Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Hej ärade mod.
Jag anser att eran nerstängning av min tråd var fel. Det är en del av ett systematiskt problem men då mod ovan anser att det är regelbrott att diskutera det indirekt utan kontakt med (er!) specifikt den som stängde tråden så gör jag det nu.
(FB) Sluta lås mina trådar era fjollor. (Och andras mer flummiga trådar).
Argumentet som rör er nerstänging är som följer:
Citat:
"De(n i ditt fall) är utformade med öppnar frågeställningar och ett lättsamt innehåll och avslappnad stil för att mana på fria tankeströmningar och högt i tak. Folk är allt mer krystade och svaren är allt mer bittra och besserwissiga. Om folk känner att de skriver i en mindre seriös tråd så blir också deras framförhållning mot varandra softare.
Även om de inte helt faller inom reglerna eller inte håller "måttet" så kommer diskussionen däri att skapa ett mer gediget innehåll som folk uppskattar och som en gång i tiden dominerade forumets stil än den typ av Facebook-krönikor som dominerar skiten nu.
(FB) Tråden om höga skorstenar - "Tråden om höga skorstenar" (Tog fan 1 timme och skriva/skriva om och är om jag som skribent får säga det rätt fint skriven)."
PS: Jag anser att detta är ett totalt waste of time då jag egentligen inte överklagar stängningen i sig utan en samlad problematik men för att kunna diskutera den så måste jag tyvärr slösa alla vårs tid på detta.
PPS: Jag hoppas kunna starta en samlad tråd där problematiken kan tas upp men om någon yttrar sig emot detta så får jag väl starta 3 likadana trådar med samma inledande argument mot vardera nerstängning. Tack för förståelsen.
Precis som du skrev i trådstarten som Maviel papperskorgar så är de inte okej enligt reglerna. En poetisk tråd om skorstenar kan vara nog så rolig men den uppfyller inte kraven som finns på trådar så det lämnar oss liksom inget val.
Vi har ett helt underforum som har lite lägre krav på det sättet och det är Laidback, du skulle kunna posta likande där.
Jag kan absolut förstå längtan till hur Flashback var förr men det har vuxit och folk beter sig annorlunda online numera också så det funkar inte att släppa igenom sånt, det spårar ur ganska snabbt, tyvärr.
Det finns flera trådar om hur Flashback förändras och den här frågan hamnar väl mest där egentligen.
Mvh
//mod
Som jag försökte förklara för henne här
(FB) Flashback, boomer-komformistens nya häng? efter att hon massraderade inlägg innan hon stängde tråden så behandlar hon regelverket som ett ändamål i sig istället för något som underlättare för det faktiska ändamålet. (Letter of the law vs Spirit of the law). Något som blivit allt värre på Flashback då man sedan länge tappat användarperspektivet och att målsättningen med forumet är att skapa diskussioner mellan människor på en vägkorsning av idéer och ideologier.
Kritiken finns sedan tidigare:
(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad) även om frågan som min ursprungstråd belyste mer frågade vad som kom först, hönan eller ägget.
Det är så klart nödvändigt att kunna referera till fall där något skapar en problematik man vill belysa. Lättast är att göra det genom att referera till egna inlägg. Men det är inte nödvändigt.
Det går dock bara av den lilla samlingen på de tre inläggen där att påvisa att det ej har med den faktiska kvalitén på inlägget att göra utan just dess utformning och att det bjuder in till diskussioner som är tänkta att ha högt i tak och fungera som fria tankeställare.
Inlägget Kyrpator stängde var fåordigt, inlägget EH stängde var mångsidigt och väl utarbetat. Men båda var problematiska inte egentligen för att de går stick i sträv med någon regel utan för vad de ämnar att göra. Att det inte går att hålla på så längre, som det gick förr. Att ni inte gillar att se det. Det tredje inlägget är lite mer unikt men har ändå samma stil som man först låter vara öppen men när jobbiga referenser kommer in väljer att stänga och keft referera till en icke-produktiv samlingstråd där ingen tar ansvar
Andra mods ser problematiken i just den tråden:
(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)
Men tycker som EH att det är ett nödvändigt ont trots att antalet faktiskt publicerade inlägg överlag sjunker och att det finns nästan helt döda forum som det jag postade i när problemet INTE är för många troll inlägg utan för få inlägg överlag.
Det verkar som att ni skapat eran och användarnas egna långsamma undergång som ni och vi sedan beklagar oss över. Ni ser och tycker förmodligen själva att de bästa, de riktigt legendariska trådarna och användarna blir allt färre. Men väljer att svälja detta, varför?
Låt istället mina inlägg vara ifred så slipper ni tjafset dessutom.
PS: Publicerar gärna detta svar och skriv gärna eventuella svar på detta i den framtida tråden om ämnet som jag ämnar (pun intended) att öppna när väl Maviel svarat själv. Annars får nog inte allt plats och då får det verkligen bli 3 seperata trådar med samma inledning som bara kommer att göra narr av hela situationen ännu mer, jag skiter i vilket, är bara ett spektakel i slutändan. Har det inte gått att rädda tills nu så är det nog över. Men det är sommar och skoj att reflektera över en tid och plats som en gång var.
*Diskussionen* är kul, ändamålet är lönlöst. Ni har suttit vid makten för länge till att börja med. Borde vart rotation på er sedan länge.