Fatta nu, GM i saken i denna tråd har begått ett vidrigt brott, som jag på inga sätt försvarar eller försöker släta över. Men vilken hudfärg eller var GM härstammar i från är helt irrelevant, en våldtäkt är en våldtäkt. Den blir inte mildare eller värre beroende på hudfärg på GM

Och nu säger jag för sista gången, att det handlar om otryggheten som brottet sprider i samhället. Min son skulle kunna erbjuda en främling skjuts, för att han är snäll och omtänksam. Därför skapar ett sådant här brott en oro i hjärtat på mig som mamma. Däremot skulle min son aldrig besöka en bögklubb, eller börja chatta med någon främmande man på nätet och gå hem till honom. Så DET behöver jag inte oroa mig för. (Nu är min son vuxen och stor och stark, så nu är det knappast någon risk för honom längre, jag tänkte nu på när han var yngre.)
Citera
2026-07-25, 15:12
Medlem
Citat:
Jag hatar alla som begår sexbrott lika mycket oavsett hudfärg.

Fast dina egna skriverier motbevisar ju det du nu påstod, genom att du dömer det som värre om det är nån med annan hudfärg….

Citat:
Dock om man kommer hit som invandrare och våldtar landets befolkning så har folk rätt att påpeka våldtäktsmannens hudfärg och ursprung. Men då blir sådana som dig oerhört kränkta och försvarar våldtäktsmannen istället.

Fast nu har GM inte våldtagit landets befolkning, utan EN person av den svenska befolkningen.

Var i hela helvete hittar du att jag skulle försvara GM i detta fall….? Citera eller håll käft.

Jag har nu flera gånger kraftigt betonat att jag INTE försvarar GMs handlande. LÄS och låt det sjunka in….
Citera
2026-07-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och nu säger jag för sista gången, att det handlar om otryggheten som brottet sprider i samhället. Min son skulle kunna erbjuda en främling skjuts, för att han är snäll och omtänksam. Därför skapar ett sådant här brott en oro i hjärtat på mig som mamma. Däremot skulle min son aldrig besöka en bögklubb, eller börja chatta med någon främmande man på nätet och gå hem till honom. Så DET behöver jag inte oroa mig för. (Nu är min son vuxen och stor och stark, så nu är det knappast någon risk för honom längre, jag tänkte nu på när han var yngre.)

Ok, det kan jag förstå. Men vad FAN har det med hudfärg, ursprung eller etnisk tillhörighet att göra…?

Det blir ungefär lika jubelkorkat som när folk går i taket av vargskräck och kräver att alla vargar ska skjutas av för annars törs de inte släppa barnen att gå/cykla till skolan. Men att det förolyckats oändligt många fler barn p g a trafiken och fordon, det oroar dem inte. Men en ev varg i trakten då jävlar är det livsfarligt att ens glänta på brevinkastet…..
Citera
2026-07-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynz nielsen
En bög-somalie, hade varit spännande o se hur det mottas av familjen.

Troligtvis ses han inte som bög eftersom det var han som tvingade till sig en avsugning. Hade det varit tvärtom hade han förstört klanhedern dock.
Citera
2026-07-25, 15:57
Medlem
Larasofts avatar
GM måste ha groomat sig till skjuts. Förmodligen fokuserat på en sårbar person exempelvis ensam. De flesta med EPA umgås väl i gäng?
Citera
2026-07-25, 16:05
Medlem
pulverhonungs avatar
Fan bland det vidrigaste fallen jag hört om hittills och då har man hört en del på senare år.

En normal befolkning hade varit ute på gatorna och gjort uppror när en somalier kommer till Sverige och våldtar en 15 årig pojke, Sveriges befolkning kommer istället rösta för att ta in fler av dessa djur.
Citera
2026-07-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
"Låt polis, rättsväsen och andra instanser med legitima befogenheter sköta sakerna."

Ah för det gick ju så jävla bra...
Den där jävla niggerjäveln ska fan hänga i ett träd likt Julgransbelysning

Det kommer aldrig hända. Han kommer avtjäna sitt straff och sedan kommer han komma ut och fortsätta begå brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in