Citat:
Ursprungligen postat av
lillesnigeln
Nu har inte detta ämne varit aktivt på ett tag men jag gör ett försök. En profil som tidigare varit uppe för diskussion i tråden använder numera vit käpp och säger att hen har en synnedsättning. Jag har följt den här profilen en längre tid och ser förvånansvärt få kritiska eller ifrågasättande kommentarer. Under tiden jag har följt denna människa har hen hävdat alltifrån ME, POTS, celiaki, numera syn- och hörselnedsättning (!). Varför reagerar ingen?
Tidigare var hon självständig, pluggade till lärare på universitetet och klarade tom åka buss själv.
Idag har allt vänt. Nu är hon i behov av rullstol, vit käpp och bildstöd för basala saker som toalettbesök och hur man äter /klär på sig. Hon äter mosad bebismat med babybestick och dricker ur vippmugg.
Det syns att frun/hennes sambo styr allt ,paret strider hårt för att sambon ska beviljas rollen som hennes personliga assistent. Lägg därtill ett hem fullt av djur (hundar, katter, kaniner, hamstrar) i en redan övermäktig tillvaro.
Hur kan en sådan här extrem förändring ske utan att föräldrar eller andra anhöriga reagerar, ifrågasätter och försöker hjälpa dem att hitta rätt?