2026-07-25, 08:44
Medlem
Detta är typiskt flashback. Någon ställer en fråga. Massa svagbegåvade besvarar frågan, inte utifrån vad definitionen av wt är, utan utifrån deras egna förutfattade meningar och vad dom inte gillar. Vi kan väl börja med att definiera wt, då tar vi som vanligt Google till hjälp "White trash är en starkt pejorativ benämning på vita personer i USA med låg social status. Under 2000-talet har termen även börjat användas i Sverige. Vanligen syftar den nedlåtande termen på personer som är socialt utsatta, men inte nödvändigtvis socialt utslagna.". Vilket innebär att 90% av inläggen i tråden är ot. Att campa är otroligt trendigt idag, en natt på en camping kan kosta mellan 400-1 000 kronor. Lägger vi till diverse utrustning som husbil eller husvagn kommer vi ofta upp i belopp mellan 200 000-1 000 000 kronor i investeringar. Åker själv runt i en plåtis för 1,4 miljoner besöker inte campingar så ofta men om jag gör det så är det oftast utländska turister som tältar. Har universitetsutbildning, bra betalt jobb, bra med kapital på banken, äger min bostadsrätt utan lån, definieras jag som wt om jag åker till en camping eller besöker en motortävling?
När det gäller motorevenemang blir det också märkligt. Otroligt många av raggarna lägger ner galet med pengar på sina fordon. Om man tillhör en lägre socioekonomisk grupp har man inte dessa resurser.
Skulle man följa flashbackselitens definition av wt skulle definitivt solsemester till mallorca eller Thailand omfattas av detta. Detta eftersom flashbackselitens definition av wt är vad majoriteten av folket gör, inte utifrån ursprungliga definitionen, en utsatt och utstött och marginaliserad grupp, sysslar med.
Skulle nog säga att det mest wt jag kan komma på är att skriva inlägg på internet utan att begripa vad det är man kommenterar. Då faller 90% av skribenterna i denna tråd under definitionen av wt 😀.
Sedan finns det definitivt samhällen i Sverige där det lever många människor som befinner sig i en social och problematisk ekonomisk situation. Som till exempel Filipstad. Men dessa individer åker oftast inte till en camping långt från deras bostad, eller deltar i motorevenemang som kräver en hel del kapital
Citera
2026-07-25, 08:47
Medlem
blobben!!!s avatar
Jag tycker era listor verkar ganska utdaterade med si så där 20-30 år.

1. Weekendresor. Pynta 500 kr och stövla runt i en stad i en dag eller två så kan du skryta i någon vecka om hur berest du är för din omgivning och peppra bilder på Insta.
2. Doomscrolla. Att tänka har alltid varit reserverat de högre stående individerna. Även om mobiltelefonen inte är ett resmål i sig, så tillåts du fly din värld till en annan plats.
3. Sol och alkohol. Det finns väl ingenting som är en större dröm än bränna skinnet och frossa i alkohol. Innan 2000-talet var det dyrt för dessa individer att åka utomlands nu är södern packad längs varje strand. Långt mycket billigare än att köpa en husbil.
Citera
2026-07-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Just husbil är en delare. Är man 60+ och har en skapligt ny husbil så är man troligen wt. Är man 30+ och hyr en så är man det troligen inte.
Att hyra en husbil under sommaren kostar runt 2 000 kronor per dygn, tror du verkligen att wt har dom pengarna? Det är alltså dyrare än att bo på merparten av hotellen i landet. Hänger inte riktigt med i din definition av wt, kan du berätta hur du definierar wt?
Citera
2026-07-25, 09:01
Medlem
Hela fjollträsk dräller av WT ställen
Citera
2026-07-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
När det gäller motorevenemang blir det också märkligt. Otroligt många av raggarna lägger ner galet med pengar på sina fordon. Om man tillhör en lägre socioekonomisk grupp har man inte dessa resurser.

Håller med om att många exempel i tråden inte är WT per definition men pengaargumentet är sådär. Ska vi ta en grupp som nästan undantagslöst är WT är det personer som är tatuerade i ansiktet. Dessa har inte sällan lagt mer än en årslön på sina gaddningar sammanlagt, där nyllet är sista steget. Detta finansieras naturligtvis inte genom välbetalda jobb, utan genom bidrag, sms-lån och uppbyggandet av ständigt växande skulder.
Citera
2026-07-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Hela fjollträsk dräller av WT ställen

Fast WT hittar du allt som oftast i mindre städer/byar.
Du får gärna namnge några av orterna i Stockholm som är berikat av WT?
Citera
2026-07-25, 10:15
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebryggaren94
😆 Min gamla kollega hade 6 barn med tre olika kvinnor varav ett av barnen var omhändertaget av socialen. Där kan vi snacka WT-platinum. Han hade inte råd med Skara Sommarland.
Japp. Bäst på att vara sämst.
Citera
2026-07-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?

