Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Om filmen inte håller för att visas på en vanlig tv, är det då verkligen en bra film ens?
Jag skulle säga nej.
Konstigt argument. Som att säga att den musik som inte håller att spelas upp på en gammal transistorradio därmed inte skulle vara fullgod. Tror få skulle uppskatta Mahler på en transistorradio, men är han därmed en
dålig kompositör?
Sedan tycker jag tråden är nerlusad av
haters för sakens skull. Precis som alla dessa människor man mött som säger saker som att ”Nolan kan inte bygga upp trovärdiga karaktärer på djupet”, t.ex. Kanske sant, men vad spelar det för roll? Han har aldrig haft ambitionen att göra Bergmanfilmer. Om detta är det viktigaste så se Bergman då. Det gör jag. Jag ÄLSKAR Bergman, när jag är på de humöret. Men jag skulle därmed inte avvisa allt annat. Eller omvänt. Hur bra hade en actionfim varit om Bergman gjort den?

Och ibland är det just hjärndöd action du vill se. Som att gå till Sibylla och kräva burgaren medium rare och med hemgjort ketchup. Kom igen!
Ibland vill man ha det ena och ibland det andra och då går man dit där man får det. Gäller både hamburgare och film. Men man kräver sedan inte att få motsatta. Man ser till att få det man just då är sugen på. Och förhoppningsvis varierar detta!
Edit:
Här kan man se hur ca hälften av filmen saknas om det inte är IMAX.
https://m.youtube.com/watch?v=ikFA32c_SNY&pp=0gcJCWQCo7VqN5tD&ra=m
Men för att riktigt se filmen måste man fortsatt gå till en av de ca 40 biografer i världen som fortfarande har en IMAX film-filmprojektor.