Citat:
Ursprungligen postat av
Nimbus2026
Hade jag varit beroende hade jag inte kunnat vara utan det flera dagar och det kan jag utan problem. Det är ju när man blandar som man oftast får skönaste effekten. Det är sällan jag bara tar en drog numera.
Du är redan beroende det märks.
Det finns olika typer av beroenden. Att du inte är kemiskt beroende av en substans just nu betyder inte att din hjärna inte kan vara kraftigt omprogrammerad för ett psykologiskt beroende, och att din hjärna automatiskt ofta tänker på droger som flykt.
Att du känner att du måste blanda droger är en stor varningssignal. Om du ska ta droger, ta istället ett uppehåll om det handlar om kicksökande.
Att blanda droger är den största varningen för missbruk, oavsett vad folk på Flashback säger. Du kan blanda med cannabis, nikotin, koffein osv. det är undantagen. Annars är du i ett riskbeteende.
Edit:
Det var en jävla moralpredikan från min sida, men när jag var yngre hade jag alltid vänner som blandade olika piller. Andra som nöjde sig med en drog blandade eventuellt i lite cannabis eller nikotin.
Kan du gissa vilka som lever idag? Det är ingen slump. Jag har sedan dess alltid stört mig på folk som måste blanda droger, då det är en slippery slope.
Menat väl såklart!