Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Jag gissar på att det var svårare än de trodde att hitta ovaccinerade som det fanns tillräckligt underlag att följa. Det är många amerikaner som undviker sjukvård pga brist på pengar.
Och det är relativt få som inte vaccinerar sig själva eller sina barn.
Sen kommer datan från två olika källor.
Så det är en viss begränsning på de material de hade tillgängligt.
Jag har tittat lite mer på de skeenden som verkar ligga bakom. Det hela blir märkligare och märkligare.
Det första jag noterar är att studien legat i en papperskorg i FEM år (nästan SEX!).
Zervos och Co närmar sig alltså IRB 2017 med ett protokoll (som jag aldrig sett, jag vet inte ens om det finns någon kopia någonstans), och får klartecken. De genomför ett försök att exekvera studien, men en intern granskning av "något" får Ford att lägga ned hela projektet 2020.
Sedan tar det FEM år, så poppar saken upp, och då gör den det i ett senatsförhör (Sep 2025) där Aaron Siri (utan några immunologiska kvalifikationer eller någon forskarutbildning) sitter och hasplar ur sig anklagelser om att Henry Ford Health skulle ha tystat ned hela saken (och viftar med ett manuskript som enligt Henry Ford Health inte ens fanns när projektet lades ned 2020).
Lika märkligt är att Henry Ford Health inte ens är medvetna om saken innan senatsförhöret, och har inte blivit ombedda att varken vittna eller fått chansen att lämna en redogörelse. Det hela framstår mer som en PR-kupp orkestrerad Senator Ron Johnson, där den egentliga avsikten varit att få Henry Ford Health att framstå som skurkar som försökte "dölja resultatet av ett forskningsprojekt".
Ett senatsförhör där man alltså inte ens informerar den som anklagas, än mindre komma dit och försvara sig. Är inte det här antivaccin-beteende med Ron Johnson i spetsen så vet inte jag...
Man måste fråga sig vad som EGENTLIGEN ligger bakom att FEM år gammal forskning som skrotats av skäl som ur vetenskaplig synvinkel är fullt förståeliga, poppar upp i form av ett slagträ mot Henry Ford Health. Och HUR är det möjligt att en senator kan tillåtas sitta och leka med demokrati på det vis han gör genom att i det tysta försöka sätta åt någon i ett senatsförhör utan att denna ens är medveten om att det sker eller får chansen att försvara sig? Sanslöst.
Man behöver knappast vara konspirationsteoretiker för att inse att något mer ligger gömt bakom kulisserna.