2026-07-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Den här AI-genererade "trailern" för The Odyssey är fan så mycket intressantare än Nolans trailer.
https://www.facebook.com/GreeceHighDefinition/videos/a-dialogue-scene-from-homers-odyssey-has-been-recreated-using-grok-imagine-ai-of/2039063700332787/

Ser ut som ett aprilskämt tbh. Återstår att se hur mycket back den produktionen går😂.
Citera
2026-07-23, 14:15
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Ser ut som ett aprilskämt tbh. Återstår att se hur mycket back den produktionen går😂.
Vad yrar du om?
Citera
2026-07-23, 14:16
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Är du dum på riktigt eller? När någonting inte passar din agenda så avfärdar du det med att de som kritiserat inte sett den, källa på det? Att den är en kritikermässig succé säger ingenting om kvalitén då kritikerna ofta älskar politiserad smörja oavsett om det är bra eller dåligt. 5.2 på Metacritic är ett riktigt uselt betyg, även många på reddit tycker filmen är skittråkig. Nu kommer jag inte slösa mer tid på dig din clown.
Det är uppenbarligen din agenda som raseras av att filmen är en succé. ”Jag har sett folk på internet som påstår” kan man säga om alla filmer, lol.
Citera
2026-07-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Där du väldigt selektiv, lol. De flesta som betygsatt där har inte sett filmen.

Faktum är att The Odyssey är en ekonomisk och kritikmässig succé även om internethögern försöker rösta ner dess betyg på vissa sidor.

Vilket skitsnack. Du har ingen aning om det är ekonomisk succé då man lägger oändligt med pengar på marknadsföring Överallt. Sedan är det ingen rök utan eld och om folk rapporterar från världen över att, på förhand slutsålda biosalonger i själva verket är halvtomma så finns det ju garanterat någon hund begraven.

Att IMAX-salonger är "fulla" säger inte mer än att vanliga dukar verkar vara i princip tomma.
Och med Nolans historik av bra filmer så är det inte så konstigt att folk flockas för att se hans nya.

Men problemet är att oavsett vad alla betalda recensioner säger som hyllar till skyarna så är vi många som har sett den med egna ögon och definitivt inte håller med. Faktiskt en av Nolans sämre filmer (tenet var väl lite sämre) och jag gissar på att hans nästa film inte kommer ha lika stor rusning i biograferna då kvaliten tydligt börja sjunka, utöver att han sålt sig för att kunna vinna priser.
Citera
2026-07-23, 14:25
Medlem
Man betalar ju till och med folk på X, som är långt till höger politiskt och på förhand kritiserade castingen hårt och bidrog till spridandet/missnöjet, nu får Betalt för att hylla filmen.

Jag tror definitivt inte att det är en ekonomisk vinst, men det är väl inte målet heller om målet är en helt annan agenda, vilket märks tydligt på många sätt. Bland annat att betala större summor pengar till högervridna med många följare.
Citera
2026-07-23, 14:33
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?

"Trailern" du postade är det sämsta, mest yxiga jag någonsin sett. Menmen återstår att se hur mkt den drar in på premiärhelgen. Landar mest troligt runt Melaniafilmens siffror.
Citera
2026-07-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är uppenbart att du har en annan smak än kapitalismen (Marknaden). Det är OK men det visar att du inte ska producera filmer. Ingen kommer vilja investera i dem. Den här filmen kommer troligen tjäna in mer än 1,1 miljarder dollar. Den sammanlagda kostnaden för break-even enligt Forbes ligger på 625-750 milj dollar. Det är groteskt. En sak jag ska inte satsa på är film det är vansinnigt vilka summor som behövs. Tänk om det blir en flopp.

Jag tyckte Dunkirk och Oppenheimer var OK. Jag är ingen Batman-fan. Dvs gillar inte någon av filmerna.

