2026-07-21, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Hur vet "controllern" att det är just gevärets mach kon och inte någon annan gevär/pistols mach kon?
Micro controllers vet ingenting. Mikrofonens mjukvara, däremot, 'vet' (har programmerats att 'veta') att ett ljud med en specifik signatur säger att den ska skicka en detoneringssignal till sagda controller som därpå antänder sprängladdningen.

Om jag förstått det hela rätt.

Mossads pagers: detonerades med en specifik radiosignal.

CKs mikrofon: detonerades med en specifik ljudsignal.

Citat:
Själva kretskortet och dess komponenter är i vägen. Och batteriet.
Nej. Det finns en hålighet under kretskort och vid sidan av batteriet där laddningen fick plats.

Citat:
Och dessutom, Jon A Bray's shaped charge i https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I är inte 10x10x15 millimeter. USB-C portens bredd är 9millimeter.
Om det stämmer att USB C-porten är 9 millimeter, ja, då stämmer det att Brays (röda) illustrerade sprängladdning är mindre än 10mm i diameter, ja.

Jag går på vad han skriver och säger, inte på vad han ritar i bilder som snabbt fladdrar förbi. Dessutom så har hans studier med resultat fördjupats över tid vartefter mer data har gjorts tillgängliga.

Förklara istället varför en sprängladdning med måtten 10 millimeter i diameter och 15 millimeter lång inte får plats i en Røde Wireless Pro.

Ange relevanta mått inuti mikrofonhöljet.
Senast redigerad av onopono 2026-07-21 kl. 21:34.
Citera
2026-07-21, 21:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Okej, om batteriet bara orsakade en ytlig skada i halsen, varför forsar det blod från den skadan?
Ytlig, men tillräckligt djup för att trasa sönder ett antal av halsens stora blodkärl. Märk väl att blodet 'rinner' ut med en viss fördröjning. Inte sprutar ut momentant när skadan uppstår. Lägg också märke till den mycket mörkt röda färgen på blodet.
- 'Rinner' ut: inget övertryck i blodkärlen = hjärtat har stannat innan skadan uppstår.

- Fördröjning: se ovan.

- Mörkröd färg: endast syrefattigt blod i vener som färdas nedåt i kroppen från hjärnan = inget ljusrött syresatt blod som pumpas uppåt av hjärtat.
CK var redan död när skadan i halsen uppstod.
Citera
2026-07-21, 22:05
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Primer?
Tändhatt.
Citera
2026-07-21, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Tändhatt.
Vet ej.

Förmodligen något liknande som terrorgruppen Mossad använde i sina Pagers i Libanon.

Hur så?
Citera
2026-07-21, 22:43
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har inte sett något rektangulärt hål. Dom videoklipp jag har sett har varit för dålig kvalitet för att kunna avgöra exakt form på skadan på halsen.

Jag säger inte att det är omöjligt - jag frågar hur det är möjligt.

Du får gärna länka en video är man ser att det är ett batteri som 'rinner ut med blodet'. Alltså en där det är tydligt att det är ett batteri och inte bara några mörka pixlar som lika gärna kan vara komprimeringsartefakter.
Jag har lyckats se klippet Ono länkade till. Jag kan avslöja detta: det finns betydligt bättre bildbevis på Bigfoot och Nessie än Brays bilder på batteri och kretskort.
Citera
2026-07-21, 22:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag har lyckats se klippet Ono länkade till. Jag kan avslöja detta: det finns betydligt bättre bildbevis på Bigfoot och Nessie än Brays bilder på batteri och kretskort.
Samma lågupplösta, sönderkomprimerade klipp med låg bithastighet som allt annat vi har sett?
Citera
2026-07-21, 22:54
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Samma lågupplösta, sönderkomprimerade klipp med låg bithastighet som allt annat vi har sett?
Jepp. Plus den klassiska fyrkanten som Bray ritat in för att man ska ”förstå” vad man ser.
Citera
2026-07-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ytlig, men tillräckligt djup för att trasa sönder ett antal av halsens stora blodkärl.
Finns inga stora blodkärl ytligt i halsen där blodet väller ut. Utöver hud och fettvävnad finns är där även muskelhinnor och muskler som måste passeras innan de stora blodkärlen nås

Citat:
Märk väl att blodet 'rinner' ut med en viss fördröjning. Inte sprutar ut momentant när skadan uppstår.
Stämmer bra med att det fanns en större sårhåla bakom ingångshålet som fylldes innan blodet vällde ut
Att en större sårhåla faktiskt fanns stämmer även bra med beskrivningarna av att såret packades med stora mängder gasväv i försöken att stoppa blödningen

Citat:
Lägg också märke till den mycket mörkt röda färgen på blodet.
Svårt avgöra hur mörkt eller ljust blodet faktikt är utan referens, speciellt mot en vit bakgrund (tröjan), men eftersom stora vener ligger direkt intill och snarast utanför de stora artärerns är det rimligt anta att såväl artärer som vener punkterats och det är en blandning av ven- och artärblod som väller ut.

