Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
1813 år är väldigt mycket för lång tid.
fast det är inget svar på frågan,
vid hur många år och dagar (och timamr och minuter om man ska vara petig) har ens anspråksitt värde? för det finns ju många saker som påverkas.
har tyskarna rätt till tyskland öster om (ww2 krigets oder-nisen linje)?
Har arberna rätt till områden utanför den arabiska halvön.?
(All de erövrade, eller bara vissa bifogar karta med årtal.)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Age_of_the_Caliphs_%282709972663%29.jpg
har judarna rätt till jerusalem. de har varit majoritetsbefolkningen i det området sedan början på 1800-talet?
Citat:
1000 år är också väldigt lång tid tillbaka.
1 år är oxo långt tillbaka i tiden. 1-3000år bakåt i tiden ligger alla inom 1% av mänsklighetens "historia".
Citat:
Muslimerna är kolonisatörer, men inte i Mellanöstern. Muslimerna är kolonisatörer i Europa. Jag vill att Europa ska tillhöra Europas inhemska befolkning.
uhm... 711 ekr så invarderade de (det är som idag ligger i spanien) Visigotiska kungariket. 634 så invarderade de (det som idag är Israel (då Byzantiska impierat).
så någonstans i det 80års spannet är din magiska "gräns" för hur du känner att saker och ting är?
Citat:
Du uttrycker dig väldigt nedvärderande om muslimer. Ifall jag hade uttryckt mig på samma sätt om judar, så hade jag åkt på anklagelser om antisemitism. Jag har åkt på anklagelser om antisemitism trots att jag har uttryckt mig väldigt mycket mer städat än du.
Ja, inte snällt mot apor att behöva utsättas för den jämförelsen.
Men när det kommer til muslimer kan jag tycka att du nedvärderar och föringar dem, genom att ta ifrån dem deras histora och vad de åstadkmmit, sammtidigt som du pissar på alla de människor som de i det värvet utplånade, våltdog och förslavade.