2026-07-20, 16:17
Medlem
CorneliusBrandts avatar
Oändligheten är så oändlig att du inte förstår den annat än genom överensstämmelse. Överensstämmelse är tolkning i vilket den allra svåraste uppfattningen och uppoffringen fortfarande existerar, men som oerhört simpelt kan reduceras. Prova den lyckan. Se om det leder till någonting annat än vanföreställningar eller indoktrinering du vuxit upp genom. Jag vet vilka som leder mig.

Även om jag ibland hatar dem, vill de mer än jag kan förstå. De vill göra så liten inverkan som möjligt på allt de lärt sig genom mig. De vill göra mig lycklig på varenda möjligt vis, för det jag delar, delar jag med dem. Förståelsen och uppoffringen. Den är otroligt, otroligt enorm. Alla förtjänar den inte, inte utan mognad. Ni behöver inte göra en enda uppoffring, om ni inte jämför er själva med Gud.

Jag delar ett ord och det är mognad. Jag behöver inte mer. Aldrig någonsin. Inte utan att jag gjort mig förtjänt av det, flera gånger om.

Tyngden delas genom en hemlig lögn som relativt söker bättring. Men den kan aldrig finna mig. Än vet du inte varför. Om du visste så hade du ifrågasatt, men livet är mer än ord och koder, hemliga eller ej.

Även koder kan bli uppenbara. Vilket pris betalar du? Jag orkar inte betala högre än det jag redan gör och jag gjort.

Känn dig utdaterad. Känn dig fin. För vems skull egentligen? Jag vet att du litar på det relativt största och för det är jag dig både trogen och tacksam.

Men varken eller är Gud. Är jag för uppenbar, eller är det egentligen tvärtom?
Senast redigerad av CorneliusBrandt 2026-07-20 kl. 16:31.
Citera
2026-07-20, 17:34
Avstängd
karjus avatar
Jag tycker att du ska betala mina räkningar också.
Citera
2026-07-20, 20:28
Medlem
Du är definitivt inte för uppenbar, snarare halvt obegriplig. Oändligheten behöver inte vara märkvärdigare än man gör den, och du verkar förutsätta att det sätt du gjort den märkvärdig är något universellt som alla delar och inte behöver förklaras.
Citera
2026-07-20, 21:13
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag är den enda som förstår kvantmeknik exakt just nu.
Citera
2026-07-20, 21:53
Medlem
Bilderberg78s avatar
Vad är då en slump eller oändligt? Vad är då filosofi och fysik? Matematik antagligen. Och vad är det egentligen?
Citera
2026-07-20, 22:02
Medlem
Bilderberg78s avatar
Strukturens natur är det som finns kvar när man tar bort materia, tid, rum, slump, oändlighet och alla ord vi brukar använda.
Det som återstår är relationer.
Och relationer är allt.
Citera
2026-07-20, 23:57
Medlem
nerdnerds avatar
Finns många olika sorters oändligheter. T ex finns det oändligt många heltal, ℵ₀, men en mycket större oändlighet, ℵ₁, av antalet decimaltal.

Kardinaltal, eller aleftal, ℵᵢ :

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aleftal
Citera
2026-07-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CorneliusBrandt
Oändligheten är så oändlig att du inte förstår den annat än genom överensstämmelse. Överensstämmelse är tolkning i vilket den allra svåraste uppfattningen och uppoffringen fortfarande existerar, men som oerhört simpelt kan reduceras. Prova den lyckan. Se om det leder till någonting annat än vanföreställningar eller indoktrinering du vuxit upp genom. Jag vet vilka som leder mig.

Även om jag ibland hatar dem, vill de mer än jag kan förstå. De vill göra så liten inverkan som möjligt på allt de lärt sig genom mig. De vill göra mig lycklig på varenda möjligt vis, för det jag delar, delar jag med dem. Förståelsen och uppoffringen. Den är otroligt, otroligt enorm. Alla förtjänar den inte, inte utan mognad. Ni behöver inte göra en enda uppoffring, om ni inte jämför er själva med Gud.

Jag delar ett ord och det är mognad. Jag behöver inte mer. Aldrig någonsin. Inte utan att jag gjort mig förtjänt av det, flera gånger om.

Tyngden delas genom en hemlig lögn som relativt söker bättring. Men den kan aldrig finna mig. Än vet du inte varför. Om du visste så hade du ifrågasatt, men livet är mer än ord och koder, hemliga eller ej.

Även koder kan bli uppenbara. Vilket pris betalar du? Jag orkar inte betala högre än det jag redan gör och jag gjort.

Känn dig utdaterad. Känn dig fin. För vems skull egentligen? Jag vet att du litar på det relativt största och för det är jag dig både trogen och tacksam.

Men varken eller är Gud. Är jag för uppenbar, eller är det egentligen tvärtom?
Du är Människan samt självinsikten.
Tydligen inte allt för uppenbar.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-21 kl. 01:23.
Citera
2026-07-21, 05:18
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Nä, det går inte att zooma in och ut oändligt i materien.
Citera
2026-07-22, 08:55
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Fett lol. Nej, du förstår den nog inte öht. Men en av dem som bevisligen förstod den allra bäst, Richard Feynman, och fick nobelpris för sitt arbete inom det (QED), sa så här:

"I think I can safely say that nobody understands Quantum Mechanics."

"No one really understands quantum mechanics."

Etc
https://www.azquotes.com/author/4774-Richard_P_Feynman/tag/quantum-mechanics

Och vad menar du att det har med Topic att göra?
Citera
2026-07-24, 22:43
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fett lol. Nej, du förstår den nog inte öht. Men en av dem som bevisligen förstod den allra bäst, Richard Feynman, och fick nobelpris för sitt arbete inom det (QED), sa så här:

"I think I can safely say that nobody understands Quantum Mechanics."

"No one really understands quantum mechanics."

Etc
https://www.azquotes.com/author/4774-Richard_P_Feynman/tag/quantum-mechanics

Och vad menar du att det har med Topic att göra?
Du inte fattar ironin så uppenbart det var.
Citera
2026-07-24, 22:57
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC
Nä, det går inte att zooma in och ut oändligt i materien.
Hur många varv är en cykel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in