2026-07-21, 03:34
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Intressant hur ni argumenterar för att plocka flaskor motsvarande 35 spänn eller vad någon sa, vilket garanterat är 2-4 timmars arbete. Här omsätter man pengar på något, färdigt. Vill man plocka flaskor kan man lägga 2-4 timmar på det + 5 minuter på detta per månad och dubbla vinsten, och dessutom spendera 50% av tiden på att slippa bli utstirrad.

Däremot cashback får mig att känna mig riktigt korkad. 0.2% men hade glömt att det var per månad, vs 1.8% ränta före skatt på spar. Så ska gå tillbaka till cashback istället, blir ju även ränta på ränta på det.
^^ Edit: Nope! Fick precis info att Betala senare ger 0.4% cashback. Snacka om att äta kakan och ha kakan kvar.

Cashback har jag emellertid inte jag fått, så ska skälla ut AI-supporten fullständigt och utkräva cashback under dagen. Återkommer när jag vet mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om ts dessutom satsar på PET-flaskor så kommer han att krossa den plan han skissat på. Tänk två kronor varje dag istället för 30, nu pratar vi cashflow delux 😃. Under förutsättning att ts inte handlar flaskan själv, utifrån ts märkliga resonemang vet man i och för sig inte
Iofs! Där sa du nåt. Det blir förvisso ganska dålig utdelning, men köpa billigaste Lidl-platta, hälla ut och panta burkarna kan ju ge tillbaka lite iaf.

Nämen på riktigt, du är inne på något här. Pant överhuvudtaget riktar tankarna inte bara till att tänka på hur pantad jag själv är, utan pantbanken. Köpa nått dyrt, betala senare, lämna tillbaka och panta om? Kan man göra så, och sen få ut pengar på kortet?! :O
Citera
2026-07-21, 06:46
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
men köpa billigaste Lidl-platta, hälla ut och panta burkarna kan ju ge tillbaka lite iaf.

Vad menar du? Att det finns butiker som säljer dryck i burk utan att lägga på panten vid köp? Att det dessutom är billigare / burk än 1 kr/st ? Det känns som du inte har så stor koll varken kring din eller andras ekonom. Dessutom för att få ränta behöver du ha pengarna på ett konto med ränta och troligen inte på ditt kortkonto som troligen ger 0 i ränta. Det går förvisso men det är fruktansvärt lite pengar vi pratar om även om du köper för rätt mycket varje månad.
Citera
2026-07-23, 08:40
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Vad menar du? Att det finns butiker som säljer dryck i burk utan att lägga på panten vid köp? Att det dessutom är billigare / burk än 1 kr/st ? Det känns som du inte har så stor koll varken kring din eller andras ekonom. Dessutom för att få ränta behöver du ha pengarna på ett konto med ränta och troligen inte på ditt kortkonto som troligen ger 0 i ränta. Det går förvisso men det är fruktansvärt lite pengar vi pratar om även om du köper för rätt mycket varje månad.
Att jag inte kan Få kontant genom kreditkortet, men att jag kan Få kontant genom att köpa dryck, hälla ut, och panta burken. Det blir väl en 17:1 kanske men de är ju ändå något om man sitter i bajskorvarna. 170000 på läsk blir 10000 i rena pengar.
Citera
2026-07-23, 15:50
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Att jag inte kan Få kontant genom kreditkortet, men att jag kan Få kontant genom att köpa dryck, hälla ut, och panta burken. Det blir väl en 17:1 kanske men de är ju ändå något om man sitter i bajskorvarna. 170000 på läsk blir 10000 i rena pengar.

?

Förstår inte alls hur du tänker och du är väldigt rörig när du skriver.

Du menar alltså att du ska köpa läsk på kredit och sen hälla ut läsken och panta för att få kontanter?
Jag förstår inte alls. Då kan du väl lika bra köpa vad som på kredit och sen sälja för kontanter?

Jag trodde först du var en extrem sparare som ville spara några korvören men detta känns mer som en desperat skuldsatts sista desperata lösning....du får gärna förklara så man förstår.
Citera
2026-07-23, 15:59
Medlem
Citat:
Hoppas du skojar.

Hur som helst, jag skulle bli överlycklig om jag såg en lapp vid Ica där någon ville ha tomburkar och även hämta dem. Har för närvarande fyra sopsäckar fulla. Då slipper dom öppna burkarna och hälla ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in