2026-07-24, 13:40
Medlem
Men om det hypotetiskt pågick ett massivt röstfusk av den art som Nixter fantiserar om, hur kommer det sig isåfall att demokraterna inte lyckades skaffa sig en pålitlig majoritet i senaten? Det är ju samma valsedlar.. Döda och illegal aliens som antas ha röstat på Biden skulle väl också ha kunnat förväntas lägga en mängd extra röster på demokraternas kandidater till senaten; så att det vägde över?

Men nej, under hela Bidens tid i Vita huset var det i praktiken dött lopp i Senaten. 50-50. För att få igenom lagar var man ofta tvungna att låta VP Harris lägga sin utslagsröst. Om demokraterna nu är sådana superfuskare, varför lyckades de inte flippa några mandat i senaten också?
Citera
2026-07-24, 13:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
....och därmed finns heller inga som helst ID-kort eller medborgarskapsbevis eller liknande som löser det påstådda problemet med valfusk.

Alltså är det de bakomliggande processerna som behöver ändras. Kanske avskaffa det där med att man måste registrera sig för att rösta och istället införa en riktig folkbokföring som skiljer på medborgare och icke-medborgare? Blir kanske enklare för Republikanerna att få igenom ett sådant förslag eftersom det ju inte gärna kan kritiseras för att exkludera vissa grupper från att rösta.

Du följer inte DHS rapporter ser jag.

Man har nu hittat +250.000 illegala migranter som röstat i:
Pennsylvania, Kalifornien, Nevada och New Jersey. Mycket mer är på väg. Georgia "vanns" av Biden med ca 11.000 röster. Vi har definitivt haft en illegitim President i 4-år

DHS presskonferens på ämnet för några dagar sedan.
https://youtu.be/Czb8RivKON4

...Den som vill upprätthålla demokratin stödjer att man identifierar sig vid röstande. Som i Sverige. Att som du beskriver luckra upp reglerna verkar ju vara exakt de problem man nu behöver åtgärda.
Senast redigerad av Nixter 2026-07-24 kl. 14:02.
Citera
2026-07-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Pennsylvania, Kalifornien, Nevada och New Jersey. Mycket mer är på väg. Georgia "vanns" av Biden med ca 11.000 röster. Vi har definitivt haft en illegitim President i 4-år

...Den som vill upprätthålla demokratin stödjer att man identifierar sig vid röstande. Som i Sverige. Att som du beskriver luckra upp reglerna verkar ju vara exakt de problem man nu behöver åtgärda.

Vad bra! Hela 261 000 fuskröster i 4 delstater. Återstår bara att hitta 16 739 000 röster till i de övriga 46 staterna.

Jag har, som jag redan skrivit, inga invändningar i sig mot ID-krav vid röstning (det är ganska vanligt förekommande i andra länder). Jag hade absolut inte klagat om ändringen skulle ske till valet 2030. Utan min invändning gäller enbart det faktum att man drar till med ändringar 3 månader före ett val. Ska man trots allt göra det, så är det ett absolut minimikrav också att alla myndigheter åläggs - enligt lag - att hinna utfärda och distribuera alla handlingar till alla som begär dem (och i förekommande fall genomföra adekvata personkontroller inom den ramen).

PS: dessutom brukar Demokraterna vinna Kalifornien med 2-3 miljoner rösters marginal (ingen republikan har vunnit där sedan Reagans och Bush d.ä. dagar), så några tusen fuskröster där saknar i helt betydelse eftersom vinnaren får alla elektorerna, oavsett om man vinner med 1 röst eller 4,27 miljoner röster som Hilary Clinton gjorde.
Senast redigerad av Auric 2026-07-24 kl. 16:14.
Citera
2026-07-24, 18:07
Medlem
Citat:

Nej, det har man inte alls hittat. Som vanligt är du grundlurad och klarar inte av att tänka själv.

Ett lättlurat får.

Trump avslöjar inte hur han kommit fram till denna siffra och Nevada dementerade omedelbart att det stämmer eller ens att DHS har tillgång till deras röstlängder.

