Citat:
Ursprungligen postat av
TheBuster
Se på fan, en 764/NLM dåre igen.
Det trodde jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
coli
” Han är bara tolv år gammal, enligt uppgifter till Helsingborgs Dagblad.
Under det senaste halvåret tros han ha rört sig i en väldigt misantropisk miljö på nätet, avslöjar tidningen tillsammans med Expo.
—————
Det våldsbejakande nätfenomenet kallas för True crime community.
Enligt Expos researcher Morgan Finnsiö finns tydliga kopplingar mellan communityt och faktiska våldsutövare. En del unga begår våldsdåd för att själva bli glorifierade i gruppen.
—————
Det finns också koppling till andra misantropiska nätrörelser som 764 – en våldssekt som kopplas till flera dåd i Sverige.
– Den gemensamma nämnaren är glorifieringen av extremt våld mot oskyldiga, säger Finnsiö.”
https://www.svd.se/a/8pXw9E/femarig-flicka-attackerades-med-kniv-i-park-i-helsingborg
Det kände jag mig övertygad om redan från dag 1 men då fick man påhopp av "vissa" användare att man var dum i huvudet
Att oprovocerat knivhugga en liten flicka skiljer sig rätt stort mot barnsoldaterna som värvas för att skjuta/spränga.
Då känns det direkt mer sannolikt att det rör sig om psykisk ohälsa eller som i detta fenomen "True crime community"
Hade dådet inkluderat våldtäkt av flickan som i Luna fallet då hade jag sällat mig till skaran som diskuterar hudfärg.
Sen vad jag har förstått så kan hudfärgen variera i dessa "True crime communityn" så såna här våldsdåd har nog andra "förklaringar" och "orsaker" än vilken hudfärg MGM har.
Efter den här händelsen hade jag ett samtal med min 14 åriga son om just NML och 764 och vikten av att berätta för mig direkt om han skulle hamna i kontakt med såna här personer på nätet, självklart har jag även haft samtal om rekryteringen av "barnsoldater" men då min son spenderar sin fritid framför datorn istället för på gatorna så känns det mer sannolikt att han skulle kunna råka "springa in i" såna här personer istället för gängkriminella.