2026-07-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, och det är verkligen tråkigt att den nya orten-kulturen tillåtits gå så pass långt, att den spiller över på gammal hederlig WT/EPA-kultur.

/AI
Vilket otroligt korkat resonemang.
Citera
2026-07-21, 17:36
Medlem
Onanikrems avatar
Rätt enkelt, fem års fängelse och slutprovet om de skall bli frigivna blir att äta en djuptalrik hundbajs som marinerats i solen. Misslyckas de så väntar fem år ytterligare innan de får chansen att bli fria genom att äta en djuptalrik varmt hundbajs.
Citera
2026-07-21, 18:06
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Sånt här hände ju ofta på 90talet, då var det pojkstreck.

Skillnaden nu är att man blir filmad bara.

Sånt här hände tamejfan aldrig på 90-talet, annat än i urbana skrönor. Gymnasie-gamla individer som uppvisat sånt här beteende hade knappt tillåtits gå obs-klass. Ingen hade sett en utdragen, planerad och filmad(!) tortyr som nåt jäkla pojkstreck. Hade du begått ett sånt här brott hade du varit paria-stämplad resten av ditt liv och fått lämna hemorten för att kunna leva ett normalt liv.
Citera
2026-07-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Alltså börja inte med klassförakt nu bara för att ni inte fick plocka fram rasismen. Såg ni inte "Arvtagarna" på SVT? Självaste Lundsberg-elever tar av sig skoluniformen på kvällarna och slåss nakna i korridoren, går in maskerade med bara överkroppar som om de vore medlemmar i Wu Tang Clan och misshandlar och pissar på andra elever som ligger och sover. Och detta har pågått sedan 1800-talet.
Vill ni på riktigt få ungdomar att sluta med mobbning, misshandel och förnedring eller vill ni bara hitta syndabockar ni gillar att anklaga?

Du får gärna dua mig. Vad har dessa tre frön från Älvkarleby med nakna killar som slåss på Lundsberg att göra? Jag är inte ute efter att mobba någon. Inte att hitta syndabockar heller, förutom de som utför brott. Dem har jag inte mycket till övers för, precis som killarna detta brott handlar om.
Citera
2026-07-21, 18:32
Medlem
MyJustices avatar
Man ska komma ihåg att området inte har haft polis närvaro på 25 år .
Detta har dock ändrats senast år då polis från gävle eller uppsala har börjat att vara i området
Citera
2026-07-21, 18:44
Medlem
Var i h-e ligger Älvkarleby? Är det placerade ungdomar dysfunktion lux
Citera
2026-07-21, 20:08
Medlem
Bra iallafall att föräldrarna fick lite skadeståndsansvar också.
Citera
2026-07-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Sånt här hände tamejfan aldrig på 90-talet, annat än i urbana skrönor. Gymnasie-gamla individer som uppvisat sånt här beteende hade knappt tillåtits gå obs-klass. Ingen hade sett en utdragen, planerad och filmad(!) tortyr som nåt jäkla pojkstreck. Hade du begått ett sånt här brott hade du varit paria-stämplad resten av ditt liv och fått lämna hemorten för att kunna leva ett normalt liv.
När jag var 4-5 bodde jag granne med en pojke vars storebrors gäng låg i fejd med ett annat gäng (samtliga svenskar). En dag hade det andra gänget tagit lillebrorsan (också 4-5 år) och brände av honom ögonbryn och ögonfransar. Tvivlar på att det ens blev polisanmält och att särskilt många andra än vi som såg lillkillen visste om det. Det blev definitivt inga rubriker av det iallafall. Det var 80-tal.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-21 kl. 20:25.
Citera
2026-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Detta är ett fruktansvärt brott. Enligt artikeln så är det 3st förövare som under tvång tvingade sitt offer konsumera hundbajs och utdelade slag och våldsgärningar. Allt filmades för att spridas på internet.

Domen har fallit och samtliga döms till ungdomsvård.

Brotten ska ha skett under mars 2026 i Älvkarleby kommun.

Vet vi något mer angående denna händelse?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tre-tonaringar-doms-offret-tvingades-ata-hundbajs

Länk till inlägg innehållande dom i Uppsala Tingsrätt: (FB) Tre tonåringar i Älvkarleby kommun tvingade sitt brottsoffer att äta hundbajs i mars 2026 // Moderator

Det är därför det borde vara tillåtet för allmänheten att inneha automatvapen vilket vettigt folk till både höger och vänster fattar. Att det inte är tillåtet innebär att den nuvarande ordningen är orättfärdig och legitim att bekämpa med våld.
Citera
2026-07-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Du får gärna dua mig. Vad har dessa tre frön från Älvkarleby med nakna killar som slåss på Lundsberg att göra? Jag är inte ute efter att mobba någon. Inte att hitta syndabockar heller, förutom de som utför brott. Dem har jag inte mycket till övers för, precis som killarna detta brott handlar om.

Samma sorts förnedringsmisshandel. Som enligt fd elever och fd anställda, samt bland annat en psykoterapeut som själv är adlig och tillhör en av "Lundsbergsfamiljerna" alltid funnits på skolan, sedan den startade.
Just att äta och dricka urin/avföring, skräp från marken/papperskorgar (tex gamla fimpar och utspottade snuspåsar), misshandla folk som redan ligger, tvinga dem gräva sin egen grav - allt sådant har pågått på Lundsberg.
Man kan alltså varken skylla på ickesvenskar eller försöka skylla på underklassen. Även vit överklass har sådana här psykopater (i SYNNERHET vit överklass).
Citera
2026-07-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det sistnämnda.

https://samnytt.se/har-ar-ganget-som-tvingade-offret-ata-hundbajs-jalla-bror

Svenska blattewannabees...
Citera
2026-07-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag tackar Reinfeldt, Löven och Magda för detta och alla andra brott utförda av deras gunstlingar. Hur i helvete kan man älska invandrare som begår avskyvärda brott mer än det svenska folket??? De måste älska dem för de står hela tiden och skriker att de vill ha hit ännu fler.

Noll koll....
Reinfeldt öppnade upp för skiten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in