Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Kan vara ett scenario: Men jag är tveksam.
Tror snarare att Ryssland får dra sig tillbaka, Putin blir avsatt(Eller avlider) och några gränser dras om.
Troligen kommer Kina att växa samt att vi får vänja oss med några nya länder i Centralasien.
Men tiden får utvisa: Men tyvärr tror jag att det kommer att dra ut på tiden, så troligen kommer inte så mycket att hända under 2025.
Skälet till att ryssarna bombar på bred front över hela Ukraina på sistone är dels för att nöta ut allt antimissilförsvar som är en akilleshäl för Nato samt för att slå ut alla tänkbara vapendepåer.
Det accelerar alltid mot slutet i s.k utnötningskrig om man blickar bakåt i tiden.
Exempel (det finns fler men jag tar ett som folk brukar känna till): Hitler förlorade kriget strategiskt sett vid Stalingrad nästan två år innan kapitulation. Mot slutet skickade han in ungdomar och gamlingar till fronten. Sovjetiska armén avancerade raskt västerut det sista året och nådde ända till Berlin, efter att ha bedrivit ställningskrig länge på hemmaplan.
Ukraina förlorade kriget strategiskt sett i augusti 2023 när det stod klart att motoffensiven var en katastrof. Nu mot slutet skickar Zelensky in ungdomar, kvinnor och gamlingar till fronten. Ryska armén avancerar raskt västerut utefter hela fronten och "ställningskriget" kommer definitivt att vara över efter Pokrovsk som är den sista befästa staden i Donetsk.
Håller med om att det är svårt att bedöma kalendertid men allt talar för att det accelerar fortare nu,
De lär inte hamna i Berlin denna gång men väl i Kiev.