Citat:
Ursprungligen postat av
Zzzoder
Billig skrivare =dyra toners.
Skriver du inte ut så mycket kanske det kvittar om tonerna är dyra
Skitsamma för min del, i somras tittade jag på hur mycket toner som följer med lite billigare maskiner och det låg runt 500-700 sidor för svart och lite mindre för färg, det är mer än 10 års förbrukning.
Såg att det fanns eftermarknadstoner till vissa maskiner, full uppsättning till nån canon låg på 1200kr, dyrt att köpa in men slår man ut det över tid så är det inte så farligt dyrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nolltaxerik
Kolla om det finns en Princh-skrivare i närområdet. Fungerar med smartphone/surfplatta/dator. Utskrifter kostar mellan 2 – 5 kr per sida. Smidigt och kostnadseffektivt när man behöver skriva ut ett fåtal bilder och dokument.
Vill ha eget.
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Köp en svartvit laser istället, åtminstone om du nästan enbart skriver ut dokument.
Vill ha möjligheten till färg för ibland behöver jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Proton
Håller med flertalet i tråden, Laser is the shit, min har jag haft i 15 eller 20 år nu å även om utskrifterna har börjat bli smetiga av nån anledning så funkar den bra till det jag använder den för.
Blir så när valsarna åldras och iallafall med den lasern jag hade så räcker det med normal luftfuktighet i lägenhet för att den ska degraderas, fick bla gula ränder på alla utskrifter

i slutet började jag alla utskrifter med 3-4 tomma a4-sidor för att bli av med det värsta.
Citat:
Ska man bara skriva ut bör det ju gå att få tag på en simpel skrivare som bara gör just det fortfarande?
Har behov av att scanna in dokument av och till.
---------------------------
Noterar att ingen har nämnt canon
Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
HP
Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
Brother
Citat:
Ursprungligen postat av