2026-07-21, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag har lyckats se klippet Ono länkade till. Jag kan avslöja detta: det finns betydligt bättre bildbevis på Bigfoot och Nessie än Brays bilder på batteri och kretskort.
Käckt. Jag säger att det som Bray pekar ut är helt förenligt med batteriet i en Røde Wireless Pro.
Citera
2026-07-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Utrymmet för den påhittade bomben du tjatar om. Varför följer du inte trådens inlägg?
Sluta tramsa nu. Du liknar mer en bot för varje dag som går. Jag skulle vilja säga att du är autistisk och har en god man, men denne gode mannen sitter säkert och spelar Angry Birds. Du är väck, helt väck. Helt sjuk i huvudet.
Så sant så sant. Utmärkt analys!

C Kirk sköts och inget annat är möjligt. All annan skit är påhitt av idioter. Onopono och hans idoler Candace och co är bara mediehoror som tjänar pengar på andras olycka.
Citera
2026-07-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Micro controllers vet ingenting. Mikrofonens mjukvara, däremot, 'vet' (har programmerats att 'veta') att ett ljud med en specifik signatur säger att den ska skicka en detoneringssignal till sagda controller som därpå antänder sprängladdningen.

Om jag förstått det hela rätt.

Mossads pagers: detonerades med en specifik radiosignal.

CKs mikrofon: detonerades med en specifik ljudsignal.

Nej. Det finns en hålighet under kretskort och vid sidan av batteriet där laddningen fick plats.

Om det stämmer att USB C-porten är 9 millimeter, ja, då stämmer det att Brays (röda) illustrerade sprängladdning är mindre än 10mm i diameter, ja.

Jag går på vad han skriver och säger, inte på vad han ritar i bilder som snabbt fladdrar förbi. Dessutom så har hans studier med resultat fördjupats över tid vartefter mer data har gjorts tillgängliga.

Förklara istället varför en sprängladdning med måtten 10 millimeter i diameter och 15 millimeter lång inte får plats i en Røde Wireless Pro.

Ange relevanta mått inuti mikrofonhöljet.
Måtten för höljet, beräknat ifrån Jon A Brays ritning från hans hemsida

Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Enligt JAB's mätningar, så är enhetens yttermått 44x45,3x18,5cm. Det verkar som om clipfästet är inräknat i det?
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Mina beräkningar om PETN cylindern var för optimistiska för att alls få plats, om JAB's siffror stämmer.
Dvs 10mm bredd och den höjden som jag kom fram till, inte alls får plats.
0,5gram PETN i klotform har en diameter på ca 10mm.
Det ska få plats i en cylinder och cylindern ska ha en kon som tar en del av cylinderns volym.

Var det TX eller RX som var innanför tröjan?
https://rode.com/en-int/products/wireless-pro
Enligt Røde är yttermåtten TX: 46.5 (W) x 44 (L) x 20 (H).
Troligtvis diffar måtten pga knapparna 46,5mm vs JAB's 45,3mm.
Men en av måtten är stabilt på 44mm.
Det ger höljets tjocklek till ca 14,94mm, vid tjockaste punkten. Clipfäste ej inräknad i detta.
Ta bort minst 2mm på både fram och baksida. Det finns platser där plasten ser ut att vara betydligt tjockare. Sedan ta bort tjockleken på kretskortet och dess komponenter. Batteriet är placerad där tjockleken på plasten är minst, dvs där det finns mest plats i skalet.
Så, en kapsel med måtten 10mm i diameter och 15mm i längd, får inte plats i en fungerande Røde Wireless Pro.
Uträkning utförd på bilder från https://rode.com/en-int/products/wireless-pro .
Bland annat https://edge.rode.com/images/page/2207/modules/8803/rode-wireless-pro-hero-bottom-4000x4000-rgb-2000x2000-064a3d6.png , https://edge.rode.com/images/page/2207/modules/8803/rode-wireless-pro-hero-side-1-4000x4000-rgb-2000x2000-064a3d6.png och https://edge.rode.com/images/page/2207/modules/8803/rode-wireless-pro-hero-rear-4000x4000-rgb-2000x2000-064a3d6.png som primära mätkällor.
Citera
2026-07-21, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Finns inga stora blodkärl ytligt i halsen där blodet väller ut. Utöver hud och fettvävnad finns är där även muskelhinnor och muskler som måste passeras innan de stora blodkärlen nås
Igen:
Ytlig, men tillräckligt djup för att trasa sönder ett antal av halsens stora blodkärl.
Citat:
Stämmer bra med att det fanns en större sårhåla bakom ingångshålet som fylldes innan blodet vällde ut
Men inget blod som momentant sprutar ut när objektet penetrerar vävnaderna = inget övertryck i blodkärlen = hjärtat pumpar inte.

Citat:
Att en större sårhåla faktiskt fanns stämmer även bra med beskrivningarna av att såret packades med stora mängder gasväv i försöken att stoppa blödningen
Och?

