2026-07-24, 21:10
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja den där white trash benämningen är väl lite rasistisk. Det är ju svensk kultur vi pratar om. Varför svärta ned den?

Men Dansbandsveckan i Malung är väl ett tips.
Åka Finlandsfärja.
Äta på en klassisk vägkrog typ Rasta.
Åka Paddan i Göteborg.

Rasistisk är benämningen onekligen. Mot icke-vita. Grundantagandet i begreppet är ju att vita inte är trash. White trash är en grupp som avviker från normen. De är trash trots att de är vita.

Därför blir det ironiskt när icke-vita använder det som skällsord.
Citera
2026-07-24, 21:13
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så "wt" är alltså att inte bo i Stockholm, ha en husbil för 2milj och använda den på en svensk campingplats med familjen?

Nej, det är en vanlig braksvenne...
Citera
2026-07-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så "wt" är alltså att inte bo i Stockholm, ha en husbil för 2milj och använda den på en svensk campingplats med familjen?
Just husbil är en delare. Är man 60+ och har en skapligt ny husbil så är man troligen wt. Är man 30+ och hyr en så är man det troligen inte.
Citera
2026-07-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?

L[ter ju som finkultur det d;r.
Verkligt skr'p finner du kring v'nstern och vadhelst man spyr yr sig.
Citera
2026-07-24, 21:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Läste i Aftonbladet att SD är på valturné, och just nu i Söderköping, och givetvis tar Åkesson en glass på glasscaféet Smultronstället.

Att åka dit för att glassen är så god, det är wt (det är vanlig jävla Triumfglass de serverar, man kan hitta sanslöst bättre glass i närheten, i typ Norrköping eller Linköping). Det är som att bjuda ut familjen på restaurang och stanna till vid närmaste Circle K.

Sedan har de snygga uppläggningar på Smultronstället, de ska de ha ett stort plus för. Men inte för sin industriglass. Att tycka det är så underbart gott, det är wt.

Bullseye!

Men hela Åkesson är lite WT i kostym.
Dialekten. Kaggen. Spelandet. Pantade ex-frun. Och nu glassen.

Synd.
Citera
2026-07-24, 21:33
Medlem
Det som många här beskriver som "wt" är bara folkligt, alltså i kontrast till företeelser som anses ha hög status just nu för tiden. Jag föredrar 9 gånger av 10 de folkliga alternativen trots att jag är höginkomsttagare i ett akademiskt yrke. Det är skönt att få slappna av och ta det lättsamt i en accepterande miljö och bara ha det bra.
Citera
2026-07-24, 22:04
Medlem
Valfri campingplats. Ullared, Skara sommarland osv..
Citera
2026-07-24, 22:05
Medlem
Skara sommarland
Citera
2026-07-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansgarr
Det som många här beskriver som "wt" är bara folkligt, alltså i kontrast till företeelser som anses ha hög status just nu för tiden. Jag föredrar 9 gånger av 10 de folkliga alternativen trots att jag är höginkomsttagare i ett akademiskt yrke. Det är skönt att få slappna av och ta det lättsamt i en accepterande miljö och bara ha det bra.
Det finns faktiskt något emellan att vara wt och att se sig som högstatus. En vanlig jävla svensson. Tror de flesta hamnar där.
Citera
2026-07-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja den där white trash benämningen är väl lite rasistisk. Det är ju svensk kultur vi pratar om. Varför svärta ned den?

Men Dansbandsveckan i Malung är väl ett tips.
Åka Finlandsfärja.
Äta på en klassisk vägkrog typ Rasta.
Åka Paddan i Göteborg.

Paddan är ganska bra tripp om man är i Göteborg, ok det är turister men...
Göteborg är ju Skandinaviens största stad sett till riktiga pengar. Huvudstäder är Gökungar som parasiterar.

Paddan visar hur staden är byggd och exponerad mot havet som är källa till ekonomi! Nyttig tripp!
Citera
2026-07-24, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Troyylee
Där är du så långt ifrån WT du kan komma , inga wt har dom pengarna till dem cyklarna och bussarna som den idrotten kostar samt åskådarna är dem flesta utövare eller fd utövare av enduro eller mx vilket innebär att det inte är några wt !

Haha. Underbart vilka människor det finns
Det du beskriver är 110% äkta wt.
Citera
2026-07-24, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av willythefox
Var på Kneippbyn på Gotland nyligen och det levereras vad som efterfrågas där!

Kontrasten mot snobbiga stockholmare i centrala Visby bara några minuter bort och lurkarna från Småland, Norge och obygd lie varstans var slående för mig.

Föredrar dock Kneippby-folket framför brattiga, skitnödiga överklassfamiljer personligen, fast jag själv är från Stockholms innerstad från början.

Får jag välja väljer jag dock bort båda företeelser!

Påminner mig lite om Astrid Lindgrens värld där väl faktiskt hela Sverige samlas - från Stockholmarna till wt-folket och nu på senare tid även negrerna. Kan bli en del spännande möten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in