2026-07-25, 02:29
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag tror det handlar om att man tänker större än sig själv. Man inser att man inte klarar allt själv utan med de resurser man har så behöver man hjälpas åt.

Kort sagt, utöver de rika som tjänar så in i helvete på högerns politik är det korkade unga som haft tur i livet som röstar höger. Dvs inte så många. Sen finns det så klart de som är kristna och tror att KD är deras parti, eller de som är rassar och tror att SD är deras parti, eller de som vill knulla barn och vet att L och C är deras parti.
Citera
2026-07-25, 06:26
Avstängd
Ett omöjligt problem har uppstått svartingarna är för många så bidragen har gått helvete vilket tvingar många etniska svenskar rösta vänster systemet klarar arbetslösa riktiga svenskar men inte hela somalia. Lösningen ut med alla babbar gör Sverige svenskt igen alla röstar sd inte nåt annat
Citera
2026-07-25, 07:06
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag
Jag är rätt så säker på att många inte är insatta, och röstar enligt deras värden snarare än sakpolitik. Det är inte fint att rösta höger, även om det är det bästa för samhället. Det är finare att vara "god" och vara för invandring och för klimatet.

Det roliga är att de rödgröna är de onda, men det fattar inte deras väljare. Deras liv går ut på att vara goda i deras kompiskrets. Även om de är onda egentligen.
Citera
2026-07-25, 07:07
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag tror det handlar om att man tänker större än sig själv. Man inser att man inte klarar allt själv utan med de resurser man har så behöver man hjälpas åt.

Kort sagt, utöver de rika som tjänar så in i helvete på högerns politik är det korkade unga som haft tur i livet som röstar höger. Dvs inte så många. Sen finns det så klart de som är kristna och tror att KD är deras parti, eller de som är rassar och tror att SD är deras parti, eller de som vill knulla barn och vet att L och C är deras parti.
Du pratar som om högern i Sverige är som högern i USA. I USA är högern jättehöger. I Sverige är högern mer rimlig och välfärden är fortsatt viktig även för högern. Men det fattar inte du.
Citera
2026-07-25, 08:18
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag

Majoriteten av befolkningen tycker det är moraliskt förkastligt och ekonomiskt galet att utvisa personer som arbetar och gör rätt för sig.
Citera
2026-07-25, 08:35
Medlem
LKKINGENs avatar
De sk gråsossarna borde vara på utdöende men deras roll har tagits över av invandrarna.
Sen finns det sjukpenisionärer, bidragstagare i gemen som såklart får det enklare med vänsterstyre.
Nu var det länge sedan vi levde i en demokrati, om nu någon verkligen vet vad det, men en sak som slagit mig är att våra tillresta inte är intresserade av demokrati för i sak finns det inte många svenskar som inte hade velat se ett slut på invällningen.
Känner själv ett antal vänster röstare som ofta beklagar sig över invandringen och Brevik kommer upp med jämna mellanrum hos dessa som en nazist och hemsk människa.

Folk är helt enkelt idioter.
Vårt absolut största hot i Sverige och hela Europa är invandringen som förstör våra nationer och låter islam breda ut sig.
Finns de som tror miljöhotet är viktigare. Men vad som än kommer hända med klimatet och vad vi än gör så är det inget som kommer ändra riktning på klimatets förändringar under livstiden för de som föds idag.
När islam råder, tror ni på fullt allvar det kommer satsas något på miljö, pensioner och samhälls projekt?

De som driver på islamiseringen i Europa är samma grupper som verkar inom den extremistiska miljön tex IS.
Men av någon anledning så går folk runt och tror att politikerna kommer lösa allt när det är dom som är problemet.

Det riktigt stora problemet är att röstar vi höger så kommer inte det hjälpa något speciellt det heller, det är bara titta i backspegeln för senaste mandatperioden.
Jaja nu kan säkert någon få för sig att påpeka något Tidö gjort som minskar invandringen men där vi är idag så är dagens politiska lösningar som att pissa på en skogsbrand.
Det behövs en slutgiltig lösning!
Citera
2026-07-25, 09:04
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Yup, även om jag inte är för kärnkraft så är jag inte heller helt emot att köpslå med det om det är det som krävs för att bygga upp välfärden på nytt. Det som för mig är tveksamt är uranbrytningen, finns stora risker kopplat till det, särskilt i området det bryts i. Vidare är det otroligt dyrt att bygga nytt och tar lång tid och blir ofta försenat. Under denna mandatperiod har man väl lagt grunden för att det juridiskt sett ska vara möjligt. Vidare så har jag inte riktigt fattat varför man la ner stora delar av satsningarna på förnyelsebar energi, det går snabbt och är billigt att bygga. Jag hade föredragit att man om man ska ha kärnkraft ska jobba på med övriga alternativ parallellt, nu har man till mångt och mycket ”lagt alla ägg i en korg”.
Ja, kärnkraft har dyra investeringskostnader för att komma på plats men därefter tämligen låga driftskostnader.

