2026-07-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Är det en manlig målsägande?

Danjal är väl homosexuell så aftonbladet måste väl ha skrivit fel kön?
Nej danjal är ej gay
Citera
2026-07-25, 00:38
Medlem
Det känns som någon vill ha pengar🤣
Citera
2026-07-25, 00:40
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Med tanke på trådstarten ämne så blir man otroligt nyfiken;

Har JL fler kompisar?
De som varit med på vlogg i hans sällskap är nog dem han kallar vänner. Men har sett på instagram att majoriteten av dem befunnit sig i spanien hos Anjo och Lisen. Kan inte tänka mig att det är andra som hänger med på spelningar som dessutom är offentliga.
Citera
2026-07-25, 00:47
Moderator
Parongatans avatar
Justerat rubriken.

/Moderator
Citera
2026-07-25, 08:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Kan vi försöka diskutera det specifika fallet och så kan ni som vill diskutera våldtäkt och samtyckeslag göra det i andra delar av forumet.

Det är i nuläget väldigt mycket som talar för att det är Dan*al det handlar om. Men om det mot förmodan inte skulle vara han, vilka andra var med Joakim i Åland? Det jag förstått är att det inte alls var ett så stort gäng som det brukar vara utan endast ett fåtal personer och inte fått något annat namn som skulle räknas som en känd influencer i 35-års ålder.

Joakim spelade 23.00 på området som stängde 00.30, de bör då varit på hotellet först 00.30 som tidigast. Det gör att det endast var max 3 och en halvtimme mellan att de befann sig på hotellet och att anmälan gjordes utanför hotellet.

För mig känns det bara väldigt oväntat att man som nykterist överhuvudtaget drar en brud till sitt hotellrum mitt i natten? Gör folk sånt nyktert? Det eventuella icke existerade samtycket kan väl då handla om en viss utsatt situation där målsägande varit berusad.

Jag tänker som dig att om det gällde grav berusning skulle väl uttrycket utsatt situation användas.
Tyckte det stod ett uttalande från en polis om att det rörde ett fall där frivillighet inte skulle ha funnits.
Alltså ett sådant här fall igen där inget våld förekommit, inget hott eller ingen utsatt situation.
Citera
2026-07-25, 08:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Detta är det mest informativa jag kan hitta.

Citat:
Enligt tidningen befann sig mannen, som är i 30-40 års åldern, på Åland tillsammans med en av årets Rockoffartister.

Förundersökningsledare Tommy Thörnroos säger till Ålandstidningen att en polispatrull tog emot anmälan vid 04-tiden en natt tidigare i veckan. Målsäganden uppgav då att händelsen ska ha inträffat i ett hotellrum i centrala Mariehamn och kunde peka ut den misstänkta personen. Misstanken handlade om våldtäkt där grunden var bristande samtycke.

Mannen har varit gripen fram tills idag, fredag, men släpps eftersom polisen bedömer att det inte finns sannolika skäl att misstänka honom för våldtäkt. Utredningen fortsätter däremot, då det fortfarande finns anledning att misstänka att ett brott kan ha begåtts.
Citera
2026-07-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiknanikke
Nej danjal är ej gay
Han verkar vara gay.
Citera
2026-07-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Han har uppdaterat insta för 30 min sen från Norrköping.
Jävla tomtar

Som ja skrev tidigare blev han släppt. Klart han låtsas som ingenting din tomte
Citera
2026-07-25, 09:35
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Kan vi försöka diskutera det specifika fallet och så kan ni som vill diskutera våldtäkt och samtyckeslag göra det i andra delar av forumet.

Det är i nuläget väldigt mycket som talar för att det är Dan*al det handlar om. Men om det mot förmodan inte skulle vara han, vilka andra var med Joakim i Åland? Det jag förstått är att det inte alls var ett så stort gäng som det brukar vara utan endast ett fåtal personer och inte fått något annat namn som skulle räknas som en känd influencer i 35-års ålder.

Joakim spelade 23.00 på området som stängde 00.30, de bör då varit på hotellet först 00.30 som tidigast. Det gör att det endast var max 3 och en halvtimme mellan att de befann sig på hotellet och att anmälan gjordes utanför hotellet.

För mig känns det bara väldigt oväntat att man som nykterist överhuvudtaget drar en brud till sitt hotellrum mitt i natten? Gör folk sånt nyktert? Det eventuella icke existerade samtycket kan väl då handla om en viss utsatt situation där målsägande varit berusad.

Det hände dagen före hans spelning, dom två var på kino en nattklubb som det bara är 18-22 åringar på
Undrar om jockiboi var otrogen för har svårt att tro att en ensam tjej hänger på till efterfest
Citera
2026-07-25, 09:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Han verkar vara gay.
Det trodde jag också men får helt enkelt inse att jag hade förutfattade meningar.
Citera
2026-07-25, 10:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Det hände dagen före hans spelning, dom två var på kino en nattklubb som det bara är 18-22 åringar på
Undrar om jockiboi var otrogen för har svårt att tro att en ensam tjej hänger på till efterfest

Jockiboi och hans vänner har alltid haft en skev syn på kvinnor eller rättare sagt småtjejer.

Så ja de hade förmodligen efterfest på hotellet.
Citera
2026-07-25, 10:00
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det trodde jag också men får helt enkelt inse att jag hade förutfattade meningar.

Han kan ju vara bisexuell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in