Bara fabricerade siffror precis som allt annat Trump kräker ur sig.
Senast redigerad av InkontinentKent 2026-07-24 kl. 18:11.
Citera
2026-07-24, 18:35
Medlem
Citat:

Men nu till det viktigaste, har man hittat Frankfurtservern?
Citera
2026-07-24, 18:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Nej det har man inte. Man drömmer att man har det.
Du menar väl inte att du tror på den falska propagandan som den korrupte sexualförbrytaren lägger ut?
Citera
2026-07-24, 19:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Men nu till det viktigaste, har man hittat Frankfurtservern?
Verkar som användaren försöker låtsas om den inte existerar längre

Men än mer fascinerande att h*n ger dessa helt sjuka påståenden om illegala röster, och när vi redan vet om att de inte ens kan registrera sig.
Antar en sak, att den inbillar sig en som lyckade med det innebär att det är 250000(Ett klassiskt svart och vitt.)
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nej det har man inte. Man drömmer att man har det.
Du menar väl inte att du tror på den falska propagandan som den korrupte sexualförbrytaren lägger ut?
Är det inte lite fascinerande att användaren inte använder något donalds "bevis"?
För detta berättar för mig att användaren anser också det är inget mer än skräp och mer SKRÄP
Citera
2026-07-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verkar som användaren försöker låtsas om den inte existerar längre

Men än mer fascinerande att h*n ger dessa helt sjuka påståenden om illegala röster, och när vi redan vet om att de inte ens kan registrera sig.
Antar en sak, att den inbillar sig en som lyckade med det innebär att det är 250000(Ett klassiskt svart och vitt.)

Är det inte lite fascinerande att användaren inte använder något donalds "bevis"?
För detta berättar för mig att användaren anser också det är inget mer än skräp och mer SKRÄP

Det som är allra mest spännande med mytomanen Nixter är;

Vem fan tror han att han lurar?

Det är ju bara MAGA som sväljer denna typ av uppgifter utan att källkritiskt granska dem.
Citera
2026-07-24, 20:48
Medlem
klybans avatar
Citat:

Det är ju bara MAGA som sväljer denna typ av uppgifter utan att källkritiskt granska dem.
Ingen, för vi alla väntar på Frankfurt-servern fortfarande och h*n vägrar ge oss den.
Men jag har lärt mig att när användaren säger en sak, så är det EXAKTA motsatta, och praktiskt taget ALLTID

Det är också så man vet att donalds ord och utan "bevis" är inget mer än skräp.
Det intressanta är dock, vad kommer av detta påstående av donalds.

För vi vet redan att "bevisen" inte stödjer donalds det allra minsta.
Så ska bli intressant av doanlds uppsåt är, jag gissar på inget bra alls
Citera
2026-07-24, 21:44
Medlem
Citat:

Tyvärr känner jag till många svagbegåvade som går på vad som helst så länge det tilltalar dem. Är man en förlorare med uselt jobb som skyller på allt och alla, särskilt staten och invandrare, så är det såklart skönt att höra att det hela är en konspiration mot en. Inte ens eget fel. Jag känner även vissa intelligenta personer som tyvärr har haft otur i livet som blir likadana.

Trollfabrikerna är till för dem och de kan inte tystna för de är aldrig färdiga, det tillkommer ju nya idioter hela tiden.
Citera
2026-07-25, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Obegripligt?! Det är republikanerna som fuskar eller rättare sagt Donald Trump som har gjort mycket grova försök till valfusk. I värsta fall har vi haft det sista demokratiska valet i USA nu.

Konspirationsforumet nästa.
Citera
2026-07-25, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
"Punkt slut" säger 1ulvius9 som tydligen tror att det är ett argument

Ja, men även om det är så, så har det förstås ingenting att göra med SAVE-act, Trumps galenskaper, eller att ni är efterblivna lurade får.

Vi har människor som inte vill att man ska behöva ett ID för att rösta.

Andra vill att man ska behöva det.

Essensen av diktatur vs demokrati.

Som alltid och vanligt, eller gott mot ont med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in