2026-07-24, 01:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Gissar på att dessa hade avslutat livet senare oavsett. Svårt att tro att mentala hälsan va på topp även innan. Bara en gissning förvisso.
Mentala hälsan är inte perfekt i någon, så marginalerna är små, så allt påverkar. Något liv tas inte fören ett liv tas. Inte ens Sara går säker, trots att hon lägger enorma summor på sin hälsa helt i onödan.
Citera
2026-07-24, 01:37
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är inte så skumt. Ska du hem till mig eller vara ute på stan och säga högt att du försvarar pedofiler? Nej det skulle du inte, du vet åtminstone vad du ska säga för att inte bli ihjälslagen på fläcken. Eller hur?

Finns inget positivt med pedofili, men en mördare som dödar mördare är det. Kom ihåg det din ynkliga lilla ”man”.

"You're barking up the wrong tree" som dom säger på engelska. Hade jag IDAG berättat vad som ligger lite på mitt hjärta JUST NU så hade du förstått helt å hållet. Så jag beklagar att jag är medvetet vag här men det är INTE MIN moraliska uppgift sas att förmedla viss info utåt som jag personligen känner till (endast anhöriga mfl har den rätten såvida inte gäddan då utgör en direkt/överhängande fara för ett barn för då blir det i min värld automatiskt ett polisärende och/eller ett fall för socialtjänsten). Jag kan dock bekräfta någon annans info om/när jag ser denna här om ett specifikt gäddfall som jag har personlig insikt i. Jag själv känner EJ denna gädda ska jag påpeka men en sak kan jag säga - jag står fan INTE på den gäddans sida å även inte generellt ang gäddor - undantag möjligen för rent sinnesslöa och nerpundade rullstolsburna gäddor som redan är så långt ifrån nån sorts verklighet som man kan komma och dessutom harmlösa för de flesta kvinnor/flickor - en del av det juridiska ansvaret för dessas agerande ligger dessutom inte sällan på någon kommunal eller statlig specialinstitution som LSS och liknande - för inte så länge sedan åkte ju en snubbe dit på Dumpen som var delvis under bevakning från kriminalvårdens utslussningsprogram om jag inte minns helt fel).

Annars har Dr James Cantor bra idéer om hur samhället i framtiden kan ta itu med dessa svåra frågor - som ett bättre alternativ till att bilda pöbelvälden likt Dumpen mfl gruppers sätt att hantera detta (även om jag samtidigt oxå ger DELVIS credit till Dumpen mfl för att ens uppmärksamma problematiken som sådan!):

https://www.youtube.com/watch?v=JB6zwvBtDK8

Jag föredrar för det mesta logiska och rationella lösningar. För det mesta åtminstone.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-24 kl. 01:50.
Citera
2026-07-24, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du bekräftar faktiskt precis det jag skrev om i mitt inlägg

Det är exakt det här beteendet som är själva kärnan i problemet och som gör en saklig diskussion omöjlig. Som jag påpekade flera gånger i mitt inlägg så stannar argumenten upp så fort man lyfter frågor om rättssäkerhet, proportionalitet eller metoder.

Anledningen till att det inte finns några faktiska argument att tillgå är enkel: när man väljer att försvara en modell som bygger på uthängningar, lekmannadomstolar och bristande rättssäkerhet, så saknar man helt enkelt sakliga verktyg när diskussionen flyttas till att handla om lag och ordning.

Eftersom svaren på de svåra frågorna - som hur man hanterar rättssäkerheten eller risken för felaktiga utpekanden - i princip alltid kokar ner till att han får skylla sig själv eller pedofilkramare så tvingas man ta till etiketter och personangrepp i stället.

När man då bemöts med att bli anklagad för att "skydda förövare" eller kallas för "usling" för att man diskuterar strukturer, då bekräftar du exakt det mönster som jag tog upp: att så fort de saknade argumenten tar slut, så dras pedofilikortet för att döda debatten och slippa svara på sakfrågorna.

