2007-11-20, 13:38
Bannlyst
alltså, har man ingen humor så bör man kanske inte försöka ägna sig åt just humor?
Citera
2007-11-20, 16:02
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Lasse Holm och Dag Finn är samma person.
Detta är bara en i mängden av alla alias som Dag Finn döljer sig bakom.
Han har även varit gitarrist i hårdrocksbandet Europe på det glada 80-talet men då under namnet, Kee Marcello!
En säsong ledde han TV4´s storsatsning "Glöm inte tandborsten" med pseudonymen Joakim Geigert vilket skulle ge sken av att han var son till den numera avlidne nationalhjälten Hagge Geigert, något som inte uppskattades i leden och han fick sparken redan efter en säsong.
Han hade även en kort sejour i IFK Göteborg.
Obekräftade källor hävdar att Dag var en av de tre passagerarna som lyckades övermanna kaparna på det enda plan som slutligen återvände säkert dagen självmordsattackerna mot WTC och Pentagon utfördes.

Han lurade i sportchefen i Färjestad BK att han var Anders Eldebrink och trots att han aldrig stått på ett par skridskor tidigare seglade han upp i elitseriens poänglista och hamnade till slut på tredje plats, slagen endast av legenderna Håkan Loob & Börje Salming. För detta blev han framröstad som rookie-of-the-year men utmärkelsen återtogs senare även om han fick behålla medaljen.

Vändpunkten kom dock när han dök upp på filmpremiären av Batman Forever (1995) utklädd som Alice Timmander i högklackat, smink, galaklänning och hela paketet.
Stort rabalder utbröt och den händelsen har senare fått ge namn åt det i folkmun så populära uttrycket "Norrmalmstorgsdramat"

Det finns hur mycket som helst att berätta om denna mänskliga kameleont, förklädnadernas mästare, illusionernas okrönte konung
Dag Finn är i sanning en gigant bland giganter och få har levt ett så spännande och händelserikt liv.

Allt detta är ett relativt okänt faktum för gemene man men inga nyheter för de flesta inom underhållningsbranshen.

För den intresserade finns mer att läsa här: www.truthteller.com/dagfinn

Vissa fakta kan jag dock ha blandat ihop.

Humor är en svår konst. Jag bemästrar den inte och uppenbarligen inte LOKO...heller
Citera
2007-11-20, 16:22
Medlem
Tack för tröjans avatar
Citat:
Han har även varit gitarrist i hårdrocksbandet Europe på det glada 80-talet men då under namnet, Kee Marcello!
En säsong ledde han TV4´s storsatsning "Glöm inte tandborsten" med pseudonymen Joakim Geigert vilket skulle ge sken av att han var son till den numera avlidne nationalhjälten Hagge Geigert, något som inte uppskattades i leden och han fick sparken redan efter en säsong.
Han hade även en kort sejour i IFK Göteborg.
Obekräftade källor hävdar att Dag var en av de tre passagerarna som lyckades övermanna kaparna på det enda plan som slutligen återvände säkert dagen självmordsattackerna mot WTC och Pentagon utfördes.

Han lurade i sportchefen i Färjestad BK att han var Anders Eldebrink och trots att han aldrig stått på ett par skridskor tidigare seglade han upp i elitseriens poänglista och hamnade till slut på tredje plats, slagen endast av legenderna Håkan Loob & Börje Salming. För detta blev han framröstad som rookie-of-the-year men utmärkelsen återtogs senare även om han fick behålla medaljen.

Vändpunkten kom dock när han dök upp på filmpremiären av Batman Forever (1995) utklädd som Alice Timmander i högklackat, smink, galaklänning och hela paketet.
Stort rabalder utbröt och den händelsen har senare fått ge namn åt det i folkmun så populära uttrycket "Norrmalmstorgsdramat"

Det finns hur mycket som helst att berätta om denna mänskliga kameleont, förklädnadernas mästare, illusionernas okrönte konung
Dag Finn är i sanning en gigant bland giganter och få har levt ett så spännande och händelserikt liv.

Allt detta är ett relativt okänt faktum för gemene man men inga nyheter för de flesta inom underhållningsbranshen.

