2026-07-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Konspirationsforumet nästa.

Hört talas om:

”I just want to find 11 780 votes which is one more than we have…,”.

och

”Fellas, I need 11 000 votes. Give me a break”.
Senast redigerad av Master.Palm 2026-07-25 kl. 09:48.
Citera
2026-07-25, 10:12
Medlem
Citat:
Vi har människor som inte vill att man ska behöva ett ID för att rösta.

Andra vill att man ska behöva det.

Essensen av diktatur vs demokrati.

Som alltid och vanligt, eller gott mot ont med andra ord.

Fast Trump beundrar ju diktaturer istället för demokratier så det torde inte vara något problem för MAGA-sekten😉
Citera
2026-07-25, 10:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Nej, det har man inte alls hittat. Som vanligt är du grundlurad och klarar inte av att tänka själv.

Ett lättlurat får.

Trump avslöjar inte hur han kommit fram till denna siffra och Nevada dementerade omedelbart att det stämmer eller ens att DHS har tillgång till deras röstlängder.

Bara fabricerade siffror precis som allt annat Trump kräker ur sig.

Nu var ju länken till DHS som själva går ut i en presskonferens. Men du ser detta som Trump. På tal om lättlurade får 🤣
Citera
2026-07-25, 10:23
Medlem
Citat:

Svårt att tolka svamlet.

Försöker du säga att det är demokratiskt att stater själva får bestämma sitt röstförfarande?

Nej, det tror jag inte.

Försöker du säga att det är diktatur att stater själva får bestämma sitt röstförfarande?

Det låter konstigt.

Försöker du säga att det är demokratiskt för en federation att köra över sina medlemsstater?

Helt obegripligt.
Citera
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det som är allra mest spännande med mytomanen Nixter är;

Vem fan tror han att han lurar?

Det är ju bara MAGA som sväljer denna typ av uppgifter utan att källkritiskt granska dem.

Vill du som vänsterklegg proklamerar att inte behöva ha id kort eller liknande identifiering vid röstning i USA även släppa på dessa regler i Sverige ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nu var ju länken till DHS som själva går ut i en presskonferens. Men du ser detta som Trump. På tal om lättlurade får 🤣
Självklart är det Trump ditt lättlurade får.
Citera
2026-07-25, 10:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Konspirationsforumet nästa.
Hur menar du då, undrar då alla hört samtalet där det ska "hittas" röster, så de facto är donalds den enda som försökt göra systematiskt valfusk.
Förstår det är jobbigt för er, så jobbigt att ni nu försöker låtsas om att det inte ens existerar
Man måste vara svårt underbegåvad och man tror kan låtsas bort detta, men förstår du skäms.
Och att sån fakta gör denna tråden till stor komik istället, och det verkar störa, så kämpa på, denna fakta kommer aldrig försvinna.

Och en annan sak jag märkt, precis inga bevis alls kommer för donalds Kina påstående och "bevis", det berättar för mig även ni inser att det går inte påstå något med skräpet som donalds gav.
Citat:

Dock identifieras den registrerade på flera andra sätt, varför glömmer du av detta varje gång?
Citat:
Hört talas om:

och

Helt klart har användaren det, men har bestämt sig för låtsas om att det inte existerar istället, ser rätt tragiskt ut faktiakst.

Har du märkt hur de använder inga bevis alls som donalds gav?
Det är som de insett det är bara skräp också.

Sen är den stora frågan vad syftet detta med Kina har, för en sak är säker och det är att det har precis ingenting och göra med Kina.
Utan donalds planerar något, och frågan är vad.

En sak hen skämtar om oftare och oftare nu, det är hur hen ska ställa upp en tredje gång som president.
Och jag har lärt mig med erfarenheten med donalds och när han låter så, och att det är på allvar det hen säger.
Men känns dock inte som Kina svamlet är skapat för den, känns mer som något för mellanårsvalen så är något planerat och där de kommer ropa kina kina kina och som nu inte visa upp något bevis alls.
Citera
2026-07-25, 10:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hört talas om:

och

Att det fem år efter att Washington Post korrigerat sin artikel och medgett att den byggde på ett ihopklippt samtal fortfarande sprids samma felaktiga bild – en artikel som dessutom följdes av artiklar i bland annat Dagens Nyheter, såvitt jag vet utan någon motsvarande rättelse – visar ganska tydligt att du inte verkar vara särskilt intresserad av sanningen.