I stället för att bemöta mina argument väljer du att tillskriva mig en åsikt som jag aldrig har uttryckt.

Kan du citera den del av min text där jag skyddar förövare eller förminskar det de utsätter barn för?

Du har själv frågat två gånger hur vi ska finna en lösning. Därför är jag också nyfiken på dina egna förslag.

Vad anser du att samhället bör göra? Hur ser dina egna konkreta lösningar ut när det gäller rättsväsende, prevention och tidiga insatser?

Ok, men jag ser ju att du håller med kanelbullekungen och ankanmannen i många inlägg, deras ståndpunkter är rätt tydliga.

Ja, jag tycker att du skriver mycket blaha text.

När det gäller dessa individer ser jag inte att prevention och tidiga insatser skulle spela någon roll.

Polisen bör överta och göra dumpens arbete, det är inte orimligt och det är i Sara och Patriks agenda.

Ja jag vill sätta åt alla som utnyttjar barn sexuellt. De skall såklart bestraffas med fängelse.

Jag vill att de som utnyttjar barn sexuellt eller på annat otillbörligt vis misshandlar barn skall dömas till fängelse.

Vad tycker du själv om min konkreta ( lösning ) fängelse för lagbrytare, inget daltande, inget nytt under solen.
Citera
2026-07-24, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Låt de anhöriga barnen vara i fred, är detta så svårt?

Självklart Ankan-mannen, barnen till förövarna skall självklart lämnas ifred, de har inget att göra med sin förälders brott, det är vi överens om.

Att barn skall lämnas i fred av sexuella predatorer är en självklarhet för normala människor.

Att stoppa illasinnande vuxna ifrån att begå brott emot barn är hedervärt och även ett kall bland många.

Vi kämpar tillsammans för att stoppa övergrepp emot barn.
Citera
2026-07-24, 09:22
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Självklart Ankan-mannen, barnen till förövarna skall självklart lämnas ifred, de har inget att göra med sin förälders brott, det är vi överens om.

Att barn skall lämnas i fred av sexuella predatorer är en självklarhet för normala människor.

Att stoppa illasinnande vuxna ifrån att begå brott emot barn är hedervärt och även ett kall bland många.

Givetvis. skulle föredra faktiska övergrepp som bekämpas. Dumpen bekämpar teoretiska. Där blir det fel.
Citera
2026-07-24, 11:28
Medlem
Citat:

Helt enig och det är därför ett Dumpen junior skall sparkas igång och vi kommer köra om Sara. Det enda hindret är att jag personligen inte vill ta skiten i media som Sara fått gå igenom så det måste läggas på någon annan men annars är det bara att köra.

All forskning och studier pekar åt att detta är mer effektivt än det konstiga som dagens Dumpen pysslar med. Sara kan få vara med men hon skall veta sin plats.
Citera
2026-07-24, 12:25
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Då ska vi se om herrn är lite mer storsint än 2 pappersrullar framför ögonen. 2 saker.

1) Det är skillnad på gädda och gädda. Det är en brutal skillnad på leta 0-5 åringar och det mesta sjuka saker, mot dom andra som pratar med " snart 15/ / fjortis, dom hade nöjd sig precis lika bra med en 20 åring. Vilket inte är aktuellt för förstnämnda sorten, dvs per definition pedofiler.

2) Är inte det relevanta i sammanhanget att männen slutar upp med beteendet, ägnar sig åt lämplig ålder (beror på mannen), men givetvis 18+ , samt så knegar på och bidrar till samhället istället för kostar samhället. Nånstans bör det vara ett av målen med Dumpen?

Avslutningsvis, punkt 2 då - kanske inte helt möjligt för förstnämnda typen som även gärna tar hundar och allt som finns, där är det nog tungt. Andra "fjortismodellen" tror jag mycket väl kan ägna sig åt 30 åringar istället och sköta sig.

