2007-12-05, 17:20
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Lasse Holm och Dag Finn är samma person.
Detta är bara en i mängden av alla alias som Dag Finn döljer sig bakom.
Han har även varit gitarrist i hårdrocksbandet Europe på det glada 80-talet men då under namnet, Kee Marcello!
En säsong ledde han TV4´s storsatsning "Glöm inte tandborsten" med pseudonymen Joakim Geigert vilket skulle ge sken av att han var son till den numera avlidne nationalhjälten Hagge Geigert, något som inte uppskattades i leden och han fick sparken redan efter en säsong.
Han hade även en kort sejour i IFK Göteborg.
Obekräftade källor hävdar att Dag var en av de tre passagerarna som lyckades övermanna kaparna på det enda plan som slutligen återvände säkert dagen självmordsattackerna mot WTC och Pentagon utfördes.

Han lurade i sportchefen i Färjestad BK att han var Anders Eldebrink och trots att han aldrig stått på ett par skridskor tidigare seglade han upp i elitseriens poänglista och hamnade till slut på tredje plats, slagen endast av legenderna Håkan Loob & Börje Salming. För detta blev han framröstad som rookie-of-the-year men utmärkelsen återtogs senare även om han fick behålla medaljen.

Vändpunkten kom dock när han dök upp på filmpremiären av Batman Forever (1995) utklädd som Alice Timmander i högklackat, smink, galaklänning och hela paketet.
Stort rabalder utbröt och den händelsen har senare fått ge namn åt det i folkmun så populära uttrycket "Norrmalmstorgsdramat"

Det finns hur mycket som helst att berätta om denna mänskliga kameleont, förklädnadernas mästare, illusionernas okrönte konung
Dag Finn är i sanning en gigant bland giganter och få har levt ett så spännande och händelserikt liv.

Allt detta är ett relativt okänt faktum för gemene man men inga nyheter för de flesta inom underhållningsbranshen.

För den intresserade finns mer att läsa här: www.truthteller.com/dagfinn

Vissa fakta kan jag dock ha blandat ihop.

Aahahaha!! Helt underbart!
Citera
2007-12-13, 22:35
Medlem
Dag Finn

Dear Zeb,

Du ska inte glo för mycket på burken, Dagge lever inte längre efter det du sett på programmet i Norge. Det var dessutom ett humor program där man ÖVERDREV temat kopiöst. Han är inte så rik som alla tror och någon konst har han inte heller kvar. Frun är helsvensk, otroligt snygg och sexig. Fattar inte hur hon kunde byta ut sitt svenska NHL-proffs som hon var förlovad med under många år och bodde i USA med till en gammal lokal rockare från Halden??????. De har en son på 4-år ihop, Jenny och Dagge. Dag albin finn juniour ström. Satan i gatan hon är vacker.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Shabooms front nisse Dag Finn som var stor på 80 talet och hade sedan en kort återkommst i Baren...

vad gör denna Halden gutt nu för att överleva?

Såg idag ett Norsk program där pudelsångaren fick etertid...
Tydligen bor han i en flott kåk i någon av Stockholms fasionabla förorter och på väggarna hade han x antal tavlor av kända popkonstnärer...
han pekade på den ena och den andra och påstod att den är värd 150000 eller 250000 osv...
Han gillade även att hänga på Sturebadet...

Han hade även en unge på halvannat år och ungen var rätt mörk kan han ha en utlänsk tjej/fru?

Någon som vet något matnyttigt
för så mycke deg drog han väl inte in på Let´s party m.m. för att än kunna leva det goda livet långt in på 2000-talet...

En rolig parantes... i det norska program han var med i(sju dödsynderna) blev han faktisk textad... tyckte dock att det lät som Norska från början till slut... Våra goda grannar har kanske problem att förstå svorsk...
Citera
2010-11-13, 20:14
Medlem
Kan meddela att det är peddo varning på Dag Finn. Han hånglade upp 13 åringar på Magaluf 2001.
Shit så äcklig.
Han limmade också på min lillasyster som var 16 då.
Citera
2010-11-14, 14:08
Medlem
Hylands avatar
Mustigt skvaller:
Min brorsa slängde en ölflaska i huvudet på honom tidigt 90-tal.
Citera
2010-11-14, 16:12
Medlem
Han ville röka gräs med mig sommaren 2003 på gotland, men sen Banga han pga att jag ville ha bild på honom och spliffen
Citera
2026-07-22, 01:05
Medlem
cute.as.ducks avatar
Till aftonbladet säger han att det folk minns är hans lilla pillesnopp. Det jag minns är att han spanade in mig utanför Åhlens city när jag var tonåring.
Citera
2026-07-22, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Till aftonbladet säger han att det folk minns är hans lilla pillesnopp. Det jag minns är att han spanade in mig utanför Åhlens city när jag var tonåring.

Jag minns bara att han är äcklig norrttman och fruktansvärt ugly. Det måste vara något med dricksvattnet i norge eller något, för alla norrrmän är så fruktansvärt fula: Petter Storgalen, Haaland, Fulnar Sörgaard m.f.l och och kanske äckligast av dem alla den gamle Dsg Finn. BLÄ
Citera
2026-07-22, 09:36
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Jag minns bara att han är äcklig norrttman och fruktansvärt ugly. Det måste vara något med dricksvattnet i norge eller något, för alla norrrmän är så fruktansvärt fula: Petter Storgalen, Haaland, Fulnar Sörgaard m.f.l och och kanske äckligast av dem alla den gamle Dsg Finn. BLÄ
Undrar om han är Little Jinders pappa?
Citera
2026-07-22, 10:41
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven33
Ett jävla tjat om Dagges pengar och flådiga liv. Han är inte rik längre och har heller inte mer någon dyr konst. Hans sambo är helsvensk civ ekonom, dock mörk och otroligt vacker 33 år tillsammans har de en 4årig son. Dom har hus i Spanien och Stocksund. Dagge lever ett seriöst familjeliv nu och hans alkoholvanor är mycket små. Sambon har varit förlovad tidigare med ett svenskt NHL-proffs och bla bott i Amerika under ett par år. Man kan ju undra vad som fick henne att byta ut Kalifornien mot en gammal pudelrockare. Tänk er själva att få uppleva gratis NHL-matcher live flera gånger i månaden.

"En som vet"
Har för mig att han på den tiden bodde granne med en svensk fotbollsspelare och att de umgicks en del Han spelade i AIK och landslaget. Andre*s Anderss*n.
Vad jag minns så vek Dag ut sig i tidningen Okej. Och då menar jag helnaken i badkaret Det kan väl ha lockat en och annan kvinna? Musiken han sysslade med var dock outhärdlig, på gränsen till ljudmisshandel,
Citera
2026-07-23, 08:59
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han såg faktiskt inte så illa ut när han var yngre. https://share.google/Y7vIeXnLBD0Y9LueW

Tycker du att du själv är snygg då?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in