För den intresserade finns mer att läsa här: www.truthteller.com/dagfinn

Haha det var helt lysande men allt stämmer kanske inte riktigt va?
Citera
2007-11-20, 16:55
Medlem
mumsas avatar
Citat:

Fan vad sjuk du är.
Du glömde att han tar den i 2:an
Citera
2007-11-20, 21:55
Medlem
Han kommer från Halden som ligger intill svenska gränsen. I sin ungdom var han ofta i Ed och söp. Jag har träffat och pratat med honom innan han blev kändis. Sommaren 2005 hade shaboom ett gratisuppträdande i Ed i en park och då drack han på scen. När spelningen var slut bjöd han in alla till den lokala puben på hotellet. (han betalde givetvis inte inträdet och drickan för dom) Sen fortsatte festen och han umgicks med alla besökare som en vanlig medborgare.

Trevlig kille. Hurvida han tar den i tvåaan vet jag inte men det hängde en hel del brudar runt honom och han såg ju inte missnöjd ut precis...
Citera
2007-12-05, 00:05
Medlem
Dag Finn

Ett jävla tjat om Dagges pengar och flådiga liv. Han är inte rik längre och har heller inte mer någon dyr konst. Hans sambo är helsvensk civ ekonom, dock mörk och otroligt vacker 33 år tillsammans har de en 4årig son. Dom har hus i Spanien och Stocksund. Dagge lever ett seriöst familjeliv nu och hans alkoholvanor är mycket små. Sambon har varit förlovad tidigare med ett svenskt NHL-proffs och bla bott i Amerika under ett par år. Man kan ju undra vad som fick henne att byta ut Kalifornien mot en gammal pudelrockare. Tänk er själva att få uppleva gratis NHL-matcher live flera gånger i månaden.

"En som vet"
Citera
2007-12-05, 00:20
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [B
tjorven33]:[/b]D Ett jävla tjat om Dagges pengar och flådiga liv. Han är inte rik längre och har heller inte mer någon dyr konst. Hans sambo är helsvensk civ ekonom, dock mörk och otroligt vacker 33 år tillsammans har de en 4årig son. Dom har hus i Spanien och Stocksund. Dagge lever ett seriöst familjeliv nu och hans alkoholvanor är mycket små. Sambon har varit förlovad tidigare med ett svenskt NHL-proffs och bla bott i Amerika under ett par år. Man kan ju undra vad som fick henne att byta ut Kalifornien mot en gammal pudelrockare. Tänk er själva att få uppleva gratis NHL-matcher live flera gånger i månaden.

"En som vet"

Hälsa Dagge från oss alla på FB!
Citera
2007-12-05, 00:36
Medlem
Dag Finn

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hälsa Dagge från oss alla på FB!
Styrlund, det vet du det är sen gammalt, klart jag hälsar! FB?? Vad är detta? Eller menar du egentligen FBK
Citera
2007-12-05, 00:40
Medlem
Halloumis avatar
Bättre en fin dag på ängen
än Dag Finn i sängen
Citera
2007-12-05, 11:28
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven33
Tänk er själva att få uppleva gratis NHL-matcher live flera gånger i månaden.

Jo, det måste nog vara alla kvinnors dröm!!!
Citera
2007-12-05, 12:03
Medlem
J.Ns avatar
Han var hemma hos mig i slutet på 80-talet i samband med att Sha-Boom spelade i den lilla småländska orten jag bodde i då eftersom trummisen Bobby var ett stort Ramones-fan, precis som jag, och var intresserad av ett gäng videor med Ramones som jag hade.

Till och med min mamma som träffade dem tyckte de var hur trevliga som helst, och det sa hon inte om så många "utspökade" ungdomar på den tiden...

Jag åkte med dem till hotellet och i vanen in till spelningen och det var mycket sprit och unga flickor på den tiden.

Själv var jag nyförälskad och höll mig lugn, vilket jag ångrar lite idag men fick deras blomsterkvastar som de fått efter spelningen med motiveringen "så du får ett riktigt bra knull när du kommer hem till tjejen", serverat med ett stort garv från Dag Finn
Citera
2007-12-05, 17:13
Medlem
MataLatinoss avatar
Dagge bygger hus som han sedan säljer, träffade honom angående detta förra veckan, han viade upp 2 nya tomter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in