2026-07-24, 00:36
Medlem
Lillarapunzels avatar
En sak i denna soppa jag inte riktigt förstår; varför har åtalet dröjt så länge? Brotten skedde 2019-2021/22. Absolut, med den bristfälliga bokföring som fanns så tog det säkerligen något halvår-år att nysta upp. Men frågan kvarstår; Varför har det dröjt hela 4-5 år för att väcka åtal? Ur ett rent straffrättsligt perspektiv är det trots allt ändå inte ett extremt komplicerat mål?
Citera
2026-07-24, 10:49
Medlem
För att det är nedprioriterat och 600' är väl inte s å mycket i stöld/bedrägeri sammanhang kanske?
Vi vanliga medlemmar fick nyhetsbrev om detta i Dec 2022
Och styrelsen mycket tidigare såklart, innan de informerade medlemmar.
Då hade fakturor blivit skulder och gått till KFM.
Det var tex hästarnas hö och mat som ej betalats
Citera
2026-07-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kassören i ridklubben beskrevs som social, hjälpsam och pålitlig. Samtidigt ska 654 344 kronor ha förts från föreningens konto till ett privat konto.
https://www.tidningenridsport.se/banken-slog-larm-kassor-atalas-efter-overforingar-pa-654-000/

Citat:
Ursprungligen postat av oniram
För att det är nedprioriterat och 600' är väl inte s å mycket i stöld/bedrägeri sammanhang kanske?
Vi vanliga medlemmar fick nyhetsbrev om detta i Dec 2022
Och styrelsen mycket tidigare såklart, innan de informerade medlemmar.
Då hade fakturor blivit skulder och gått till KFM.
Det var tex hästarnas hö och mat som ej betalats

Är det din uppfattning också att hon är social, hjälpsam och framförallt pålitlig?
Citera
2026-07-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Är det din uppfattning också att hon är social, hjälpsam och framförallt pålitlig?
Har aldrig träffat människan. Jag citerade en artikel i tidningen Ridsport.

Tyckte det var lite kul med den åsikten då artikeln skrevs.
Citera
2026-07-24, 15:20
Medlem
Citat:

Ja innan detta framkom tyckte jag det. Inte nu längre.
Citera
2026-07-24, 15:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjt
Särskilt flott vet jag inte, många vanliga har pool idag. Dessutom äger de inte sin bostad själva, det är en arrendegård. Hans företag tror jag inte var mycket påverkat av covid då han är i en bransch som inte påverkades speciellt mycket.
Funderade däremot på om hennes syster kan vara påverkande, hennes lägenhet blev avspärrad i samband med mordet vid västanmossa och hon har nog periodvis haft det trassligt. (Mina spekulationer)
Heter systern *nn*
*a
Citera
2026-07-24, 22:30
Medlem
Citat:
Har aldrig träffat människan. Jag citerade en artikel i tidningen Ridsport.

Tyckte det var lite kul med den åsikten då artikeln skrevs.

Jag citerade ditt inlägg för att medlemmen skulle se vad andra tyckte om henne. Ditt andra inlägg är underbart skrivet "Kanske hon föreslog att ungarna skulle sälja kokkosbollar och Bingolotter för att få in mer pengar som hon kunde sno?"
Citera
2026-07-24, 22:35
Medlem
Kvinnlig kassör? Menar du nå´n bögfjolla då eller?

Kassörska heter det om det är en kvinna du menar.
Citera
2026-07-24, 22:35
Medlem
Citat:
Jag citerade ditt inlägg för att medlemmen skulle se vad andra tyckte om henne. Ditt andra inlägg är underbart skrivet "Kanske hon föreslog att ungarna skulle sälja kokkosbollar och Bingolotter för att få in mer pengar som hon kunde sno?"
Det du skrev var jättekonstigt, liksom det här inlägget.

Du kan förhandsgranska när du skriver och citerar, testa det så att det inte blir så där svårt att förstå vad du vill ha sagt.
Citera
2026-07-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauze
Kvinnlig kassör? Menar du nå´n bögfjolla då eller?

Kassörska heter det om det är en kvinna du menar.
Den som är kassör i en förening är normalt kassör, oavsett om det är en man eller kvinna och oavsett vad du anser.

Om du vill ändra det så föreslår jag att du engagerar dig i någon förening och lämnar in en motion om ändring i stadgarna.
Citera
2026-07-24, 22:39
Medlem
Citat:
Den som är kassör i en förening är normalt kassör, oavsett om det är en man eller kvinna och oavsett vad du anser.

Om du vill ändra det så föreslår jag att du engagerar dig i någon förening och lämnar in en motion om ändring i stadgarna.

Är du kvinnlig?
Citera
2026-07-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauze
Är du kvinnlig?
Om jag rakar mig och sedan tar på mig raff-set så är jag skapligt kvinnlig. Men du kanske undrar om jag är kvinna? Nix, om jag är bög, nix, om jag är transa, nix, och inte heller kassör. Däremot har jag varit med i ett gäng ideella föreningar och dess styrelser. Både med manliga och kvinnliga kassörer.

Har faktiskt aldrig varit med om att någon ifrågasatt titeln kassör.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-24 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in