Någon konstruktiv feedback på det? Om vi kan bete oss som seriösa debattörer och inte tunnelseende med 0 konstruktivt tänkande.
Mitt inlägg handlar inte om huruvida nån är 14 eller 5. Mitt inlägg syftar på hebefiler/pedofiler, som i denna tråd avhandlar Dumpen och dess metoder, snarare diskuterar rådande eller icke rådande acceptans för pedofili/hebefil.

Lite ot har ingen dött av, men jag tar mig rätten att visa vad jag tycker om smygpeddodebatten som dyker upp i tråden med jämna mellanrum.

Eller kan Rallykalle berätta för mig vad, barn som blir av med oskulden och huruvida det gör ont eller avsaknad av smärta ger skamkänslor, har med Dumpen att göra?

Om den kvackar och ser ut som en anka så är det oftast en anka.

Har du koll på hur många gånger du påpekat att det är skillnad på nån som snuskchattar med 14-åringar och nån som söker småbarn och hundar? Det ligger dig varmt om hjärtat, det kan man förstå, men det där med pappersrullar var lite självmål faktiskt.
Citera
2026-07-24, 13:00
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Läste för övrigt igår att EU dömt Google till att betala, för vanliga dödliga hisnande, höga belopp, men som för Google förmodligen är småpengar. Jag var övertygad om att det handlade om ett utslag från den stora Domedagen 9 juli.

Det visade sig handla om att Google gynnat vissa företag i internetsökningar. Bra att dom håller koll på dessa e-oligarkjänkare som likt Dumpen tar sig vilka friheter som helst. Är väldigt positiv till regleringar för internet av EU.

Man ska inte oemotsagd kunna häva ur sig att jordenklotet är platt. Vilken mardröm om européer blev lika faktaresistenta som en stor del av jänkarna är.

Dumpen å andra sidan verkar spruta ur sig gäddor som om inget hänt. Iof vara det bara att kolla utanför Flashback för att inse att EU-domen den 9 juli inte var något som mainstream media intresserade sig för och således en på Flashback uppförstorad händelse.

Nån som hört nåt mer?
Citera
2026-07-24, 13:06
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Oj, här kommer ett till intressant resonemang:

Kanske ni ”fritänkare” visar vägen till sänkt byxmyndighetsålder. Vad sägs om 11 år? Så länge Farbror Pedofil är varsam nog och barnet ligger still, så gör det säkert inte ont, inte för alla(!) Det här med skam, det är ju ungens egna fel, inget omgivningen har med att göra. Nej vänta, det är feministernas fel!

Eller syftade du kvinnor i din egen ålder, som blir av med oskulden?

Skribenten Teensarebeautyful verkar vara inne på samma idéer - det är bara moralpanik.

Jag fritänker som så att åldern borde höjas till 18, men inte med effekten att om en 30-åring ligger med en 16-åring ska det vara VÅLDTÄKT, och helst utan konstiga räkneövningar också, dvs en 15-åring och en 16-åring kan fortfarande ligga med varandra.

Ni vet, nyanser och sånt där.

Edit: oj, svarade på ett inlägg från igår, gjorde något konstigt när jag bläddrade i tråden.

Men poängen var att jag är mot många av Dumpens metoder och publiceringar (inte alla, finns flera som förtjänat det med råge hur jag än ser på det), och ändå inte är någon som tycker det är ok med ragg på barn i 14-15 års åldern, t.ex.
Senast redigerad av grodanskurt 2026-07-24 kl. 13:13.
Citera
2026-07-24, 13:27
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Dumpen å andra sidan verkar spruta ur sig gäddor som om inget hänt. Iof vara det bara att kolla utanför Flashback för att inse att EU-domen den 9 juli inte var något som mainstream media intresserade sig för och således en på Flashback uppförstorad händelse.

Nån som hört nåt mer?

Man måste fortfarande driva ärendet själv, IMY har vad jag vet inte något tillsynsärende mot Dumpen.
Om det blir något med det framöver vet jag inte heller, men då får man strukturera anmälan och inte dumpa 520 terabyte data i knät på dem.

Dumpens (något glesa) domregister är absolut inte GDPR-kompatibelt, men det får man som sagt driva rättsligt på egen hand om det ska hända något.