Det är trist. Inte minst för dig och dina barn.

The Post publish Correction on Trump call with Georgia
https://www.washingtonpost.com/opinions/2021/03/16/washington-post-correction-trump-call-georgia-investigator/
Citera
2026-07-25, 11:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att det fem år efter att Washington Post korrigerat sin artikel och medgett att den byggde på ett ihopklippt samtal fortfarande sprids samma felaktiga bild – en artikel som dessutom följdes av artiklar i bland annat Dagens Nyheter, såvitt jag vet utan någon motsvarande rättelse – visar ganska tydligt att du inte verkar vara särskilt intresserad av sanningen.

https://www.washingtonpost.com/opinions/2021/03/16/washington-post-correction-trump-call-georgia-investigator/
spelar liksom ingen roll att det är editerat, donalds vill att de ska "hitta" rätt antal röster för donalds ska kunna vinna.

Jag skratta ut ett högt gapflabb så illa att både barn och fruga kom och undrar vad som hände.
Det är du som inte är särskiljt intresserad av sanningen, men om du är, kan du då inte berätta vart denna Frankfurt-server är?
Och än mer intressant varför praktiskt taget allt du skriver är exakt omvänt.
Så vi får hoppas du inte har barn, och med tanke på hur trist det skulle vara med lögnare.

Det jag gillar med tråden nu, det är att inga "bevis" som donalds har gett används ens, det berättar för mig att ni redan vet om att det var skräp.
Citera
2026-07-25, 11:27
Medlem
Citat:
Vill du som vänsterklegg proklamerar att inte behöva ha id kort eller liknande identifiering vid röstning i USA även släppa på dessa regler i Sverige ?

Varför tror du då att Republikanerna i Kongressen vid varje tillfälle röstat emot ett nationellt och likformade ID kort för alla medborgare i USA. Detta skedde bland annat i samband med omröstningen i kongressen kring Immigration Act of 1990. Som ursäkt från GOP att rösta ner förslaget angavs att det ”Stred mot individens frihet”.

Jag är precis som det Demokratiska partiet i USA för ett nationellt ID kort förutsatt att det kan rullas ut i en rankt så att alla för möjligheten att ansöka om det.

Inte ens i Sverige med våra personnummer och vår historik med nationella ID kort, skulle jag känna mig helt säker på att söka ett nytt ID kort eller pass tre månader innan jag behöver det. Dessutom i USA skulle alla behöva söka nya ID handlingar med tre månader kvar tills dessa skall användas vågar jag lova att det administrativa systemet skulle rasa samman.
Citera
2026-07-25, 11:30
Medlem
Citat:

Du har inte läst artikeln utan upprepar bara vad andra har lurat i dig, som det lättlurade fåret du är.

Här är transcription av samtalet:

https://edition.cnn.com/2021/01/03/politics/trump-brad-raffensperger-phone-call-transcript/index.html
Citera
2026-07-25, 11:36
Medlem
Citat:

Här har du samtalet inspelat, det är bara att lyssna själv. Dessutom utskottsförhör där Republikanen Brad Raffensberger under ed vittnar om Trumps samtal.

Du får alltså både det inspelade beviset men också en vittnesutsaga.

Och kära Nixter, om detta inte skulle stämma, och Raffensberger deltagit i en komplott mot Trump, varför har ingen stämt honom för att han vittnat falskt i utskottet. Trumpadministrationen stämmer ju ALLA andra oavsett hur dåliga bevis de har emot dem.

https://youtu.be/AbFc9T7KXA0?si=-HADs-7WZHHuOs-4
Senast redigerad av Master.Palm 2026-07-25 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in