2026-07-14, 11:19
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
"Det luktade egentligen käbbel" av ytterst produktive författaren, ex-stassministern samt lobbyisten Stefan Löfven, vilken i januari 2013 besökte Northland Resources gruva i Pajala.
Efter att ha tagit upp en handfull jord och luktat på den utbrast han: "Det luktar pengar".

Gruvprojektet hamnade i bottenlös ekonomisk kris och gick senare i konkurs, säkerligen beroende på att "skitens Midas" välsignat projektet med hjälp av sin konstiga näsa (och vinda ögon. Northvolt: "Det världen kan se är att framtiden finns i Skellefteå") som osvikligen kan nosa sig till hopplösa projekt som ska ges bidrag på miltals avstånd.

Micke Damberg skriver i förordet att han visade stor handlingskraft och medlidande genom att besöka det tysta gruvområdet efter konkursen och yttra orden: "jag är skakad" för att sedan resa hem till Stockholm.

Han skriver även att "de har ju åtminstone vägen kvar som svenska skattebetalare bekostat med en miljard". Vilka som ska nyttja vägen till den nedlagda gruvan framgår inte i boken.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2026-07-14 kl. 11:28.
Citera
2026-07-19, 16:13
Medlem
Pungsvings avatar
Jourhavande uppröjare vid svåra trafikolyckor, nattetid. Dracula.

Våra kärnväljare är invandrare som flytt diktaturer - Min oro kring det. Dadgostar.
Citera
2026-07-20, 02:36
Medlem
Pungsvings avatar
Efter att ha svetsat fast gylfen och handskarna i skolbänken ansökte jag om att bli fackombud - Inget jobb där jag kan skada mig själv. Löfven.

Vi snackar så mycket strunt att vi får vindsnurrorna att röra på sig. Miljöpartiet.

Efter allt prat om dvärgar blir jag sugen på en kopp kaffe - En liten kopp kaffe. Kristersson.

Den goda fascismen. Dadgostar.

Mitt liv är ett enda långt trumsolo. Carlsson.

Jag vill krossa det lilla svinet. Lindgren.
Citera
2026-07-20, 10:07
Medlem
"Jag klarade inte svetskursen" Löfven.
Citera
2026-07-20, 10:32
Medlem
MobbadeJessicas avatar
"Jag klarade inte av att leda landet" - Löfven
Citera
2026-07-20, 18:24
Medlem
brianmolkos avatar
Jag sågade ned min gren på släktträdet - Ulf Kristersson
Citera
2026-07-20, 19:02
Medlem
"Det var egentligen Ulla som styrde riket medan jag lagade klockan och ..ehhrm.. rak/ hembränningsapparaten" Åter en extremt produktiv och äntligen rättfram Löfven.
Citera
2026-07-21, 08:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Mitt liv som bög - Ulf Kristersson.
Citera
2026-07-21, 19:08
Medlem
stoppsmälls avatar
Vi gör det för att tjäna pengar på Greta - Malena Ernman

Min enda talang är att bli kränkt á andras vägnar - Alexandra Pascalidou

En karriär byggd på att härma Bruce Springsteen - Ulf Lundell

Att vattna ur pappas framgång - 10 barn till framstående musiker

Konsten att köpa skor som gör mig 7 cm högre - Jan Emanuel

Hur vi jobbar på att sopa tidigare moderatregerings idiotier under mattan - Moderaternas Valstrateger
Citera
2026-07-21, 20:22
Medlem
Skurhinkens avatar
Jag öppnade upp mitt hjärta, plånbok och gylf i Täby för några skäggpojkar — F.Reinfeldt
Citera
2026-07-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
En karriär byggd på att härma Bruce Springsteen - Ulf Lundell

"Även en havererad karriär är en karriär" - Ulf "knulla kungen i arslet, allting annat är bullshit" Lundell.
Citera
2026-07-22, 21:05
Medlem
Pungsvings avatar
Du ska våldta dina barn med början 9 år, och alltid vira in dina fruar i smutsiga lakan och slå dem blodiga. Profeten Mohammed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in