Stämmer, jag gillar de författare, filmare och andra konstnärer som brukar bli ihågkomna under århundraden och årtusenden, alltså de som man inte kan tjäna pengar på under deras eller sin livstid men som drar in mer än Nolan under tidens gång.
Citera
2026-07-23, 15:10
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jättemånga som klagar på att biografen är tom, men fullbokad på hemsidorna. Gissar att man begär pengarna tillbaka i sista sekunden?

Nej, den tråkiga sanningen är att filmbolagen i en del av sin marknadsföring köper upp stolar på biografer för att kunna påstå hur mycket av en succée en film är så folk ska ge den ett försök. The Odyssey är just en sådan film som är pushad av jätten och menad att "lyckas" oavsett ifall folk gick och såg den eller inte eftersom det är en budget på 280 miljoner dollar + samt ett namn som "Inte kan misslyckas" i en tid där film efter film är en flopp, och då har vi inte adderat vad själva marknadsföringen för filmen kostar.

Det är ren hollywood-cope för att behålla sitt ansikte.
Citera
2026-07-23, 15:11
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Vilket skitsnack. Du har ingen aning om det är ekonomisk succé då man lägger oändligt med pengar på marknadsföring Överallt. Sedan är det ingen rök utan eld och om folk rapporterar från världen över att, på förhand slutsålda biosalonger i själva verket är halvtomma så finns det ju garanterat någon hund begraven.

Att IMAX-salonger är "fulla" säger inte mer än att vanliga dukar verkar vara i princip tomma.
Och med Nolans historik av bra filmer så är det inte så konstigt att folk flockas för att se hans nya.

Men problemet är att oavsett vad alla betalda recensioner säger som hyllar till skyarna så är vi många som har sett den med egna ögon och definitivt inte håller med. Faktiskt en av Nolans sämre filmer (tenet var väl lite sämre) och jag gissar på att hans nästa film inte kommer ha lika stor rusning i biograferna då kvaliten tydligt börja sjunka, utöver att han sålt sig för att kunna vinna priser.
Jag tittar på fakta, du kör på konspirationsteorier i sann Flashback-anda.
Citera
2026-07-23, 15:18
Medlem
fuskas avatar
Så hur var fru/herr Paige i filmen?
Citera
2026-07-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Nej, den tråkiga sanningen är att filmbolagen i en del av sin marknadsföring köper upp stolar på biografer för att kunna påstå hur mycket av en succée en film är så folk ska ge den ett försök. The Odyssey är just en sådan film som är pushad av jätten och menad att "lyckas" oavsett ifall folk gick och såg den eller inte eftersom det är en budget på 280 miljoner dollar + samt ett namn som "Inte kan misslyckas" i en tid där film efter film är en flopp, och då har vi inte adderat vad själva marknadsföringen för filmen kostar.

Det är ren hollywood-cope för att behålla sitt ansikte.

Källa på ditt verklighetsfrånvända påstående tack.
Citera
2026-07-23, 15:39
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Källa på ditt verklighetsfrånvända påstående tack.

Det finns ingen direkt källa mer än att det är en "välkänd" strategi företag som exempelvis Disney (nu tar vi ett random media-bolag som har floppat på "senaste") använder sig av och gjort under ett längre tag för floppade rullar för att behålla ansiktet. Det finns gott om dokumentärer/videos på youtube, rumble och andra sidor om just ämnet och exempelvis (kunde lika gärna ha vart något annat bolag i Hollywood-industrin) Disney och deras marknadsföring för att få folk att gå till filmer som ingen vill se för att försöka tjäna pengar - så dom blir desperata, vilket är en taktik att då köpa upp stolar på exempelvis premiär-dagen för att skapa en illusion.

Det är något som sker på riktigt, likt många andra strategier företag använder sig av för att försöka hypa filmer så folk ska se dom. Det är en schysst mix av marknadsföring, propaganda och extrem manipulation på en mörk nivå.

Lite sådär, tror du verkligen saker och ting i samhället är organiskt numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in