T.ex. OL3 (senaste finska kärnkraftverket) går med vinst, under 2025 hade det inga avbrott och producerar ca 15% av Finlands el förra året.

Skall Sverige kunna konkurrera inom AI och bygga ut massiva datacenters så krävs det stabil och planerbar energiproduktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Mycket intressant att det var S som sa ja och V nej i en sån fråga. Vet du vad som var bakgrunden till nej respektive ja:et?
S hävdar att omröstningen handlade bara om yttranden, inte bara om flaskhalsavgifterna men i den omröstningen finns det yttranden om att kommissionen skall kunna använda flaskhalsavgifter för gemensamma EU-projekt.

Vänsterpartiet har inte uttalat sig just i den här frågan men jag tror att det beror på att de en längre tid har drivit på för Sverigepriser och ökat nationellt självbestämmande över energimarknaden.
Citera
2026-07-25, 09:18
Medlem
Wajis avatar
Är man riktigt jävla misslyckad här i livet och förbannad bitter och avundsjuk på andra människor så är du en klassisk vänstermupp.
Bittra människor som fnyser när man glider förbi med Teslan eller för den den handlar god och lyxig mat.

De är också de personerna som spyr när de går in på hemmet och sedan förbannar sig över hyresvärdens hyror i den hyresrätt de bor i

Den klassiska sossen är invandrare och lever på bidrag eller har ärvt dåliga gener från sina föräldrar där det är inbankat att man ska rösta S. Visserligen en utdöende sort men de finns tyvärr kvar.

Märkligt land vi bor i där medparten vill att andra betalar för invandring och folk som inte vill jobba🥵
Citera
2026-07-25, 09:23
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop
Eh. nej? Jesus är hittepå. Det fattar alla med ett IQ över 40.
Skulle inte Sverige gynnas av statlig sjukvård?
KD vill ta efter norskarnas arbetarpartis lösning på sjukvården.
Det är inget annat parti än KD som riktigt bryr sig om vården eller vad läkarna vill.

Sjukvården skulle inte gynnas om man förbjuder sjukvårdförsäkringar som S vill.
S skulle öka bördan på vården för att de fokuserar blint på "marknadsmisslyckanden" snarare än effektiv och bra vård.
Om man faktiskt kollar på vad partierna gör för att stärka sjukvården så är KD många mil före S.
En vänsterregering kommer inte ha råd med att styra upp sjukvården, de har de sagt själva.
Citera
2026-07-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Majoriteten av befolkningen tycker det är moraliskt förkastligt och ekonomiskt galet att utvisa personer som arbetar och gör rätt för sig.

Ja media kör ju snyftreportage. Majoriteten av dessa människor har inte asylskäl och ska då lämna landet men i Sverige kan man hålla sig kvar och sen få sympati från sådana som dig.
Citera
2026-07-25, 09:36
Medlem
kibokos avatar
Den stora frågan är ju annars varför alla inte röstar likadant som jag gör? Vad är det för fel på er?

Har bytt parti mellan senaste två valen dessutom så det är väldigt få av er som har röstat rätt i båda valen. Säkert under en procent.
Citera
2026-07-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är man riktigt jävla misslyckad här i livet och förbannad bitter och avundsjuk på andra människor så är du en klassisk vänstermupp.
Bittra människor som fnyser när man glider förbi med Teslan eller för den den handlar god och lyxig mat.

De är också de personerna som spyr när de går in på hemmet och sedan förbannar sig över hyresvärdens hyror i den hyresrätt de bor i

Den klassiska sossen är invandrare och lever på bidrag eller har ärvt dåliga gener från sina föräldrar där det är inbankat att man ska rösta S. Visserligen en utdöende sort men de finns tyvärr kvar.

Märkligt land vi bor i där medparten vill att andra betalar för invandring och folk som inte vill jobba🥵
De flesta högutbildade röstar på S, C, M och MP.

Sd är det parti med flest lågutbildade med låg inkomst alternativt bidragstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in