Man kan kanske argumentera för att hela Dumpen-arkivet med konfrontationer en efter en annan utan mycket till journalisitik och redaktionella vinklingar inte är så mycket mer än en databas med dumma gubbar som söker utlopp för pedofilsnusk, men där känner jag mig själv inte lika säker, även om man absolut kan betrakta bild och film på någon som en personuppgift, även om inte namn framgår.
Citera
2026-07-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
"You're barking up the wrong tree" som dom säger på engelska. Hade jag IDAG berättat vad som ligger lite på mitt hjärta JUST NU så hade du förstått helt å hållet. Så jag beklagar att jag är medvetet vag här men det är INTE MIN moraliska uppgift sas att förmedla viss info utåt som jag personligen känner till (endast anhöriga mfl har den rätten såvida inte gäddan då utgör en direkt/överhängande fara för ett barn för då blir det i min värld automatiskt ett polisärende och/eller ett fall för socialtjänsten). Jag kan dock bekräfta någon annans info om/när jag ser denna här om ett specifikt gäddfall som jag har personlig insikt i. Jag själv känner EJ denna gädda ska jag påpeka men en sak kan jag säga - jag står fan INTE på den gäddans sida å även inte generellt ang gäddor - undantag möjligen för rent sinnesslöa och nerpundade rullstolsburna gäddor som redan är så långt ifrån nån sorts verklighet som man kan komma och dessutom harmlösa för de flesta kvinnor/flickor - en del av det juridiska ansvaret för dessas agerande ligger dessutom inte sällan på någon kommunal eller statlig specialinstitution som LSS och liknande - för inte så länge sedan åkte ju en snubbe dit på Dumpen som var delvis under bevakning från kriminalvårdens utslussningsprogram om jag inte minns helt fel).

Annars har Dr James Cantor bra idéer om hur samhället i framtiden kan ta itu med dessa svåra frågor - som ett bättre alternativ till att bilda pöbelvälden likt Dumpen mfl gruppers sätt att hantera detta (även om jag samtidigt oxå ger DELVIS credit till Dumpen mfl för att ens uppmärksamma problematiken som sådan!):

https://www.youtube.com/watch?v=JB6zwvBtDK8

Jag föredrar för det mesta logiska och rationella lösningar. För det mesta åtminstone.

Det är många Johnny Samhall på Dumpen (inte du) och det är lite där Sara behöver hjälp med att förstå var gränsen går. Det finns inte en chans i hela världen att såna Johnnys skulle knulla runt med fjortisar som Dumpen påstår men Sara ger sig inte vilket är klädsamt och bra bränsle till debatten.

Det är en bisarr cirkus som Dumpen levererar och jag erkänner att jag sitter klistrad när Dumpenredaktionen släpper sig på nytt. 20 kr har jag swishat till det härliga gänget som gör Sverige säkrare för nån, lite osäker på vem dock.
Citera
2026-07-24, 17:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Och när predatorerna blir helt isolerade, så blir de mindre farliga? Jag är bara emot exponeringen av identiteterna, inte Dumpens påvisbara verkan.

Men en viss negativitet har jag även till tillvägagången, Sara den bedragerskan låter använda alla sina kriminella kunskaper till att fånga in. Likväl att det finns bedragare som lyckas lura av kloka människor på alla sina pengar, något som egentligen skulle vara omöjligt. Så lyckas Sara få dem till saker som de egentligen normalt inte skulle göra. Det är ganska lätt att få personer som saknar något, till att göra nästan vad som helst. Detta ska man INTE göra, det är rent av illvilligt och samhällsskadligt.

Många av Dumpens uthäng skulle gått genom hela livet utan att ha gjort något dåligt, om de inte Dumpen hjälpt till. De som uppenbarligen redan var där i skiten kunde de hjälpt till vård med ett klart större och lyckligare utfall.

Jag vet inga som slår sig för bröstet mer än Sara och Patrik, Patrik nästan i klass som när han hoppade 242.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in