Citat:
Svårt avgöra hur mörkt eller ljust blodet faktikt är utan referens, speciellt mot en vit bakgrund (tröjan),
...och huden...

Citat:
men eftersom stora vener ligger direkt intill och snarast utanför de stora artärerns är det rimligt anta att såväl artärer som vener punkterats och det är en blandning av ven- och artärblod som väller ut.
Jag har ingen expert, men av vad jag har sett, så är blodet alltid ljusrött. Inte svartrött.

Citat:
Eller väller ut från ett större hålrum bakom ingångshålet. Finns ingen anledning tro att hjärtat stannat och blodtrycket hunnit falla på så kort tid
Blodtrycket faller helt när hjärtat helt slutar slå. Om CK träffades i bröstkorgen av en jet-stråle från en riktad sprängladdning så talar vi millisekunder innan hjärtat slås ut av tryckvågen i kroppens vävnader/vätskor. Innan skadan i halsen uppstår.

Citat:
Se ovan

Se ovan
Se ovan.
Citera
2026-07-21, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Så sant så sant. Utmärkt analys!

C Kirk sköts och inget annat är möjligt. All annan skit är påhitt av idioter. Onopono och hans idoler Candace och co är bara mediehoror som tjänar pengar på andras olycka.
Osäker på om du är ironisk eller menar allvar här

Allvar?
Citera
2026-07-22, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ordningssam
Så man har alltså programmerat om mjukvaran i enheten så att den vid ett visst ljud/frekvens triggar/ger en signal till en microcontroller, som man också monterat in i enheten, som skickar en signal till detonatorn som sedan aktiverar sprängkapseln.
Är det korrekt uppfattat?
Om jag har förstått det hela rätt, ja.
Citera
2026-07-22, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Måtten för höljet, beräknat ifrån Jon A Brays ritning från hans hemsida
Enligt JAB's mätningar, så är enhetens yttermått 44x45,3x18,5cm.
Korrekt.

Citat:
Det verkar som om clipfästet är inräknat i det?
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Det verkar stämma, ja.

Citat:
Mina beräkningar om PETN cylindern var för optimistiska för att alls få plats, om JAB's siffror stämmer.
Dvs 10mm bredd och den höjden som jag kom fram till, inte alls får plats.
10mm i diameter, ja. Varför får inte det plats?

Citat:
0,5gram PETN i klotform har en diameter på ca 10mm.
Det är möjligt, men här handlar det som sagt om en riktad/avlång sprängladdning.

Citat:
Det ska få plats i en cylinder och cylindern ska ha en kon som tar en del av cylinderns volym.
Konen tar i så fall mindre plats än om cylindern har samma diameter hela vägen.

Citat:
Var det TX eller RX som var innanför tröjan?
https://rode.com/en-int/products/wireless-pro
TX.

Citat:
Enligt Røde är yttermåtten TX: 46.5 (W) x 44 (L) x 20 (H).
Troligtvis diffar måtten pga knapparna 46,5mm vs JAB's 45,3mm.
Men en av måtten är stabilt på 44mm.
Det ger höljets tjocklek till ca 14,94mm, vid tjockaste punkten.
Clipfäste ej inräknad i detta.
Ta bort minst 2mm på både fram och baksida.
Varför framsida?

Citat:
Det finns platser där plasten ser ut att vara betydligt tjockare.
Vilka platser då?

Citat:
Sedan ta bort tjockleken på kretskortet och dess komponenter.
Som du beräknar till?

Citat:
Batteriet är placerad där tjockleken på plasten är minst, dvs där det finns mest plats i skalet.
Förstår ej vad du menar här?

Citat:
Så, en kapsel med måtten 10mm i diameter och 15mm i längd, får inte plats i en fungerande Røde Wireless Pro.

Jag ser fortfarande inte varför sprängladdningen inte får plats. Dvs, de kritiska måtten är laddningens diameter (längden på 15mm får definitivt plats) = 10mm som ska rymmas under kretskortet som verkar gå ner ca 2mm neråt och lika mycket uppåt.

Det ger ca 15 millimeter (höljets tjocklek) minus 2 millimeter (kretskortets tjocklek) = 13mm, vilket ger att plasten på baksidan får vara max 3 millimeter, vilket verkar rimligt, kanske 2mm är mer rimligt.

Laddningen får plats.
Citera
2026-07-22, 01:03
Medlem
Citat:
Igen:
Ytlig, men tillräckligt djup för att trasa sönder ett antal av halsens stora blodkärl.
Hur ytligt är tillräckligt djupt och vilka av halsens stora blodkärl var ens möjliga att komma åt om batteriet kom flygandes från sidan utan att träffa luftstrupen?

