Detta är typiskt flashback. Någon ställer en fråga. Massa svagbegåvade besvarar frågan, inte utifrån vad definitionen av wt är, utan utifrån deras egna förutfattade meningar och vad dom inte gillar. Vi kan väl börja med att definiera wt, då tar vi som vanligt Google till hjälp "White trash är en starkt pejorativ benämning på vita personer i USA med låg social status. Under 2000-talet har termen även börjat användas i Sverige. Vanligen syftar den nedlåtande termen på personer som är socialt utsatta, men inte nödvändigtvis socialt utslagna.". Vilket innebär att 90% av inläggen i tråden är ot. Att campa är otroligt trendigt idag, en natt på en camping kan kosta mellan 400-1 000 kronor. Lägger vi till diverse utrustning som husbil eller husvagn kommer vi ofta upp i belopp mellan 200 000-1 000 000 kronor i investeringar. Åker själv runt i en plåtis för 1,4 miljoner besöker inte campingar så ofta men om jag gör det så är det oftast utländska turister som tältar. Har universitetsutbildning, bra betalt jobb, bra med kapital på banken, äger min bostadsrätt utan lån, definieras jag som wt om jag åker till en camping eller besöker en motortävling?
När det gäller motorevenemang blir det också märkligt. Otroligt många av raggarna lägger ner galet med pengar på sina fordon. Om man tillhör en lägre socioekonomisk grupp har man inte dessa resurser.
Skulle man följa flashbackselitens definition av wt skulle definitivt solsemester till mallorca eller Thailand omfattas av detta. Detta eftersom flashbackselitens definition av wt är vad majoriteten av folket gör, inte utifrån ursprungliga definitionen, en utsatt och utstött och marginaliserad grupp, sysslar med.
Skulle nog säga att det mest wt jag kan komma på är att skriva inlägg på internet utan att begripa vad det är man kommenterar. Då faller 90% av skribenterna i denna tråd under definitionen av wt 😀.
Sedan finns det definitivt samhällen i Sverige där det lever många människor som befinner sig i en social och problematisk ekonomisk situation. Som till exempel Filipstad. Men dessa individer åker oftast inte till en camping långt från deras bostad, eller deltar i motorevenemang som kräver en hel del kapital
När det gäller motorevenemang blir det också märkligt. Otroligt många av raggarna lägger ner galet med pengar på sina fordon. Om man tillhör en lägre socioekonomisk grupp har man inte dessa resurser.
Skulle man följa flashbackselitens definition av wt skulle definitivt solsemester till mallorca eller Thailand omfattas av detta. Detta eftersom flashbackselitens definition av wt är vad majoriteten av folket gör, inte utifrån ursprungliga definitionen, en utsatt och utstött och marginaliserad grupp, sysslar med.
Skulle nog säga att det mest wt jag kan komma på är att skriva inlägg på internet utan att begripa vad det är man kommenterar. Då faller 90% av skribenterna i denna tråd under definitionen av wt 😀.
Sedan finns det definitivt samhällen i Sverige där det lever många människor som befinner sig i en social och problematisk ekonomisk situation. Som till exempel Filipstad. Men dessa individer åker oftast inte till en camping långt från deras bostad, eller deltar i motorevenemang som kräver en hel del kapital