2026-07-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Ta Celine som exempel. Även om ett franskt lyxmärke äger varumärket Celine, kan du fortfarande trycka tröjor med namnet Celine på.
(Jockiboi hade dock en Celine-tröja på bilden/trycket han ”sålde” t-shirts på, som nu är borttagen. Det är inte okej)

Kontext är en grej..

Herregud... Nej, det är olagligt att trycka celinetröjor.

Det är dock inte överhuvudtaget relevant i det här målet. Celine får stämma Jocke om de vill. Att de rabblar upp sån skit visar bara hur jävla vilse juridiskt onlyfanshororna är.
Citera
2026-07-22, 17:11
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Jag tänker som så att de lurades lite av att Jockes första försök till stämningsansökan i stora delar var ett skämt, och sen inte skiftade i attityd till stämningen när den togs över av en kompetent advokat.
Var första stämningen ett skämt? Vem skämtar så?
Citera
2026-07-22, 17:30
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ta Celine som exempel. Även om ett franskt lyxmärke äger varumärket Celine, kan du fortfarande trycka tröjor med namnet Celine på.
(Jockiboi hade dock en Celine-tröja på bilden/trycket han ”sålde” t-shirts på, som nu är borttagen. Det är inte okej)

Kontext är en grej..
Visst är kontext viktigt men det är totalt oviktig information att ta upp i ett svaromål. Rätten bryr sig inte.
Citera
2026-07-22, 17:32
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Jag tänker som så att de lurades lite av att Jockes första försök till stämningsansökan i stora delar var ett skämt, och sen inte skiftade i attityd till stämningen när den togs över av en kompetent advokat.

Det är inte omöjligt att det är så. De har tagit sig vatten över huvudet eller vad man nu säger.
Citera
2026-07-22, 17:32
Medlem
Tarmstuvnings avatar
INGEN i den här soppan har rent mjöl i påsen. Det absolut smartaste Medviktarna OCH Rask kan göra i dagsläget är att svälja stoltheten, kryp till korset, skaffa riktiga advokater och be om förlikning omgående.

Att fortsätta sitta på YouTube och prata om "satir" eller visa gamla klipp kommer inte att rädda dem i domstolen. Tingsrätten struntar fullständigt i vem som är mest omogen på internet, de kollar bara på lagboken.

🛑 Medviktarna har råkat bevisa att de sålde tröjorna som privatpersoner innan deras aktiebolag ens var registrerat. Det betyder att de kan bli personligen skadeståndsskyldiga, och med Jockes advokater mot sig i dubbla stämningar kan det här sluta i en ekonomisk katastrof på hundratals tusen kronor.

🛑 Rask har precis bekräftat att Axel Öhman stämt honom på 25 000 kr för förtal. Han kör exakt samma naiva försvar och tror att han slipper undan för att Axel varit elak i sina streams, men så funkar det inte i en riktig rättssal.

Samtidigt sitter Axel och eldar på och pratar om 700 läckta skärmdumpar i "Projekt Horhus" och lovar att stämma ännu fler personer.

Hela det här YouTube-gänget är på väg att köra rakt in i en ekonomisk vägg.
Ni som skriver här inne som försvarar dessa om ni faktiskt brydde er om dem på riktigt, så borde ni varna eller hjälpa dem att skaffa juridisk hjälp i stället för att bara sitta här och heja på katastrofen.
Själv skiter jag i vilket, 🍿
Citera
2026-07-22, 17:38
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
INGEN i den här soppan har rent mjöl i påsen. Det absolut smartaste Medviktarna OCH Rask kan göra i dagsläget är att svälja stoltheten, kryp till korset, skaffa riktiga advokater och be om förlikning omgående.

Att fortsätta sitta på YouTube och prata om "satir" eller visa gamla klipp kommer inte att rädda dem i domstolen. Tingsrätten struntar fullständigt i vem som är mest omogen på internet, de kollar bara på lagboken.

🛑 Medviktarna har råkat bevisa att de sålde tröjorna som privatpersoner innan deras aktiebolag ens var registrerat. Det betyder att de kan bli personligen skadeståndsskyldiga, och med Jockes advokater mot sig i dubbla stämningar kan det här sluta i en ekonomisk katastrof på hundratals tusen kronor.

🛑 Rask har precis bekräftat att Axel Öhman stämt honom på 25 000 kr för förtal. Han kör exakt samma naiva försvar och tror att han slipper undan för att Axel varit elak i sina streams, men så funkar det inte i en riktig rättssal.

Samtidigt sitter Axel och eldar på och pratar om 700 läckta skärmdumpar i "Projekt Horhus" och lovar att stämma ännu fler personer.

Hela det här YouTube-gänget är på väg att köra rakt in i en ekonomisk vägg.
Ni som skriver här inne som försvarar dessa om ni faktiskt brydde er om dem på riktigt, så borde ni varna eller hjälpa dem att skaffa juridisk hjälp i stället för att bara sitta här och heja på katastrofen.
Själv skiter jag i vilket, 🍿

De där 700 skärmdumparna har absolut ingenting med några stämningar att göra.

Projekt horhus är något helt separat men jag kan förstå om tittare tror något annat.

