2026-07-22, 07:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intimkontakt
Klockan är 04.35. Jag är nästan klar med min hemmapizza.

Min tanke var för amatörkockar. Hur enkelt det är för vanliga att placera ut allt gott man har på ett stycke bröd.

Och nu har jag tagit en fin bild på min nygräddade pizza, men jag vet inte hur jag ska ladda upp den.

Jag hoppas ni tjejer och killar som inte gjort en egen hemmapizza kommer göra det i veckan. Det tar ungefär 1 timme och 15 minuter.
Testa gör en pizzadeg som står och jäser i rumstemp i 24h, så får du se hur det blir än bättre.
Finns även kalljäsningsvarianter och göra.
När det ska jäsa så länge, så är det väldigt lite jäst man ska använda, tror det finns recept här inne på FB i pizza tråden.
Annars är väl det inte svårt hitta någon långjäst deg på nätet, som sagt vad, det ger en helt annan dimension för pizzan och är inget mer arbete, bara att det behövs lite förutseende.
Citera
2026-07-22, 07:39
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Har lite olika varianter som jag brukar varva:

- Chorizo från sharken, mozzarella och toppar med parmesan eller annan liknande ost, tomatsås.
- Crème fraiche, tunt skivad potatis, rosmarin
- Diverse grönsaker, lite likt en vegetariana
- Getost, valnötter, ruccola. Balsamico, olivolja och ruccola läggs på mot slutet.

Jag gillar även att slänga på ananas, majs och andra söta grejer. Jag testade vindruvor för ett tag sedan, blev ändå ganska bra men ska nog testa med päron nästa gång.

Sist men inte minst så lägger jag alltid ost underst så att ljuvligheterna syns!
Citera
2026-07-22, 08:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Bara tomatsås med mycket lök och vitlök i, plus skalade vitlöksklyftor och annanas ovanpå.
Citera
2026-07-22, 09:53
Medlem
osten måste va lagrad några månader, annars blir den som ett torrt papper
Citera
2026-07-22, 09:54
Medlem
Reidjis avatar
Ost, skinka, tacosås, jallisar, taco krydda.

Sen efter gräddningen gräddfil. (Azteca)
Citera
2026-07-22, 09:57
Medlem
Sladdarens avatar
Ännu en pizza topping tråd fast på ugnsplåt eller whatever stålskiva, keramisk sten ?

Vad äre som är svårt med det och behövs det 3 + trådar för det ?

Saknar ni inspiration så gå efter pizzeriors menyers toppings som kan varar alltifrån enkla till flera 100 varianter. Tex tonfisk med skinka osv. Salami med räkor

Sen finns det även en tråd om pizzadeg på bakningsdelen av forumet

Finns det inget roligare folk funderar på nu den senaste tiden ? Ja ang matlagning ?
Senast redigerad av Sladdaren 2026-07-22 kl. 09:59.
Citera
2026-07-22, 15:12
Medlem
Hemmagympas avatar
Man kan ha allt på ugnpizza. Genom åren har jag nog haft på det mesta man kan tänka sig. Korv, köttbullar, kottfärs, grönsaker, skaldjur..

Att man kan variera sig i oändlighet är charmen med hemlagad.
Citera
2026-07-22, 17:44
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ännu en pizza topping tråd fast på ugnsplåt eller whatever stålskiva, keramisk sten ?

Vad äre som är svårt med det och behövs det 3 + trådar för det ?

Saknar ni inspiration så gå efter pizzeriors menyers toppings som kan varar alltifrån enkla till flera 100 varianter. Tex tonfisk med skinka osv. Salami med räkor

Sen finns det även en tråd om pizzadeg på bakningsdelen av forumet

Finns det inget roligare folk funderar på nu den senaste tiden ? Ja ang matlagning ?

Ja, folk borde våga testa baka buldak pizzor med extra buldaksås!

https://www.youtube.com/shorts/Bjpv8it3PQI

Senast redigerad av East.Clintfood 2026-07-22 kl. 17:49.
Citera
2026-07-22, 19:22
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ja, folk borde våga testa baka buldak pizzor med extra buldaksås!

Nä fyfan va ruggigt hehe :-D. Nä lite chilicrisp med olja med lite lite syra citron och en dutt miran eller honung (sötma) plus cayenne peppar, lite svartpeppar och lite fin hackad färsk stickigt fräsch chili och ev en rökig pulverchili ancho eller nåt att blanda i chilicrips -smeten gör susen och kanske några drag med chili explosion santa maria i ochså.. Smeta det på pizza ev utblandat med tomatsås

Kan äta eldstarkt men sen svider det vid toabesök nästa dag. Vet inte ens om det är bra att det inte svider genom att bli tolerant, och kanske ett bra tecken att nåt inte stämmer när det svider
Citera
2026-07-22, 20:23
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Nä fyfan va ruggigt hehe :-D. Nä lite chilicrisp med olja med lite lite syra citron och en dutt miran eller honung (sötma) plus cayenne peppar, lite svartpeppar och lite fin hackad färsk stickigt fräsch chili och ev en rökig pulverchili ancho eller nåt att blanda i chilicrips -smeten gör susen och kanske några drag med chili explosion santa maria i ochså.. Smeta det på pizza ev utblandat med tomatsås

Kan äta eldstarkt men sen svider det vid toabesök nästa dag. Vet inte ens om det är bra att det inte svider genom att bli tolerant, och kanske ett bra tecken att nåt inte stämmer när det svider

Hehe, jag är hos brorsan och vi äter massa starkt mat så en dag insåg jag att vid nästa toabesök sved det inte längre.. Kändes skumt att bli tolerant!
Citera
2026-07-22, 20:33
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Hehe, jag är hos brorsan och vi äter massa starkt mat så en dag insåg jag att vid nästa toabesök sved det inte längre.. Kändes skumt att bli tolerant!

Brukar gå bra o äta väldigt stark mat om man är hungrig och inte tar alkohol till.

Kroppen processsar sakerna så man inte skiter ut obehandlad mat på grund av överbeladtad kropp

Värsta toabesöken är efter att ha snaskat peporoni o dryckit massa bira

⚰️
Citera
2026-07-22, 20:38
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Brukar gå bra o äta väldigt stark mat om man är hungrig och inte tar alkohol till.

Kroppen processsar sakerna så man inte skiter ut obehandlad mat på grund av överbeladtad kropp

Värsta toabesöken är efter att ha snaskat peporoni o dryckit massa bira

⚰️

Vi har semester ute på landet så vi dricker hembryggt öl varje dag, äter något starkt. Det går bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in