2026-07-24, 18:54
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja den där white trash benämningen är väl lite rasistisk. Det är ju svensk kultur vi pratar om. Varför svärta ned den?

Men Dansbandsveckan i Malung är väl ett tips.
Åka Finlandsfärja.
Äta på en klassisk vägkrog typ Rasta.
Åka Paddan i Göteborg.

Herregud
En vit som drar raskortet

Rasta där har väl inte WT lågbetalt människor råd att äta ?

Vet inte har nog aldrig varit inne där
OT fråga vad är de för mat?

24/7 kryssning

Camping (men har under pandemin dragit med sig medelklassen)
Har själv aldrig campat i vuxen ålder.
Kunde sova i tält som lite på tomten

Ullared spendera semesterkassan på skit

Raggar träffar
Citera
2026-07-24, 19:17
Medlem
Är ju bara dra på random första maj-tåg eller riktiga vänsternästen som Piteå.
Citera
2026-07-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Novemberkåsan är en av Sveriges äldsta och mest prestigefyllda endurotävlingar. Tävlingen pågår under nästan ett helt dygn och består av en dagsetapp och en lång nattetapp på totalt cirka 30–55 mil i mycket krävande skogsterräng och mörker.
För den hundrade upplagan av Novemberkåsan 2026 står Knivsta värd. Evenemanget arrangeras av Svenska Motorklubben (SMK Uppsala) under helgen den 7–8 november och förväntas locka tiotusentals besökare till kommunen.

https://new.smkcs.se/tavlingar/novemberkasan/

Där är du så långt ifrån WT du kan komma , inga wt har dom pengarna till dem cyklarna och bussarna som den idrotten kostar samt åskådarna är dem flesta utövare eller fd utövare av enduro eller mx vilket innebär att det inte är några wt !
Citera
2026-07-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
WT som kommit över 30 år bör ha minst tre barn med två partners/f d sambo.

Detta medför några dagar på Skara Sommarland som är nästan lika bra som Liseberg, så det så.

https://www.sommarland.se/
😆 Min gamla kollega hade 6 barn med tre olika kvinnor varav ett av barnen var omhändertaget av socialen. Där kan vi snacka WT-platinum. Han hade inte råd med Skara Sommarland.
Citera
2026-07-24, 19:34
Medlem
Läste i Aftonbladet att SD är på valturné, och just nu i Söderköping, och givetvis tar Åkesson en glass på glasscaféet Smultronstället.

Att åka dit för att glassen är så god, det är wt (det är vanlig jävla Triumfglass de serverar, man kan hitta sanslöst bättre glass i närheten, i typ Norrköping eller Linköping). Det är som att bjuda ut familjen på restaurang och stanna till vid närmaste Circle K.

Sedan har de snygga uppläggningar på Smultronstället, de ska de ha ett stort plus för. Men inte för sin industriglass. Att tycka det är så underbart gott, det är wt.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-24 kl. 19:39.
Citera
2026-07-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebryggaren94
😆 Min gamla kollega hade 6 barn med tre olika kvinnor varav ett av barnen var omhändertaget av socialen. Där kan vi snacka WT-platinum. Han hade inte råd med Skara Sommarland.
Kunde han inte få sms-lån?

Gjorde de något annat istället? Det finns massor med saker som barn gillar som inte behöver kosta så mycket. Men lite med wt tror jag handlar om att det måste vara kommersiellt.

Det där att ta sig kommunalt till närmaste naturskyddsområde, hitta en eldningsplats och grilla korv över öppen eld, är inte lika coolt och wt som Skara sommarland med köer och svinpriser.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-24 kl. 19:46.
Citera
2026-07-24, 19:55
Medlem
guderis avatar
Så "wt" är alltså att inte bo i Stockholm, ha en husbil för 2milj och använda den på en svensk campingplats med familjen?
Citera
2026-07-24, 19:57
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För att bo på Södermalm krävs antingen 3 mkr i kapital eller 40 års kötid. Så per definition bor inte WT centralt i storstäder. Men jag kan hålla med om att det finns en del med gällivarehäng där (här).

WT bor i Staffanstorp eller Sjöbo och har kläder köpta på gekås. De är alltid lite för solbrända vilket antyder många icke-intellektuella uteaktiviteter men inte golf tennis eller segling som kostar för mycket. Bangolf går bra, men inte frisbee-golf, för många steg.

Fast det stämmer inte jag har vänner som bor på Södermalm och hyr sina lägenheter, de har inte stått i kö 40 år fast de är inga WT, de har varit utanför tullarna och sett sig om i världen!
Citera
2026-07-24, 20:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?

Följdfråga: Varför måste man se det som "trash" bara för att man går back to the basics och gillar sånt som är enkelt? Häftiga bilar, god men billig mat, och sex och andra nöjen som är enkla och effektiva.

Och vad är isåfall motsatsen till "trash"? Att vara en sån där svartklädd svår pretentiös teatermänniska typ Thorsten Flinck?

Jag har fattat det intellektuella beslutet att omfamna det enkla i livet (vilket inte utesluter att man också kan göra något svårt någon gång ibland, om det finns anledning därtill). Alla väljer inte en folklig livsstil bara för att de inte förstår bättre...
Citera
2026-07-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Första säsongen av Westworld fick det att se väldigt lockande ut, så varför inte?

High Chaparral är skitkul för barnfamiljer med barn typ 3-8 år (kanske äldre också). Barn älskar att panga med knallpulverpistoler och det är rätt kul för vuxna också. Dessutom, var kan man annars gå runt med cowboyhatt utan att verka muppig?
Citera
2026-07-24, 20:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?
Det uppstår ett intressant dilemma när du ställer en sådan fråga på Flashback. Är det bra eller dåligt?

Det är dåligt eftersom inte en enda av Flashbacks 1,6 miljoner medlemmar tillhör gruppen White Trash. Men å andra sidan är det bra, eftersom Flashback samlar Sveriges största experter på White Trash och påfallande många medlemmar är extremt intresserade av WT.
Citera
2026-07-24, 21:01
Medlem
willythefoxs avatar
Var på Kneippbyn på Gotland nyligen och det levereras vad som efterfrågas där!

Kontrasten mot snobbiga stockholmare i centrala Visby bara några minuter bort och lurkarna från Småland, Norge och obygd lie varstans var slående för mig.

Föredrar dock Kneippby-folket framför brattiga, skitnödiga överklassfamiljer personligen, fast jag själv är från Stockholms innerstad från början.

Får jag välja väljer jag dock bort båda företeelser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in