2026-07-15, 17:24
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
I början var jag helt på det klara att detta var ett oavsiktligt försvinnande. Är inte så såker på det längre. Om Odin utsatts för brott kunde man nog förvänta sig att hans låg saker mer utspridda eller inte hittats alls.

Även om det kan synas märkligt att han lämnar kvar/gömmer identitetshandlingar. Vem vill han dölja id-handlingarna ifrån? Finns ju många andra sätt att identifiera personer på idag (DNA, tandkort osv). Men det är klart, i den situationen som han var, så tänkte han nog inte på det?

Jag tycker att väskan är lite problematisk.
- Har han lyckats gömma väskan så väl att polisen eller någon annan ännu idag inte hittat den?
- Har svårt att tro att Odin skulle ha "tagit med sig" väskan, ponera att det är självmord, i vattnet. Med
all säkerhet hade den nog flytit upp.

Ja märkligt fall

Men om han inte mådde bra
Så kan han ju själv snurrat till det med sina saker

Precis som någon tog en påse
Så kan lika väl någon annan tagit väskan

Är ju en stor hamn med mycket folk i rörelse

Han kanske la sakerna där för å bada
Gömma dem
Sen när han skulle simma så la han grejer i hamnen

Drunknar - dras ut med strömmar
Grejerna sprids ut av folk

En hemlös kan ju tagit jackan
40 åring påsen
Väskan någon annan

Pass mm låg vid huset
Som han gömde för att bada

Men han går skumt vid hamnen oxå
Ser ej ut som någon som ska gå å simma direkt
Citera
2026-07-15, 18:05
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ja märkligt fall

Men om han inte mådde bra
Så kan han ju själv snurrat till det med sina saker

Precis som någon tog en påse
Så kan lika väl någon annan tagit väskan

Är ju en stor hamn med mycket folk i rörelse

Han kanske la sakerna där för å bada
Gömma dem
Sen när han skulle simma så la han grejer i hamnen

Drunknar - dras ut med strömmar
Grejerna sprids ut av folk

En hemlös kan ju tagit jackan
40 åring påsen
Väskan någon annan

Pass mm låg vid huset
Som han gömde för att bada

Men han går skumt vid hamnen oxå
Ser ej ut som någon som ska gå å simma direkt
Simma? Det här var ju i november. Inte direkt badväder. O det fanns väl ingen historia att han kallbadade?
Vad gäller den här (då) "40-åringen". Vad var det livssituation som gjorde att han tog ateraljerna eller var han bara ute (hoppades) på pengar? Jag förstod det som att han var en av de i "cruising-gänget". Men alla bögar är väl inte pengakåta? Jag är tveksam till hans historia.

Kanske är det så som Leif GW Persson sa: norska polisen är inte de vassaste knivarna i lådan.
Citera
2026-07-15, 19:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Simma? Det här var ju i november. Inte direkt badväder. O det fanns väl ingen historia att han kallbadade?
Vad gäller den här (då) "40-åringen". Vad var det livssituation som gjorde att han tog ateraljerna eller var han bara ute (hoppades) på pengar? Jag förstod det som att han var en av de i "cruising-gänget". Men alla bögar är väl inte pengakåta? Jag är tveksam till hans historia.

Kanske är det så som Leif GW Persson sa: norska polisen är inte de vassaste knivarna i lådan.

Om han mådde dåligt / konstigt
Så kan han fått för sig att bada

Folk gör hel konstiga grejer hela tiden

Finns en dokumentär om en flicka som försvann från ett hotell
De hittade henne i ett vattentorn , som fanns på taket . Högt hotell
De trodde de va mord
Men visade sig att hon hoppat i själv
Hon hade någon psykos

Så hon hade tagit sig upp på taket
Upp i stege på vattentorn
Öppnat lucka å hoppat i
Hon drunknade där i
Citera
2026-07-15, 20:32
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Om han mådde dåligt / konstigt
Så kan han fått för sig att bada

Folk gör hel konstiga grejer hela tiden

Finns en dokumentär om en flicka som försvann från ett hotell
De hittade henne i ett vattentorn , som fanns på taket . Högt hotell
De trodde de va mord
Men visade sig att hon hoppat i själv
Hon hade någon psykos

Så hon hade tagit sig upp på taket
Upp i stege på vattentorn
Öppnat lucka å hoppat i
Hon drunknade där i
Absolut Gör folk inte helt logiska saker. Vilket polisen är inne på vad gäller 40-åringen. Men där kan jag tycka att om man vet att man inte har något med saken att göra (oskyldig), då är det ju bara lägga fram bevis som styrker det. Konstigare än så är det inte.
Citera
2026-07-15, 21:34
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Absolut Gör folk inte helt logiska saker. Vilket polisen är inne på vad gäller 40-åringen. Men där kan jag tycka att om man vet att man inte har något med saken att göra (oskyldig), då är det ju bara lägga fram bevis som styrker det. Konstigare än så är det inte.