Citat:
Men inget blod som momentant sprutar ut när objektet penetrerar vävnaderna = inget övertryck i blodkärlen = hjärtat pumpar inte.
Inget blod som momentant sprutar ut eftersom det fanns en stor sårhåla innanför ingångshålet som behövde fylldes innan blodet började välla ut

Citat:
Och?
Beskrivningarna av att en ansenlig mängd gasväv trycktes in i såret på halsen för att stoppa blödningen ger stöd stöd för att det fanns en stor sårhåla innanför ingångshålet.

Citat:
...och huden...
fortfarande svårt avgöra hur ljust eller mörkt blodet är utan referens

Citat:
Jag har ingen expert, men av vad jag har sett, så är blodet alltid ljusrött. Inte svartrött.
Med andra ord har du ingen aning om blödningen man ser på filmerna är förenlig med en blandning av arteriellt och venöst blod, än mindre hur stor inblandningen av artärblod i så fall är.

Citat:
Blodtrycket faller helt när hjärtat helt slutar slå.
Det fullkomligen väller ut blod genom hålet i halsen, mer än vad som på så kort tid kan rinna till enbart från blodkärl ovanför skadan. CK hade med andra ord blodtryck.

Citat:
Om CK träffades i bröstkorgen av en jet-stråle från en riktad sprängladdning så talar vi millisekunder innan hjärtat slås ut av tryckvågen i kroppens vävnader/vätskor. Innan skadan i halsen uppstår.
Ser fram emot en medicinsk beskrivning av hur härtat slås ut inom millisekunder, CK blir medvetslös och blodtrycket faller helt, innan skadan i halsen uppstår.
Senast redigerad av Prudent 2026-07-22 kl. 01:40.
Citera
2026-07-22, 01:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen:
Pulsådrorna ligger - 1-2 cm in, under huden, underhudsfettet och halsmusklerna (platysma och sternocleidomastoideus).

Citat:
Trycket i blodådrorna stoppar inte omedelbart när hjärtat gör det, att blod inte sprutade ut omedelbart beror som tidigare förklarats på att blodet först måste ta sig förbi såret, muskler, hinnor, underhudsfett och huden ( som är avsevärt tjockare än vad Bray felaktigt påstår när han säger lika tunn som ögonlock).

Citat:
Blodtrycket faller helt när hjärtat helt slutar slå.

Ungefärliga tidsförlopp enligt chatGPT:
* Inom sekunder (ca 1–5 sekunder): blodflödet till hjärnan upphör i praktiken och personen kan bli medvetslös snabbt.
* Efter några tiotals sekunder: det centrala blodtrycket har fallit kraftigt eftersom hjärtat inte längre pumpar.
* Efter någon minut: cirkulationen är i praktiken borta om ingen återupplivning sker.

Det finns dock fortfarande ett kvarvarande tryck i blodkärlen en kort stund efter hjärtstopp, eftersom blodkärlen är elastiska och blodet redan är under tryck. Det tar alltså en liten stund innan trycket närmar sig noll.
Citera
2026-07-22, 01:18
Medlem
Citat:
Korrekt.

Det verkar stämma, ja.

10mm i diameter, ja. Varför får inte det plats?

Det är möjligt, men här handlar det som sagt om en riktad/avlång sprängladdning.

Konen tar i så fall mindre plats än om cylindern har samma diameter hela vägen.

TX.

Varför framsida?

Vilka platser då?

Som du beräknar till?

Förstår ej vad du menar här?

Jag ser fortfarande inte varför sprängladdningen inte får plats. Dvs, de kritiska måtten är laddningens diameter (längden på 15mm får definitivt plats) = 10mm som ska rymmas under kretskortet som verkar gå ner ca 2mm neråt och lika mycket uppåt.

Det ger ca 15 millimeter (höljets tjocklek) minus 2 millimeter (kretskortets tjocklek) = 13mm, vilket ger att plasten på baksidan får vara max 3 millimeter, vilket verkar rimligt, kanske 2mm är mer rimligt.

Laddningen får plats.
Med 14,94mm, menar jag totala tjockleken på enheten, borträknat där clippet sitter.
Dvs inräknat framsidan med "glaset" etc. Enheten är tjockast där batteriet är placerat.
Om jag hade haft en Røde Wireless PRO, då hade jag kunnat ge mer exakta mått.
Citera
2026-07-22, 01:21
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Käckt. Jag säger att det som Bray pekar ut är helt förenligt med batteriet i en Røde Wireless Pro.
Eftersom det är omöjligt att se nåt i filmerna så kan man inte säga att det är förenligt. På sin höjd kan man säga att det inte går att utesluta att batteri/kretskort/Bigfoot/Nessie har fastnat på bild.
Citera
2026-07-22, 01:23
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent

Det fullkomligen väller ut blod genom hålet i halsen, mer än vad som på så kort tid kan rinna till enbart från ovanför skadan. CK hade med andra ord blodtryck.

Jag skulle vilja beskriva det som ett pulserande flöde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in