2026-07-24, 00:49
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Allt det där är ju känt sedan tidigare.

Men pojken blev omhändertagen efter knivdådet, ingen allvarlig skada på flickan dock. Sannolikt är han skyldig till brott men inte säkert till nazism.

Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
En bra inställning i det här fallet tycker jag

Ja, det bör kunna gå att fokusera på precis detta.

Det måste vara upp till var och en. Det dyker kanske upp en annan användare längre fram, med kunskap om identiteten och som har en helt annan inställning till barns integritet.

För övrigt anser jag inte, när det gäller en en misstänkt tolvåring, att den som respekterar killens integritet på något sätt - i nuläget - kan hållas ansvarig för framtida eventuella nya brott.
Det är för tidigt att dra sådana växlar. Det händer att barn begår våldshandlingar, får behandling och stöd, för att sen återanpassas.

Jo det händer att barn kan vara våldsamma, kan ha allvarliga psyktillstånd. Pojken här kan vara en av sådana.
Citera
2026-07-24, 06:21
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Ja absolut men inte i det här fallet.
Så fakta är bra men inte när de motbevisar något du tycker??
Citera
2026-07-24, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Det är för tidigt att dra sådana växlar. Det händer att barn begår våldshandlingar, får behandling och stöd, för att sen återanpassas.
Du vet mycket väl att det händer mycket sällan. Det motsatta är i stort sätt legio. Fler barn skall inte offras av någon sinnessjuk önskan om att vara god. Ut med skiten.
Citera
2026-07-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Skulle ett namn här hindra honom att göra brott i framtiden?

Givetvis. Då kan han inte gömma sig i en anonymitet. Varför är det svårt att förstå?
Citera
2026-07-24, 08:22
Medlem
Citat:
Skulle ett namn här hindra honom att göra brott i framtiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Givetvis. Då kan han inte gömma sig i en anonymitet. Varför är det svårt att förstå?
Har funnits kända brottslingar som fortsatt.
Citera
2026-07-24, 08:31
Medlem
Citat:
Har funnits kända brottslingar som fortsatt.

Och bara därför skall man bara fortsätta med anonymitet eller? Det var väldigt logiskt och bevis på godhetsknarkande. Not. Är det till att ha XX kromosomer?
Citera
2026-07-24, 08:42
Medlem
Citat:
Och bara därför skall man bara fortsätta med anonymitet eller? Det var väldigt logiskt och bevis på godhetsknarkande. Not. Är det till att ha XX kromosomer?
Så det är inte av godhet (som för att förhindra brott) ni vill att namn på misstänkta ska offentliggöras?
Citera
2026-07-24, 08:44
Medlem
Citat:
Så det är inte av godhet (som för att förhindra brott) ni vill att namn på misstänkta ska offentliggöras?
Va? Du är kvinna och som älskar förvirra och förvanska. Ok. Namn skall inte döljas av någon orsak. Är det tydligt nog?
Citera
2026-07-24, 08:49
Medlem
Citat:
Va? Du är kvinna och som älskar förvirra och förvanska. Ok. Namn skall inte döljas av någon orsak. Är det tydligt nog?
Jag kunde kalla mig Bengt här om jag ville. Vad är förvanskat och förvirrat
Citera
2026-07-24, 09:13
Medlem
Det är en 5-årig flicka som blivit knivhuggen av en 12-årig pojke. Det är ett rasist dåd. Pojkens tiktok hyllade skolskjutningar ocg rasistiska dåd. Grabben var av samma virke som många på den här platformen...
Citera
2026-07-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ett publicerat namn, om det är ovanligt, kanske kan hindra brott av typ bedrägeri. Men hur kan namnet hindra någon att knivskära?
Citera
2026-07-24, 09:29
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samthiman
Det är en 5-årig flicka som blivit knivhuggen av en 12-årig pojke. Det är ett rasist dåd. Pojkens tiktok hyllade skolskjutningar ocg rasistiska dåd. Grabben var av samma virke som många på den här platformen...
”Platformen”
”rasist dåd”

Vad jag vet från tråden var pojken från Ukraina och offret från Norge. Men du ditt geni vet säkert bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in