2026-07-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är viktigast? Att svenskar ska få tillbaka sitt land eller att fördöma Ryssland?
Den sekunden Kasselstrand pratade om att "Jag vill inte legalisera cannabis, för jag vill inte att folk ska röka på och bli dumma. Vi måste röka mindre och därför ska lagen vara kvar. Dessutom är cannabis en inkörsport till tyngre droger."

Den sekunden insåg jag att han är samma skrot och korn som alla andra.
2026-07-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
”Sverige har för många personer som inte är en del av den etniskt svenska befolkningen.”

Andra sidan kan man ju tolka det som han menar att för många invandrare är o-assimilerade till den etniska svenska befolkningen som utgångspunkt (landsägare, ursprungsfolk, osv om man vill), men invandrarna är assimilerade till sina egna befolkningar istället

Konceptet med assimilering fungerar bara när du har en liten invandring.

För att ge ett exempel: Om jag flyttar till Kina, så har jag inget val än att assimileras, det finns inga andra svenskar där. Jag kommer också att behöva para mig med en kines och barnen blir då halvkineser. I nästa generation så blir barnen mer kinesiska, och till slut går det knappt att urskilja dem från ursprungsbefolkningen. Detta är assimilering.

När du bedriver massinvandring i den skalan som Sverige gör så fungerar inte assimilering längre, utan då skapas olika etniska grupperingar. Svenskar kommer i en ganska snar framtid inte ens att vara majoritetsbefolkning i Sverige längre, och då blir frågan varför andra växande minoritetsgrupper ens ska försöka att assimileras in i den i framtiden största men krympande minoritetsgruppen svenskar.
2026-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är viktigast? Att svenskar ska få tillbaka sitt land eller att fördöma Ryssland?
☝️

Citat:
Ursprungligen postat av SonAfOsman
Den sekunden Kasselstrand pratade om att "Jag vill inte legalisera cannabis, för jag vill inte att folk ska röka på och bli dumma. Vi måste röka mindre och därför ska lagen vara kvar. Dessutom är cannabis en inkörsport till tyngre droger."

Den sekunden insåg jag att han är samma skrot och korn som alla andra.
Viken jävla ickefråga dock. Visst borde det vara avkriminaliserat för att - dels ska folk gå bestämma själva om en växt är för dem eller inte, och dels polisresurserna som går för att jaga pinnar i statistiken samt straffen och konsekvenserna för att åka fast för att ha rökt en jävla pinne kan vara absurda, men i det stora hela över vad som är viktigt just nu - en riktigt ickefråga. (bortsett från att dessa polisresurser hade varit mycket rimligare att använda mot riktig brottslighet)

Vem bryr sig, de som röker på kommer göra det ändå oavsett om det är lagligt eller ej. Som vanligt alltså. Det har väl i runda slängar nog en tredjedel av oss gjort i någon period i livet. Och jag menar inte att förringa det, för visst är det absurt att en växt som cannabisplantan ens gjorts "olaglig", och att straffas för en blomma är löjligt.

Men att låta en sådan fråga vara avgörande för att avstå rösta på AfS eller inte när vi blir utsatta för en bokstavlig invasion där landets och folkets säkerhet redan har satts på spel, och det värsta inte kommit än ifall vi inte vänder det..

Nej, jag köper det inte i kontrast till det, även om jag förstår din poäng, har rökt på själv förr, och inte håller med Kasselstrand om just den frågan...

Men tänk över det där nu om du så gärna vill sitta öppet och röka hasch & gräs att det är avgörande för vad du röstar på, över alla andra samhällsproblem som finns.

ett av det viktigaste och faktiskt ödesavgörande politiska frågorna just nu är om gränsstopp från länder långt bort med ideologier som inte är kompatibla med våra, där folk kommer för att bokstavligen ofta plundra & våldta(!),.försöka erövra med helt utdaterade "religiösa" lagar och därmed den 10.000ggr om viktigare frågan återvandring - av minst hundratusentals som absolut INTE ska vara här. Sharialagar är inget vi ska ha i sverige. Plundrande av systemen, invandrad brottslighet är liksom självklara fall för massdeporteringar.

Han sa dock att han fortfarande var öppen för cannabis för medicinskt bruk. Vem vet om han också är öppen för avkriminalisering(?), eller likande. Han verkar iaf öppen för att ta diskussioner med nästan vem som helst.

Inget av de etablerade partierna, inte ens Sverigedemokraterna tar det som behövs på allvar. Återvandring.