Camping....men allt utanför större städer är WT.. särskilt landsbygden.
Citera
2026-07-25, 10:17
Medlem
Citat:
Att hyra en husbil under sommaren kostar runt 2 000 kronor per dygn, tror du verkligen att wt har dom pengarna? Det är alltså dyrare än att bo på merparten av hotellen i landet. Hänger inte riktigt med i din definition av wt, kan du berätta hur du definierar wt?
Nu skrev jag inte att wt hyr en husbil. Du får läsa mitt inlägg en gång till.
Citera
2026-07-25, 10:23
Medlem
Citat:
Detta är typiskt flashback. Någon ställer en fråga. Massa svagbegåvade besvarar frågan, inte utifrån vad definitionen av wt är, utan utifrån deras egna förutfattade meningar och vad dom inte gillar. Vi kan väl börja med att definiera wt, då tar vi som vanligt Google till hjälp "White trash är en starkt pejorativ benämning på vita personer i USA med låg social status. Under 2000-talet har termen även börjat användas i Sverige. Vanligen syftar den nedlåtande termen på personer som är socialt utsatta, men inte nödvändigtvis socialt utslagna.". Vilket innebär att 90% av inläggen i tråden är ot. Att campa är otroligt trendigt idag, en natt på en camping kan kosta mellan 400-1 000 kronor. Lägger vi till diverse utrustning som husbil eller husvagn kommer vi ofta upp i belopp mellan 200 000-1 000 000 kronor i investeringar. Åker själv runt i en plåtis för 1,4 miljoner besöker inte campingar så ofta men om jag gör det så är det oftast utländska turister som tältar. Har universitetsutbildning, bra betalt jobb, bra med kapital på banken, äger min bostadsrätt utan lån, definieras jag som wt om jag åker till en camping eller besöker en motortävling?
Skulle man följa flashbackselitens definition av wt skulle definitivt solsemester till mallorca eller Thailand omfattas av detta. Detta eftersom flashbackselitens definition av wt är vad majoriteten av folket gör, inte utifrån ursprungliga definitionen, en utsatt och utstött och marginaliserad grupp, sysslar med.
Skulle nog säga att det mest wt jag kan komma på är att skriva inlägg på internet utan att begripa vad det är man kommenterar. Då faller 90% av skribenterna i denna tråd under definitionen av wt 😀.
Sedan finns det definitivt samhällen i Sverige där det lever många människor som befinner sig i en social och problematisk ekonomisk situation. Som till exempel Filipstad. Men dessa individer åker oftast inte till en camping långt från deras bostad, eller deltar i motorevenemang som kräver en hel del kapital

Bla bla. White trash, bonnigt, redneck, eparaggare osv är mer eller mindre synonymer i folkmun beskrivandes motorintresserade, snusande landsortsbor i vargtröja eller dylikt. Du låter defensiv och känner dig sannolikt träffad på grund av ditt campingintresse.

WT sysslor/platser/tillställningar:
- Husvagnscampingar
- Lokala hembygdsgårdar
- Böda
- Ullared
- Folkrace
- Gamla Volvos och ombyggda mek-projekt inklusive amerikanska skrothögar
- Trimmade subarus
- All typ av text på bilrutor som inte kommer från tillverkaren
- Tjockare silverkedjor runt halsen
- Vargtröjor och ett abnormalt intresse för fornnordiska runor
- Fläktrökande
- American bully
- Lössnus
- Byggarkläder på fritiden
- Släpiga bonnedialekter
- All-inclusive resor till svenskdominerade enklaver i soliga länder
- Rostiga bilar och/eller traktorer på uppfarten
- EPA
Citera
2026-07-25, 10:29
Medlem
Besök Flashback varje dag så får du din beskärda del av WT. Ta bara den här tråden. Flera har uppenbart problem med att se sig själva i spegeln och inse att det är de som är WT.

Som någon tidigare skrev så är WT socialt utslagna personer och har inte råd att åka någonstans och absolut inte ha råd med husvagnar, husbilar, veteranbilar, folkracebilar, Skara sommarland, olika festivaler etc.
Citera
2026-07-25, 10:33
Medlem
TroPelleDets avatar
För 20 år sedan kunde jag hålla med om att en del av sakerna som skrivits här var WT. De har dock förändrats, idag är det evenemang som är trygga, långt bort från kaosmänniskor.

Se bara på Jan E’s resa till Malung, inte en enda kaosmänniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in