Citat:
Ursprungligen postat av
pettersson72
Det blir till att spela Wildberries bingo i helgen. RuZZi Stronk!!!
Fina bränder i kloaken Ryssland.
Ukrainian attack drones struck another distribution center belonging to the Russian e-commerce giant Wildberries this morning.
The facility, located in Krasnodar, has been completely engulfed in flame.
https://x.com/i/status/2079751194315014402
Detta med Wildberries är en månghövdad sak:
Alla militär utrustning som går i det civila systemet. Troligen en medveten strategi tillsammans med Kina. Duel use sägs det säkert. Men man kan fråga sig vad fiberkabel på spole med flera km räckvidd har för alternativt användningsområde inom det civila. Lite oklart.
Bodyarmour är väl för nattklubbsvakter.
Lasersikten är till alla jägare i Ryssland. Rysk jakt går bra, för försäljningen lär ha ökat mångfalt.
Jägarna kan även köpa kläder som smälter in i den skogliga miljön.
Entreprenörer förlorar nu stora pengar. Wildberries friskriver sig.
Så civila företag kommer nog inte hålla några lager längre. Vilket i sin tur kommer att torrlägga den ryska marknaden, på alla typer av produkter. Vill minnas att jag igår läste att en mycket stor andel av dagligvaruhandeln, gjordes med företag hos Wildberries. Vill minnas att man pratade om 40-45% på dagsnivå.
Men å andra sidan så kanske detta passar bra nu, när drivmedel för distribution börjar bli en bristvara.
Påverkan kommer också hos alla företag i Ryssland som ska befatta sig med duel use produkter från Kina. En betydande risk har uppenbarat sig.
Har Ryssland några militärt anpassade system att ta till? Jag tänker på logistiken.
Jag tror inte det.
Detta scenario har man inte förutspått, med drönare som tar sig förbi allt luftvärn och slår ut infrastruktur långt bakom frontlinjen.
I Sverige har vi våra dolda bergsrum. Finns något liknande i Ryssland?
Sammantaget har denna aktivitet mot Wildberries en månghövdad psykologisk och fysisk inverkan.
Tror detta ännu kommer tar några dagar att smälta.
Ryssland är stort och svårt att försvara mot dessa myggsvärmar, som förorsakar oerhörd förstörelse.
Ryska befolkningen har nu fått påtagliga bevis om att det pågår ett krig. Och sett till de klipp som man ser på nätet, verkar de väldigt förbryllade.
-