Därför måste nytt in!

Om man får röka eller odla gräs lagligt för eget bruk är, borde vara en självklarhet att iaf inte behöva bli straffad för med allt som kan komma med det, utöver absurda dagsböter för att ha gjort något mot enbart sig själv, (problem med jobb, körkort, och dylikt).men som sagt - i det stora hela och vad som är viktigt just nu kan jag nästan inte bry mig mindre om något sådant jämförelsevis obetydligt. Menar inte att få det att låta helt irrelevant, för att förtydliga. Vet att jag en del mothugg kan komma som "tycker du det inte är av vikt att man kan bli av med jobb och betala tiotusentals kronor för en joint, polisen som sätts på att jaga tonåringar som röker på" osv - det är inte riktigt så jag menar. För det är stört, men som sagt ingen ödesfråga för landet.

Men upp till dig såklart.

Till andra, som förstår att nytt måste in och att återvandring och stängd gräns från kulturellt inkompatibla eller bevisligen problematiska regioner är en av de viktigaste frågorna i samhället i Sverige och Europa, med flera länder just nu;
Hjälp AfS. Gör något varje dag!
Senast redigerad av .Void 2026-07-24 kl. 00:50.
2026-07-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
☝️

Viken jävla ickefråga dock. Visst borde det vara avkriminaliserat för att - dels ska folk gå bestämma själva om en växt är för dem eller inte, och dels polisresurserna som går för att jaga pinnar i statistiken samt straffen och konsekvenserna för att åka fast för att ha rökt en jävla pinne kan vara absurda, men i det stora hela över vad som är viktigt just nu - en riktigt ickefråga. (bortsett från att dessa polisresurser hade varit mycket rimligare att använda mot riktig brottslighet)

Vem bryr sig, de som röker på kommer göra det ändå oavsett om det är lagligt eller ej. Som vanligt alltså. Det har väl i runda slängar nog en tredjedel av oss gjort i någon period i livet. Och jag menar inte att förringa det, för visst är det absurt att en växt som cannabisplantan ens gjorts "olaglig", och att straffas för en blomma är löjligt.

Men att låta en sådan fråga vara avgörande för att avstå rösta på AfS eller inte när vi blir utsatta för en bokstavlig invasion där landets och folkets säkerhet redan har satts på spel, och det värsta inte kommit än ifall vi inte vänder det..

Nej, jag köper det inte i kontrast till det, även om jag förstår din poäng, har rökt på själv förr, och inte håller med Kasselstrand om just den frågan...

Men tänk över det där nu om du så gärna vill sitta öppet och röka hasch & gräs att det är avgörande för vad du röstar på, över alla andra samhällsproblem som finns.

ett av det viktigaste och faktiskt ödesavgörande politiska frågorna just nu är om gränsstopp från länder långt bort med ideologier som inte är kompatibla med våra, där folk kommer för att bokstavligen ofta plundra & våldta(!),.försöka erövra med helt utdaterade "religiösa" lagar och därmed det 10.000ggr om viktigare frågan återvandring - av minst hundratusentals som absolut INTE ska vara här. Sharialagar är inget vi ska ha i sverige. Plundrande av systemen, invandrad brottslighet är liksom självklara fall för massdeporteringar.

Han sa dock att han fortfarande var öppen för cannabis för medicinskt bruk. Vem vet om han också är öppen för avkriminalisering(?), eller likande. Han verkar iaf öppen för att ta diskussioner med nästan vem som helst.

Inget av de etablerade partierna tar det som behövs på allvar. Återvandring.

Nytt måste in!

Om man får röka eller odla gräs lagligt för eget bruk är, borde vara en självklarhet att iaf inte behöva bli straffad för, med allt som kan komma med det utöver absurda dagsböter för att ha gjort något mot enbart sig själv, men som sagt - i det stora hela och vad som är viktigt just nu kan jag nästan inte bry mig mindre om något sådant jämförelsevis obetydligt.

Men upp till dig såklart.

Till andra, som förstår att nytt måste in och att återvandring och stängd gräns från kulturellt inkompatibla eller bevisligen problematiska regioner är en av de viktigaste frågorna i samhället i Sverige och Europa, med flera länder just nu;
Hjälp AfS. Gör något varje dag!

Haha ja, jag kan inte annat än hålla med. Det här är en sådan icke-fråga för mig, jag hade tänkt skriva något men orkade inte, bra att någon annan hade energin.

