2026-07-25, 12:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
När har jag påstått det?

Är detta dina ord? Hur ska vi tolka dem?

Citat:
Men när man läser fallen så låter det extremt troligt att personen är skyldig.
Citera
2026-07-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om hon säger att det inte fanns samtycke, hur skulle du i rätten bevisa att du visst hade samtycke?
Hon har till och med berättat för ett par kompisar att du hade sex med henne utan samtycke. Hon verkade låg när hon berättade det.

Jag hade sagt som det var. Eftersom inget annat konstigt har skett (så som i alla faktiska fall jag sett) så finns det ingen anledning att misstro mig.

Har du några fall du kan länka till där någon dömts under de premisserna?
Citera
2026-07-25, 12:40
Medlem
Citat:
Är detta dina ord? Hur ska vi tolka dem?

Tycker 75% av advokaterna att det inte låter extremt troligt att personen var skyldig i de fall som jag har läst?
Citera
2026-07-25, 12:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag hade sagt som det var. Eftersom inget annat konstigt har skett (så som i alla faktiska fall jag sett) så finns det ingen anledning att misstro mig.

Har du några fall du kan länka till där någon dömts under de premisserna?

Så då står alltså ord mot ord och jag antar att du skulle bli otroligt chockad, ledsen, förbannad om du dömdes.

Har du lyssnat på någon av de videos jag har länkat?
Citera
2026-07-25, 12:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Så hon har gett samtycke verbalt?

Mannen frågade "får jag pippa din snippa?", hon svarade "ja gärna det".
Citera
2026-07-25, 12:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tycker 75% av advokaterna att det inte låter extremt troligt att personen var skyldig i de fall som jag har läst?

75% av advokaterna tycker att bevisbördan i våldtäktsmål inte når upp till nivån ställt utom rimligt tvivel som ska krävas för fällande dom.
Vi diskuterar samtyckeslagen och dess konsekvenser. Inte enbart de fall som du läst.
Citera
2026-07-25, 12:44
Medlem
Citat:
Så då står alltså ord mot ord och jag antar att du skulle bli otroligt chockad, ledsen, förbannad om du dömdes.

Har du lyssnat på någon av de videos jag har länkat?

Eftersom du ställer en motfråga istället för att komma med ett specifikt fall så utgår jag från att du inte har nåt specifikt fall att länka till.
Citera
2026-07-25, 12:46
Medlem
Citat:
75% av advokaterna tycker att bevisbördan i våldtäktsmål inte når upp till nivån ställt utom rimligt tvivel som ska krävas för fällande dom.
Vi diskuterar samtyckeslagen och dess konsekvenser. Inte enbart de fall som du läst.

Varför påstår du då att jag påstår mig veta bättre än 75% av advokaterna när jag säger att jag tycker personen verkade skyldig i de fallen jag läst?
Citera
2026-07-25, 12:48
Medlem
Citat:
En väldigt feminiserad man skulle jag nog påstå. Hur jag kan ha insyn i vad kvinnor pratar om? Hur jag kan påstå att de pratar mer med varandra om sina mäns enligt dem tillkortakommande o.s.v.?
Fundera på det en stund.

Att de har varandras ryggar? Menar du att de alltid håller med varandra och bekräftar den andras känslor? I sådana fall tycker jag att det långt ifrån är bra i alla fall. Det skulle många gånger vara bättre att kanske få en reflektion kring om de själva kan ha någon del i det hela ?

En feminiserad man?

Om kvinnor inte hade pratat och ventilerat med varandra om sina pojkvänner och makar och män i allmänhet och vad de blir utsatta för av tex manliga skolkamrater och manliga kollegor etc så hade betydligt fler kvinnor försökt begå självmord/mördat och/eller misshandlat sina makar/ca 100% hade tagit ut skilsmässa/ca 99% kvinnor hade gått på antidepressiva, osv osv.

Detta gäller över hela världen.

Så var glad och tacksam för att kvinnor pratar med varandra.
Citera
2026-07-25, 12:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför påstår du då att jag påstår mig veta bättre än 75% av advokaterna när jag säger att jag tycker personen verkade skyldig i de fallen jag läst?

Så då tolkar jag dig att du kanske är benägen att hålla med advokaterna att det är en rättsosäker lag där det ställs lägre beviskrav än det gör i andra fall?
Citera
2026-07-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Mannen frågade "får jag pippa din snippa?", hon svarade "ja gärna det".

Jamen då har han ju verbalt samtycke. Ligger hon helt stilla och tyst efter det? Stönar inte, säger inget, utstöter inget ljud alls, tittar knappt på honom, tar inte på honom, är inte med på noterna när han vill byta ställning? Är hon våt?
Citera
2026-07-25, 12:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
En feminiserad man?

Om kvinnor inte hade pratat och ventilerat med varandra om sina pojkvänner och makar och män i allmänhet och vad de blir utsatta för av tex manliga skolkamrater och manliga kollegor etc så hade betydligt fler kvinnor försökt begå självmord/mördat och/eller misshandlat sina makar/ca 100% hade tagit ut skilsmässa/ca 99% kvinnor hade gått på antidepressiva, osv osv.

Detta gäller över hela världen.

Så var glad och tacksam för att kvinnor pratar med varandra.

Så där ja. Du insåg ganska snabbt att det inte alls är konstigt att jag vet att kvinnor i allmänhet pratar och skvallrar mycket mer om sådana här saker än vad män gör.

Vd gäller våld i nära relationer så visar studier på att skillnaden på att bli utsatt inte är så stor mellan män och kvinnor. Kvinnor utnyttjar också våld mot män i nästan lika stor utsträckning. Män anmäler inte.
Det är fler kvinnor än män som initierar skilsmässor. Jag skulle tro att även fler kvinnor än män äter mediciner mot depression. Kanske för att deras ibland falska negativa världsbild förankras djupare i dem för varje gång de får bekräftelse av en ny väninna som de berättar sin historia för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in