2026-07-20, 17:38
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Hör du inte. Dem pratar med mig! Det är inte jag som går fram till dem! Dem kommer fram till mig. En normal människa svarar. En idiot svarar inte.

Men nu pratar de inte längre med dig och du undrar vad du ska göra.

Var inte så snarstucken och ta inte åt dig.
Citera
2026-07-20, 17:39
Avstängd
Citat:
Ska man göra en orosanmälan? Anledningen till att barnen pratar med mig är för att dem alltid är ut från 8 på morgonen till 22 på kvällen utan föräldrarna.

Ingen aning hur det fungerar, eller vad som händer när man gör det. Händer det ens någonting? Blir det bättre eller sämre för den ungen?
Det enda hoppet för ungen är väl att den växer upp och inser att det finns schyssta grannar. Att islam är rätt så knäppa och att islam kanske inte är för den?

Tycker inte du behöver göra något i överhuvudtaget. Förutom att när föräldrarna skriker åt dem att "öh, prata inte med honom!" så bara svara "vi tar det sen."
Citera
2026-07-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Men nu pratar de inte längre med dig och du undrar vad du ska göra.

Var inte så snarstucken och ta inte åt dig.

Du är verkligen trög. Dem kommer och pratar med mig. Sen efter deras föräldrar skrek på dem sluta dem. Jag bryr inte mig om att hälsa eller inte. Bryr mig inte heller om barnen. Kunde ha gett dem en bröst spark istället för jag inte vill prata. Men själva beteendet. Dem pratar inte med någon och ingen pratar med dem. Frågan är varför har man ett sådan beteende.

Det bor 40 familjer här. 3 familjer beter sig som om någon ska äta upp dem. Det är inte normalt beteende i området där alla är sociala.
Citera
2026-07-20, 17:43
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ska man göra en orosanmälan? Anledningen till att barnen pratar med mig är för att dem alltid är ut från 8 på morgonen till 22 på kvällen utan föräldrarna.

Är du så kränkt att du vill orosanmäla nu - först efter att barn inte fick prata med dig?

Gör endast en anmälan om du funderade på det även innan ungarna inte fick prata med dig.
Citera
2026-07-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Ingen aning hur det fungerar, eller vad som händer när man gör det. Händer det ens någonting? Blir det bättre eller sämre för den ungen?
Det enda hoppet för ungen är väl att den växer upp och inser att det finns schyssta grannar. Att islam är rätt så knäppa och att islam kanske inte är för den?

Tycker inte du behöver göra något i överhuvudtaget. Förutom att när föräldrarna skriker åt dem att "öh, prata inte med honom!" så bara svara "vi tar det sen."

Om föräldrarna försummar barnen som är utan vuxna länge hela dagarna för att sen bete sig mot andra som om man vill skada deras barn är sjukt. Om dem verkligen bryr sig så mycket så borde föräldrarna vara med dem men nej. Iväg hela dagarna och slängda på gården för att bete sig som någon vill skada dem. Ja om socialen får reda på att barnen är länge utan föräldrar så kan det bli möte. Barnen behöver uppsikt. Barnen är ju inte äldre än 4-6 år gamla. Därför man stöter på dem hela tiden och aldrig ser man föräldrarna. För att sen känna sig som ett creep låter konstigt.
Citera
2026-07-20, 17:47
Medlem
Citat:
Är du så kränkt att du vill orosanmäla nu - först efter att barn inte fick prata med dig?

Gör endast en anmälan om du funderade på det även innan ungarna inte fick prata med dig.

Jag är orolig för barnen ja. Vad mer får dem inte göra av sina föräldrar? Om jag är så creep varför är barnen ute från 8 på morgonen till 22 på kvällen. Istället för att vara bra mot grannarna så grannar kan hjälpa och skydda varandra så beter dem sig på detta sätt samtidigt som dem försummar barnen. Ja då blir man orolig.
Citera
2026-07-20, 17:47
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Du är verkligen trög. Dem kommer och pratar med mig. Sen efter deras föräldrar skrek på dem sluta dem. Jag bryr inte mig om att hälsa eller inte. Bryr mig inte heller om barnen. Kunde ha gett dem en bröst spark istället för jag inte vill prata. Men själva beteendet. Dem pratar inte med någon och ingen pratar med dem. Frågan är varför har man ett sådan beteende.

Det bor 40 familjer här. 3 familjer beter sig som om någon ska äta upp dem. Det är inte normalt beteende i området där alla är sociala.

Problemet är att du tar åt dig.

Vart du än bor så kommer det finnas grannar av alla de olika slag. Du kommer inte lyckas med att uppfostra dem till att bli som du vill.

Grejen är att du kommer att bli utbränd till slut om du reagerar så här starkt på en granne.
Citera
2026-07-20, 17:48
Avstängd
Citat:
Om föräldrarna försummar barnen som är utan vuxna länge hela dagarna för att sen bete sig mot andra som om man vill skada deras barn är sjukt. Om dem verkligen bryr sig så mycket så borde föräldrarna vara med dem men nej. Iväg hela dagarna och slängda på gården för att bete sig som någon vill skada dem. Ja om socialen får reda på att barnen är länge utan föräldrar så kan det bli möte. Barnen behöver uppsikt. Barnen är ju inte äldre än 4-6 år gamla. Därför man stöter på dem hela tiden och aldrig ser man föräldrarna. För att sen känna sig som ett creep låter konstigt.

Jaha, vad händer sen då när socialen väl får tag på dem? Blir det iöht någonsin bättre? Eller flyr de alla landet och blir värre?

Jag har hört att socialen tar hand om massa ungar. I vissa fall utan belägg och sedan vägrar ge tillbaks dem.. Som i ett fall med någon Malin? Men får aldrig höra några solskenshistorier där ifrån eller om vad som händer sen..
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-20 kl. 17:50.
Citera
2026-07-20, 17:49
Medlem
Citat:
Vad hände med grannar mot brott? Gamla goda tider där man hälsa och hjälptes åt? Sjukt samhälle.

Det som hänt är vi gått från ett Vi-samhälle till ett Jag-samhälle.
Citera
2026-07-20, 17:52
Medlem
Citat:

De är kanske illegala flyktingar som bor "svart" i lägenheten.
Mamman vill då inte att barnen ska berätta något så du förstår att de är här illegalt, eller att de bor där utan godkännande, typ...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-20 kl. 17:54.
Citera
2026-07-20, 17:57
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Problemet är att du tar åt dig.

Vart du än bor så kommer det finnas grannar av alla de olika slag. Du kommer inte lyckas med att uppfostra dem till att bli som du vill.

Grejen är att du kommer att bli utbränd till slut om du reagerar så här starkt på en granne.
Exakt. Att grannar inte hälsar ska man inte ta personligt. Har själv flera som aldrig hälsat och det är personer som jag inte lägger energi att fundera på, varför. De är inte viktiga för mig.
Citera
2026-07-20, 18:04
Medlem
Jag hälsar och ju närmre dom bor desto mer mån är jag om att det ska bli en bra interaktion. Åker jag däremot hiss med någon som bor flera våningar under mig så blir det på sin höjd en nick och sen knäpptyst stelhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in