Den här frågan är också något som kan ändras i AfS i framtiden. Det är väldigt enkelt att byta åsikt i den med mer information eller påtryckningar från medlemmar. Förändras demografin i Sverige så påverkar det precis allt i samhället. Och demografin är oerhört mycket svårare att göra något åt än att legalisera en växt.

Det säger sig då självt vilken fråga som väger mest i politiken idag. Den enorma förändringen av samhället med massinvandringen står såklart över alla andra icke-frågor där man kan svänga från "ON/OFF" på 5 sekunder och det är inga problem.
2026-07-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
SD stödjer något som kallas för "öppen svenskhet" eller medborgerlig nationalism. Det betyder att man tror på illusionen att en papperslapp är hela din identitet precis som USA gör. Så fungerar dock inte människor så det systemet existerar naturligtvis bara på papperet, ingen köper detta i praktiken.

Att Aspling går ut och säger att etniska svenskar finns det gör han bara för att det är valtider och för att fånga röster. Självklart så tror SD inte på detta själva de är kontrollerad opposition. Deras parti är helt öppna med vad de egentligen tror på, det är bara att läsa partiprogrammet.

Däremot så är SD inte helt värdelösa, man får se dem som övergångspartiet som gör folk reda för riktiga nationalistiska alternativ som AfS.
Att USA också används som ett lyckat exempel på hur bra det är med massmigration är sorgligt. Jag har inget emot "riktig" amerikansk kultur ( Ja delarna av den amerikanska kulturen som jag själv gillar, vet att det är subjektivt men) och så där, men hur gick det för ursprungsbefoknignen i Nordamerika med absurd nivå massmigration på invasionsnivå?! Inte så jäkla bra va, det var mer än hemskt, många, mängder blev mördade, många fördrevs, många blev sjuka (säger dem iaf, av sjukdomar de inte hade resistens för som europeer och andra introducerade, men jag vet inte om detta är något man lär ut för att förringa de folkmord som skedde, att låta "influensor" och dylikt ta upp en stor % av de som dog av ett eller annat skäl. Det kan vara sant med, men jag vet inte.) och nu är det ett par eller fåtal % av befolkningsmängden i USA.
sidopoöng...

Sverigedemokraterna sa nada om vaxportidiotin osv (social credit baserat på om man tagit en jävla spruta som inte ens fungerade och inte ens brydde sig om vilken variant från vilket företag som de som valde att gå med den strömmen end injicerade sig med) osv heller förresten vad jag minns. Irrelevant, lägger till spoiler på den.

Rätta mig om har fel, men jag håller med finporslinet i att det är svårt att ta dem seriöst som någon riktig opposition, eller tillräckligt stark opposition för vad som behövs - även om det 1. finns många som gör bra arbete inom SD, för landet & regioner och 2. som ovan säger, det ett bra övergångsparti, samt väckt mycket välbehövd diskussion.

Vi behöver dock hjälpa afs, med vad vi kan göra för att dela ut flygblad och valsedlar och så vidare, för det är ett parti som kommer motarbetas massivt av etablissemanget via globalistmassmedia och så vidare. Ja kolla hur det går för AfD i Tyskland. Riktig bra i opinion, men oj de får stå ut med en del från vad det verkar...
Senast redigerad av .Void 2026-07-24 kl. 00:58.
2026-07-24, 01:30
Bannlyst
Ja det blir afS 2026
2026-07-24, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Konceptet med assimilering fungerar bara när du har en liten invandring.

För att ge ett exempel: Om jag flyttar till Kina, så har jag inget val än att assimileras, det finns inga andra svenskar där. Jag kommer också att behöva para mig med en kines och barnen blir då halvkineser. I nästa generation så blir barnen mer kinesiska, och till slut går det knappt att urskilja dem från ursprungsbefolkningen. Detta är assimilering.

När du bedriver massinvandring i den skalan som Sverige gör så fungerar inte assimilering längre, utan då skapas olika etniska grupperingar. Svenskar kommer i en ganska snar framtid inte ens att vara majoritetsbefolkning i Sverige längre, och då blir frågan varför andra växande minoritetsgrupper ens ska försöka att assimileras in i den i framtiden största men krympande minoritetsgruppen svenskar.

Vi slutade bedriva assimileringspolitik på 70 talet. Bara "integration" sedan dess.
2026-07-24, 01:41
Moderator
Ancistruss avatar
Vi låser denna och hänvisar fortsatt diskussion hit istället: (FB) Föga förvånande, SD-iranier kritiserar Ludvig Aspling för prat om etnisk svenskhet

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in