Citat:
Ursprungligen postat av
avc
När jag får varning, avstängning eller liknande, brukar moderatorn alltid besvaras med P.M. Okejdå, inte alltid, men försöker så gott jag vågar.
Brukar artigt tacka för varningen och gärna skoja lite, vända deras personangrepp till att "tack snälla, uppskattar att ni bryr er <3".
Ibland (bara på skoj) är det också kul att skicka P.M till mods, inte för jag har något att säga, utan just för de är moderatorer vilket automatiskt triggar trollhumöret (som att de skulle ha mer att säga till om och vara på högre level i debatten). Dessutom är de ju rätt hatade, så att skicka ett skämt kan ju förgylla stämningen och skänka mer energi så de faktiskt orkar med att stänga av alla användare.
Hur mycket skall en moderator tåla? En Snut får man ju skoja med hur mycket som helst och de ska bara stå där och se torra ut. Däremot är det juridiskt olagligt för en moderator att någonsin blocka en användare, vilket kan leda till avstängning och bannlysning för moderatorn.
Var går gränsen? Om jag inleder en debatt med mod, som är representant för Flashback, vilka krav kan jag rimligtvis ställa? Utan att avslöja företagshemligheter, vilka krav ställes internt inom moderatorkåren?
Jag har svårt att tro att du har fått ta emot personangrepp från moderator via PM. Motsatsen förekommer men jag tycker nog ändå att det ofta går att ha en diskussion via PM med användare även om känslorna ibland svallar.
Det är inte regerat i lag som du skriver om att blocka en användare, men det får vi såklart inte göra.
Du undrar lite över kriterierna för att bli moderator. Om du söker finns det trådar och FAQ om det, exempelvis står det en del här:
(FB) Vilka kriterier krävs för att bli moderator?