Citat:
Ursprungligen postat av
bystander20
Kan vi försöka diskutera det specifika fallet och så kan ni som vill diskutera våldtäkt och samtyckeslag göra det i andra delar av forumet.
Det är i nuläget väldigt mycket som talar för att det är Dan*al det handlar om. Men om det mot förmodan inte skulle vara han, vilka andra var med Joakim i Åland? Det jag förstått är att det inte alls var ett så stort gäng som det brukar vara utan endast ett fåtal personer och inte fått något annat namn som skulle räknas som en känd influencer i 35-års ålder.
Joakim spelade 23.00 på området som stängde 00.30, de bör då varit på hotellet först 00.30 som tidigast. Det gör att det endast var max 3 och en halvtimme mellan att de befann sig på hotellet och att anmälan gjordes utanför hotellet.
För mig känns det bara väldigt oväntat att man som nykterist överhuvudtaget drar en brud till sitt hotellrum mitt i natten? Gör folk sånt nyktert? Det eventuella icke existerade samtycket kan väl då handla om en viss utsatt situation där målsägande varit berusad.
Jag tänker som dig att om det gällde grav berusning skulle väl uttrycket utsatt situation användas.
Tyckte det stod ett uttalande från en polis om att det rörde ett fall där frivillighet inte skulle ha funnits.
Alltså ett sådant här fall igen där inget våld förekommit, inget hott eller ingen utsatt situation.