Citat:
- 'Rinner' ut: inget övertryck i blodkärlen = hjärtat har stannat innan skadan uppstår.
Eller väller ut från ett större hålrum bakom ingångshålet. Finns ingen anledning tro att hjärtat stannat och blodtrycket hunnit falla på så kort tid

Citat:
- Fördröjning: se ovan.
Se ovan

Citat:
- Mörkröd färg: endast syrefattigt blod i vener som färdas nedåt i kroppen från hjärnan = inget ljusrött syresatt blod som pumpas uppåt av hjärtat.
CK var redan död när skadan i halsen uppstod.
Se ovan
Citera
2026-07-21, 23:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jepp. Plus den klassiska fyrkanten som Bray ritat in för att man ska ”förstå” vad man ser.
Vilken överraskning. Lika förvånande som när man ber om fysiska bevis och Ono svarar med teoretiska.
Citera
2026-07-21, 23:12
Medlem
Citat:
Micro controllers vet ingenting. Mikrofonens mjukvara, däremot, 'vet' (har programmerats att 'veta') att ett ljud med en specifik signatur säger att den ska skicka en detoneringssignal till sagda controller som därpå antänder sprängladdningen.

Om jag förstått det hela rätt.

Mossads pagers: detonerades med en specifik radiosignal.

CKs mikrofon: detonerades med en specifik ljudsignal.

Nej. Det finns en hålighet under kretskort och vid sidan av batteriet där laddningen fick plats.

Om det stämmer att USB C-porten är 9 millimeter, ja, då stämmer det att Brays (röda) illustrerade sprängladdning är mindre än 10mm i diameter, ja.

Jag går på vad han skriver och säger, inte på vad han ritar i bilder som snabbt fladdrar förbi. Dessutom så har hans studier med resultat fördjupats över tid vartefter mer data har gjorts tillgängliga.

Förklara istället varför en sprängladdning med måtten 10 millimeter i diameter och 15 millimeter lång inte får plats i en Røde Wireless Pro.

Ange relevanta mått inuti mikrofonhöljet.
Så man har alltså programmerat om mjukvaran i enheten så att den vid ett visst ljud/frekvens triggar/ger en signal till en microcontroller, som man också monterat in i enheten, som skickar en signal till detonatorn som sedan aktiverar sprängkapseln.
Är det korrekt uppfattat?
Citera
2026-07-21, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ordningssam
Så man har alltså programmerat om mjukvaran i enheten så att den vid ett visst ljud/frekvens triggar/ger en signal till en microcontroller, som man också monterat in i enheten, som skickar en signal till detonatorn som sedan aktiverar sprängkapseln.
Är det korrekt uppfattat?
Något i den stilen ja, men rätta mig gärna om jag har förstått det hela fel.

Jag är ingen expert på ämnet.
- Mossads pagers: detonerades via specifika radiosignaler.

- CKs mikrofon: detonerades vie en specifik ljudsignal (gevärskulans Mach cone).
Hur det teknologiska finliret såg ut i respektive fall överlämnar jag med varm hand till expertisen. Dvs, om någon i tråden vill hävda att det är i princip omöjligt att göra som Bray hävdar gjordes i fallet med CKs mikrofon, be my guest.

Förklara i detalj varför.
Citera
2026-07-21, 23:41
Avstängd
Citat:
Jag har inte sett något rektangulärt hål. Dom videoklipp jag har sett har varit för dålig kvalitet för att kunna avgöra exakt form på skadan på halsen.
Det ser hyfsat rektangulärt ut i samtliga bilder jag har sett.

Citat:
Jag säger inte att det är omöjligt
Så länge ingen kan visa att det var omöjligt så var det per definition i princip möjligt, ja.

Citat:
- jag frågar hur det är möjligt.
Exakt, VAD, är i så fall möjligt?

Citat:
Du får gärna länka en video är man ser att det är ett batteri som 'rinner ut med blodet'. Alltså en där det är tydligt att det är ett batteri och inte bara några mörka pixlar som lika gärna kan vara komprimeringsartefakter.
Och då har du bildexempel eller exempel från den vetenskapliga litteraturen på sådana artefakter, som rinner ut ur en kroppsskada ca en halv sekunden efter att den uppstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in