2026-07-25, 10:10
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi låtsas att det är som du skriver, alla som röstar på mp är socionomer. Det innebär att de har jobb och inte är bidragstagare.

Ja visst. De är skattefinansierade för att fika hela dagarna.

Med såna jobb behöver vi inga arbetslösa….

Bimbo, återigen😉👍
Citera
2026-07-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Ja visst. De är skattefinansierade för att fika hela dagarna.

Med såna jobb behöver vi inga arbetslösa….

Bimbo, återigen😉👍
Varför skulle kommuner med sina tighta budgetar betala folk för att fika hela dagarna?

Jag tycker du ska visa mer respekt för människor som utbildat sig och vigt sina arbetsliv till att hjälpa andra människor som befinner sig i trångmål. Det är inte ett lätt jobb och det kan komma en dag när du eller någon av dina anhöriga behöver deras hjälp.
Citera
2026-07-25, 10:20
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Varför skulle kommuner med sina tighta budgetar betala folk för att fika hela dagarna?

Jag tycker du ska visa mer respekt för människor som utbildat sig och vigt sina arbetsliv till att hjälpa andra människor som befinner sig i trångmål. Det är inte ett lätt jobb och det kan komma en dag när du eller någon av dina anhöriga behöver deras hjälp.

För det är någon annans pengar, därför.

Jag reagerade mest på att du skrev att de hade ett arbete och inte var bidragsberoende. Vilket är helt fel. De är skattefinansierade. Alltså, glorifierade bidragstagare.

Dessutom har jag date:at en socionom. Hon förklarade hur det låg till där i socionom träsket….😳

PM:a mig gurl!
Citera
2026-07-25, 10:20
Medlem
Citat:
Vi låtsas att det är som du skriver, alla som röstar på mp är socionomer. Det innebär att de har jobb och inte är bidragstagare.

Så du ser ner på bidragstagare? Märklig ståndpunkt från en vänsterröstare må jag säga. Du lyfter även upp människor som kämpat sig igenom en utbildning och avancerat i livet, precis den typen av människor som vänstern motarbetar. Själv är jag ensamstående lärare som fått det mycket bättre med den nuvarande högerregeringen, en regering som på riktigt bryr sig om arbetare.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-25 kl. 10:22.
Citera
2026-07-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Så du ser ner på bidragstagare? Märklig ståndpunkt från en vänsterröstare må jag säga. Du lyfter även upp människor som kämpat sig igenom en utbildning och avancerat i livet, precis den typen av människor som vänstern motarbetar. Själv är jag ensamstående lärare som fått det mycket bättre med den nuvarande högerregeringen, en regering som på riktigt bryr sig om arbetare.
Du får läsa lite högre upp. Jag besvarade en som skrev att S-väljare är bidragstagare och jag rättade denne med att skriva att S är ett av de partierna högutbildade valde i störst utsträckning medan SD-väljare är de som i högst utsträckning är lågutbildade och bidragstagande. Ingen värdering i det. Allt jag skrivit finns en googling bort.
Citera
2026-07-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
För det är någon annans pengar, därför.

Jag reagerade mest på att du skrev att de hade ett arbete och inte var bidragsberoende. Vilket är helt fel. De är skattefinansierade. Alltså, glorifierade bidragstagare.

Dessutom har jag date:at en socionom. Hon förklarade hur det låg till där i socionom träsket….😳

PM:a mig gurl!
Är du inte glad att vi har skattefinansierad vård, skola och omsorg?
Citera
2026-07-25, 10:28
Medlem
Citat:
Är du inte glad att vi har skattefinansierad vård, skola och omsorg?

Är du inte glad att jag som ensamstående lärare fått det mycket bättre?
Citera
2026-07-25, 10:31
Medlem
Citat:
Du får läsa lite högre upp. Jag besvarade en som skrev att S-väljare är bidragstagare och jag rättade denne med att skriva att S är ett av de partierna högutbildade valde i störst utsträckning medan SD-väljare är de som i högst utsträckning är lågutbildade och bidragstagande. Ingen värdering i det. Allt jag skrivit finns en googling bort.

Så det är positivt att utbilda sig och avancera? Bör dessa människor få mer i plånboken än de som inte utbildar sig eller kämpar? Bör skatten höjas för de som avancerat så att bidragen kan höjas för de som inte utbildat sig eller kämpat?
Citera
2026-07-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Är du inte glad att jag som ensamstående lärare fått det mycket bättre?
Ja det är väl toppen. Alla röstar dock inte med plånboken.
Citera
2026-07-25, 10:34
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

Hjälpa?

Ja en del av dessa behöver rejält mycket hjälp själva.

Många av dessa socionomer har en ytterst skev verklighetsuppfattning.
Citera
2026-07-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ja det är väl toppen. Alla röstar dock inte med plånboken.

Tack för att du gläds för min skull, jag har kämpat extremt mycket med karriärbyte mitt i livet. Inget som sker genom magi.

Men för dig duger det inte att ensamstående lärare fått det bättre? Vilka grupper är det då du förespråkar? Vänstern ”back in the days” hade varit stolta över sina insatser för den ensamstående läraren, idag är det helt andra grupper som prioriteras. Arbetarparti….jodåsåatt….
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-25 kl. 10:38.
Citera
2026-07-25, 10:36
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:

Tycker du ska googla mer själv.

Ja eller är det dessa "rymdforskare" från Somalia du anser är de högutbildade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in