2026-07-24, 21:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
En fundering, såg att han inte häktades för att det i nuläget inte finns sannolika skäl för att misstänka honom för våldtäkt.
Om det inte kommer komma fram några nya uppgifter i fallet, kan han åtalas och fällas ändå?
Han är skäligen misstänkt för våldtäkt. Det kan komma att ändras till sannolika skäl under utredningens gång.

Så ja, visst kan han åtalas och dömas.
Citera
2026-07-24, 21:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Här har de knappt uttryvkt något alls än så det går inte att bedöma det lilla som finns att läsa.
Polisen sade i alla fall att det inte hade förekommit något våld utan att det rörde sig om saknad frivillighet.
Citera
2026-07-24, 21:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Han är skäligen misstänkt för våldtäkt. Det kan komma att ändras till sannolika skäl under utredningens gång.

Så ja, visst kan han åtalas och dömas.
Det var inte det jag frågade. Kan det leda till åtal och dom för våldtäkt även om man bara når upp till nivån skäligen misstänkt?
Citera
2026-07-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det var inte det jag frågade. Kan det leda till åtal och dom för våldtäkt även om man bara når upp till nivån skäligen misstänkt?

Är man misstänkt för våldtäkt på vilken grad som helst så kan man bli dömd. Man kan även bli friad på vilken grad som helst i domstol.
Citera
2026-07-24, 21:42
Medlem
Trodde danjal var bög.
Citera
2026-07-24, 21:46
Medlem
kirugumis avatar
Man kan ju ana sig till att målsäganden kommer utsättas för otroliga mängder påtryckningar, sms och samtal kommer hagla in till henne. Arma flicka.
Citera
2026-07-24, 21:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Är man misstänkt för våldtäkt på vilken grad som helst så kan man bli dömd. Man kan även bli friad på vilken grad som helst i domstol.

Om det är så låter det in mina öron märkligt eftersom i alla fall jag har levt i tron att det måste vara ställt utom rimligt tvivel för att döma någon.

(Nu vet jag ju att det inte är så i sexualbrottsmål men egentligen ska det ju vara det där också)
Citera
2026-07-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Man kan ju ana sig till att målsäganden kommer utsättas för otroliga mängder påtryckningar, sms och samtal kommer hagla in till henne. Arma flicka.
Ja stackars tjej.förat få utstå en våldtäkt av en fet arabisk smyg bög nu komemr säkert drevet mot henne och hennes familj. Min gissning är att det redan börjat och att hon kommer ta tillbaka anmälan
Citera
2026-07-24, 21:53
Medlem
Dr.mjaos avatar
Är Danjal fortfarande svensk medborgare?
Gissar att Danjal har kastat allt sånt för att undvika den elaka skatten när han gör pengar här.
Skulle göra mig väldigt glad ifall han får inreseförbud. Dock tror jag oddsen är väldigt låga för det.

Hur ska de gå för den blonderade mytomanen på rökjakt nu? Har inte bokfört än, ska gifta sig, blir stämd av sin mamma, dumma youtubers som petar på han.
Tror vi Jonna blir döende igen under bröllopet och hon måste slutföra det i sjukhussäng och dropp på bröllopsfesten?
Citera
2026-07-24, 22:55
Medlem
Kan vi försöka diskutera det specifika fallet och så kan ni som vill diskutera våldtäkt och samtyckeslag göra det i andra delar av forumet.

Det är i nuläget väldigt mycket som talar för att det är Dan*al det handlar om. Men om det mot förmodan inte skulle vara han, vilka andra var med Joakim i Åland? Det jag förstått är att det inte alls var ett så stort gäng som det brukar vara utan endast ett fåtal personer och inte fått något annat namn som skulle räknas som en känd influencer i 35-års ålder.

Joakim spelade 23.00 på området som stängde 00.30, de bör då varit på hotellet först 00.30 som tidigast. Det gör att det endast var max 3 och en halvtimme mellan att de befann sig på hotellet och att anmälan gjordes utanför hotellet.

För mig känns det bara väldigt oväntat att man som nykterist överhuvudtaget drar en brud till sitt hotellrum mitt i natten? Gör folk sånt nyktert? Det eventuella icke existerade samtycket kan väl då handla om en viss utsatt situation där målsägande varit berusad.

Citera
2026-07-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Är ju ingen moms på guld så hur skulle han kunna fiffla med det? Beskriv modus operandi.
Nu pratar vi inte om guld här utan om silver.
Citera
2026-07-24, 23:15
Medlem
Kan inte helt klart uttala mig om vilka regler som gäller på Åland men skulle gissa att de följer samma som oss på fastlandet, vem de än gäller tror jag att de skulle göra gott att han får komma in och skaka galler med finnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in