Men om 40 åringen mördade Odin
Varför eldade han inte upp allas Odin saker ?

Make no sense att mörda Odin och sen låta vissa saker ligga kvar i hamnen
Citera
2026-07-17, 17:17
Medlem
JSelwyns avatar
Har nu sett "Hvor Er Odin" ett antal gånger.

Tyvärr lutar det åt att Odin valde att avsluta sitt liv. Det är bara en magkänsla jag får efter att ha sett omständigheterna. Ja, jag var av en annan åsikt i början.

Även om det självklart finns saker med ett stort ? (frågetecken). Tänker på hans noteringar om att "ordna upp sitt liv". Sms:et hem om "när går nästa buss". Samtidigt som jag finner det väldigt märkligt att han traskar runt vid hamnen ett bra tag. I sekvensen där han bär på den blåaväsken, så ser han rätt bestämd ut.

Det är otroligt dåligt att polisen inte hämtade in all inspelning från kamerorna i hamnen...direkt! Vad tänkte dom?

Mest synd är det så klart om föräldrarna. Utsikterna på att få ett svar...är små. Även om det händer. Vilket vi också såg i programmet. Hoppas!
Citera
2026-07-17, 23:47
Medlem
Han er mest sannsynlig observert oppe i skogen mandags morgen. Litt over et døgn etter at han ble filmet på kaia. Lurer på hvordan han kom seg opp dit. Om d var han da.
Citera
2026-07-18, 11:30
Medlem
Citat:
Har nu sett "Hvor Er Odin" ett antal gånger.

Tyvärr lutar det åt att Odin valde att avsluta sitt liv. Det är bara en magkänsla jag får efter att ha sett omständigheterna. Ja, jag var av en annan åsikt i början.

Även om det självklart finns saker med ett stort ? (frågetecken). Tänker på hans noteringar om att "ordna upp sitt liv". Sms:et hem om "när går nästa buss". Samtidigt som jag finner det väldigt märkligt att han traskar runt vid hamnen ett bra tag. I sekvensen där han bär på den blåaväsken, så ser han rätt bestämd ut.

Det är otroligt dåligt att polisen inte hämtade in all inspelning från kamerorna i hamnen...direkt! Vad tänkte dom?

Mest synd är det så klart om föräldrarna. Utsikterna på att få ett svar...är små. Även om det händer. Vilket vi också såg i programmet. Hoppas!

Ja och skamligt av den misstänkte fyrtioåringen att undanhålla bevis så att utredningen försvårades eller t.o.m gick till spillo. Polisen skulle ju kollat kamerorna i hamnen om han lämnat väskan till dem istället för att bränna den. Förstår inte hur pappan så lätt kunde förlåta honom. Omoralisk person.
Citera
2026-07-21, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacopizza
Han er mest sannsynlig observert oppe i skogen mandags morgen. Litt over et døgn etter at han ble filmet på kaia. Lurer på hvordan han kom seg opp dit. Om d var han da.
Någon körde han dit ?! ...
Citera
2026-07-22, 00:41
Avstängd
Vilket bögland springer i hamnen och äcklar sig han blev mördad av nån bögjävel case closed
Citera
2026-07-24, 17:27
Medlem
Den utredaren borde få stiga av sin post efter en så dålig utredning. Material som försvinner, slöa ointresserade utredare. Skamligt 😥
Citera
2026-07-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja och skamligt av den misstänkte fyrtioåringen att undanhålla bevis så att utredningen försvårades eller t.o.m gick till spillo. Polisen skulle ju kollat kamerorna i hamnen om han lämnat väskan till dem istället för att bränna den. Förstår inte hur pappan så lätt kunde förlåta honom. Omoralisk person.
Han tog inte livet av sig. Möjligen att han hamnat i vattnet av misstag. Vem ver vad han hade tagit och hur han tänkte? Väldigt bra reporter som gjort dokumentären. Väldigt dålig polisutredare, han borde få kliva av och bli polisassistent....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in