2026-07-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja, om de har skäl att vistas i landet, något denne inte har.

Personen bidrar ju till samhället genom sitt arbete, sin skatt och sin konsumption. Det är väl ypperliga skäl för att vistas i landet.
Citera
2026-07-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Rätt för man har bra regler eller rätt på grund av att de är pakistanier?

Det är skitsamma vad han är. Jag anser att jobb i första hand ska gå till infödda svenskar.
Citera
2026-07-24, 15:00
Medlem
Citat:
Det är skitsamma vad han är. Jag anser att jobb i första hand ska gå till infödda svenskar.

Det gör de också. Problemet är att det inte finns nog med infödda svenskar för vissa jobb.
Citera
2026-07-24, 15:00
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
De svenskar jag träffar på apotek är de som får styra upp verksamheten. Såsom du säger är det så även i andra branscher. Utvecklingen är en medveten strategi från näringslivet. Å så tvångsblandning på det.

Ja.

Det handlar ofta om Svenskar från franchisegivaren som hjälper den utländske franchisetagaren med det organisatoriska, av förklarliga skäl.

Tvångsblandning leder alltid, i detta och andra sammanhang, till att Svenskar ger upp sin plats, jobb eller bostadsort, till blattarna.
Citera
2026-07-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vilket jag tolkar som att du hittade på.

Jag tolkar dig som en rubbad kommunist alternativt en babbe. Så skit på dig.
Citera
2026-07-24, 15:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
På vilket sätt är apoteksbranschen stängd för svenskar? Hur förklarar du att jag regelbundet träffar/ser uppenbart helsvenska apotekarier när jag är på apoteket?

Att du bor på en ort som inte berikats.
Än.
Gå på valfritt apotek i t ex södra Stockholm.
100% blattepersonal.
Citera
2026-07-24, 15:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Finns ju inga inom det yrket. Vad gör man då?
Citera
2026-07-24, 15:10
Avslutad
Sen är frågan? När våra arbetsgivare inte vill betala den lön som krävs ska vi då importera billig arbetskraft. Vi ser ju hur det gått i hemtjänsten.
Citera
2026-07-24, 15:14
Medlem
Utgångspunkten är skev. Sverige är svenskarnas hem, inte en plats för alla i världen som kan ta ett jobb. Sverige måste förbli svenskt och samma rätt har alla andra folk.
Citera
2026-07-24, 15:26
Medlem
Citat:
Personen bidrar ju till samhället genom sitt arbete, sin skatt och sin konsumption. Det är väl ypperliga skäl för att vistas i landet.

Inte när svenskar går arbetslösa.
Citera
2026-07-24, 15:28
Medlem
Citat:
Det gör de också. Problemet är att det inte finns nog med infödda svenskar för vissa jobb.

Det är då det är bra med arbetskraftinvandring, något som inte har skett i detta fall.
Citera
2026-07-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Finns ju inga inom det yrket. Vad gör man då?

Det är statens uppgift att planera för sånt, samt så finns även möjligheten för arbetskraftinvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in