Axel avser att stämma Anjo.
Citera
2026-07-22, 17:46
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De där 700 skärmdumparna har absolut ingenting med några stämningar att göra.

Projekt horhus är något helt separat men jag kan förstå om tittare tror något annat.

Axel avser att stämma Anjo.

Det jag tror att Tarmis menar är att Axel eldar på och påverkar med sin attityd till det hela, vilket jag också tror, och det har nu satt Medviktarna i en knipa. Axel är inte stämd i ett ordinärt tvistemål med en motpart som har erfaren advokt och pengar.

Det är liksom lätt och sitta och vara kaxig när man lattjar runt med förenklade tvistemål.

Jag är lite lättretad angående detta för de borde verkligen inte bjuda på denna enkla. Plus att de sabbar för sig. Jag vill liksom inte att de ska behöva betala en spänn till Jocke.
Citera
2026-07-22, 17:51
Medlem
Joakim stämmer paret 'Medvikt' men använder själv skyddade varumärken kommersiellt i sin verksamhet.

Hur går det förresten med 'Mördarna', har Joakim fått ett "cease and desist-brev" från IDTV eller varför är han så tyst? Det kan väl omöjligen vara så att han snyltat på ett tv-koncept utan att ha licens (läs ironi).

Kommer Joakim vara lika tuff när det börjar dimpa ner liknande brev/mejl från företag med betydligt mer makt och ekonomiska resurser än IDTV och han själv tillsammans...
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du saknar eftergymnasial utbildning, eller hur?
Det är ganska tragiskt när du verkar tro att du står över andra människor, speciellt efter att du har uttryckt dig extremt nedvärderande mot paret 'Medvikt'. Det krävs ingen universitetsexamen för att lära sig vanligt folkvett, något som du verkar ha missat.
Citera
2026-07-22, 17:54
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Det jag tror att Tarmis menar är att Axel eldar på och påverkar med sin attityd till det hela, vilket jag också tror, och det har nu satt Medviktarna i en knipa. Axel är inte stämd i ett ordinärt tvistemål med en motpart som har erfaren advokt och pengar.

Det är liksom lätt och sitta och vara kaxig när man lattjar runt med förenklade tvistemål.

Jag är lite lättretad angående detta för de borde verkligen inte bjuda på denna enkla. Plus att de sabbar för sig. Jag vill liksom inte att de ska behöva betala en spänn till Jocke.
De behöver inte Axel för att tro sig kunna reda i detta på egen hand. Tror du att de är så lättpåverkade?

Vad de definitivt skulle ha undvikit är att sitta och prata om stämningen i videor på ett sätt som att detta vore den enklaste saken i världen.
Citera
2026-07-22, 17:55
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Var första stämningen ett skämt? Vem skämtar så?

Det var ett ofrivilligt skämt, har jag utgått från.

Men vet du vad, Jocke är faktiskt så knäpp att han hade kunnat planera det här, och slängde in den första skiten till stämningsansökan med sin manager som ombud och diverse lustigheter som AI hallucinerat ihop som går tvärs emot praxis.

För att sen drämma till med en advokat från en byrå som jobbar med affärsjuridik och tvistelösning.
Jag tror att den här tvisten som "bara" handlar om några hundra tusen kronor tillhör ett av de mindre ärendena de hanterar.
Citera
2026-07-22, 17:59
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De behöver inte Axel för att tro sig kunna reda i detta på egen hand. Tror du att de är så lättpåverkade?

Vad de definitivt skulle ha undvikit är att sitta och prata om stämningen i videor på ett sätt som att detta vore den enklaste saken i världen.

Ja, det var lite varning på att vara starstruck där i början när de fick kontakt med honom, så ja, jag tror att de är påverkade. Men ok, jag underskattar väl dem lite då.

Hehe, ja, då är vi överens om hur de hanterade kommunikationen utåt om stämningen. Jag kapitulerade då, och misstänkte att det skulle gå som det nu håller på att göra.

Var de personer jag hatade hade jag bara eldat på dem och sagt "Heja Medvikt! Bra gjort! Smäll på honom bara".
Citera
2026-07-22, 18:03
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Joakim stämmer paret 'Medvikt' men använder själv skyddade varumärken kommersiellt i sin verksamhet.

Hur går det förresten med 'Mördarna', har Joakim fått ett "cease and desist-brev" från IDTV eller varför är han så tyst? Det kan väl omöjligen vara så att han snyltat på ett tv-koncept utan att ha licens (läs ironi).

Kommer Joakim vara lika tuff när det börjar dimpa ner liknande brev/mejl från företag med betydligt mer makt och ekonomiska resurser än IDTV och han själv tillsammans...

Det är ganska tragiskt när du verkar tro att du står över andra människor, speciellt efter att du har uttryckt dig extremt nedvärderande mot paret 'Medvikt'. Det krävs ingen universitetsexamen för att lära sig vanligt folkvett, något som du verkar ha missat.

Det spelar ingen roll om Jocke gör exakt samma varumärkesintrång själv, det är inte relevant i målet.

Det här handlar om Medvikts eventuella intrång på Jockes varumärke.

Om jag slår dig på käften, och du sen slår någon annan på käften, så är jag fortfarande skyldig dig skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in