2026-07-20, 09:56
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Likaså omsorgen om de närstående. Sektmedlemmarna förnekar att närstående drabbas likaså mytomanen Sjöberg i "Min sanning" . Trots detta har de ett team med låtsasterapeuten Stella , som närmast ser ut som ett gatuluder .Varför ett team och stöd om ingen drabbas? Var finns logiken?
Sorry, det är dumpenlogik naturligtvis.
Teamet kanske ger trauma vård gratis med Stella i spetsen. Så sitter Nilsson i sjukhussängen och räknar pengar och pärlar armband som hon säljer på Tradera. Det är en bra uppdelning.
Citera
2026-07-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du bekräftar faktiskt precis det jag skrev om i mitt inlägg

Det är exakt det här beteendet som är själva kärnan i problemet och som gör en saklig diskussion omöjlig. Som jag påpekade flera gånger i mitt inlägg så stannar argumenten upp så fort man lyfter frågor om rättssäkerhet, proportionalitet eller metoder.

Anledningen till att det inte finns några faktiska argument att tillgå är enkel: när man väljer att försvara en modell som bygger på uthängningar, lekmannadomstolar och bristande rättssäkerhet, så saknar man helt enkelt sakliga verktyg när diskussionen flyttas till att handla om lag och ordning.

Eftersom svaren på de svåra frågorna - som hur man hanterar rättssäkerheten eller risken för felaktiga utpekanden - i princip alltid kokar ner till att han får skylla sig själv eller pedofilkramare så tvingas man ta till etiketter och personangrepp i stället.

När man då bemöts med att bli anklagad för att "skydda förövare" eller kallas för "usling" för att man diskuterar strukturer, då bekräftar du exakt det mönster som jag tog upp: att så fort de saknade argumenten tar slut, så dras pedofilikortet för att döda debatten och slippa svara på sakfrågorna.

I stället för att bemöta mina argument väljer du att tillskriva mig en åsikt som jag aldrig har uttryckt.

Kan du citera den del av min text där jag skyddar förövare eller förminskar det de utsätter barn för?

Du har själv frågat två gånger hur vi ska finna en lösning. Därför är jag också nyfiken på dina egna förslag.

Vad anser du att samhället bör göra? Hur ser dina egna konkreta lösningar ut när det gäller rättsväsende, prevention och tidiga insatser?

Tror tyvärr att du tror att denna tråds användare är ett tvärsnitt av befolkningen. Vill man ha sex med barn o kommer så långt som till en träff i det syftet är det få, nästan ingen, som ser det som särskilt komplext problem som du verkar tycka. Vi tycker att det är strålande om Dumpen får bensin swishat till sig så de kan ta sig från Ystad till Haparanda, Kungälv till Stockholm för att visa vilka som vill våldta barn - så länge polisen inte har de resurserna. Dumpen är inget hemligt fenomen o vill man undvika dem är det ganska enkelt.
Det kanske inte är samhället som ska förändras utan de här gubbarnas beteende. De är inga offer - de är förövare, vet du. Barnen är offer.
Senast redigerad av medea1 2026-07-20 kl. 10:37.
Citera
2026-07-20, 12:00
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Tror tyvärr att du tror att denna tråds användare är ett tvärsnitt av befolkningen. Vill man ha sex med barn o kommer så långt som till en träff i det syftet är det få, nästan ingen, som ser det som särskilt komplext problem som du verkar tycka. Vi tycker att det är strålande om Dumpen får bensin swishat till sig så de kan ta sig från Ystad till Haparanda, Kungälv till Stockholm för att visa vilka som vill våldta barn - så länge polisen inte har de resurserna. Dumpen är inget hemligt fenomen o vill man undvika dem är det ganska enkelt.
Det kanske inte är samhället som ska förändras utan de här gubbarnas beteende. De är inga offer - de är förövare, vet du. Barnen är offer.
Mittpunkt och några andra här kör gärna med försvaret att det inte finns något barn på plats och att man egentligen inte vet vad gäddorna hade tänkt att göra på platsen...
De flesta människor förstår naturligtvis vad gäddan har för planer och de flesta människor vill inte ha gäddor på arbetsplatser och i idrottsföreningar. Det säger väl allt om hur folk ser på detta.
Som du skriver här så är det lätt att undvika Dumpen.
Citera
2026-07-20, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Tror som vanligt . Jag har inte sett en enda kritiker mot dumpen hylla eller ta gäddor i försvar.
De flesta med mig anser att gäddornas beteende är såväl förkastligt som klandervärt , men det gör ju inte dumpens metoder som folkdomstol och medborgargarde utanför rättssystemet rumsrent för det.
Ska det vara så förbaskat svårt att begripa.
Konsekvenserna för närstående negligeras och förvandlas till att man blundar för verkliga offers trauman av ett övergrepp.
Enögda, trångsynta , lågutbildade dumskallar har bara en enda idiotisk tolkning av kritik mot dumpen, att kritikerna förespråkar att det ska vara fritt fram att våldta barn. Så inskränkt , primitivt och omoget och helt utan några som helst perspektiv.
Angående polisens resurser så grips och lagförs mer än 1000 per år , som dessutom de facto har begått ett brott. Dumpen har inte nått dit ens på fem år och den absoluta majoriteten har inte begått något brott förutom möjligen ett moraliskt sådant .
Eftersom dumpen har lyckats inbilla er att detta är vår tids största problem i samhället , kanske det är dags att bilda ett politiskt parti som vill lägga alla polisens resurser på att jaga gäddor.
Vad har ni för tankar om att rättssystemet har dömt Sara för förtal, således begått ett brott?
Jag gör mig inga som helst illusioner om rationella , konstruktiva och genomtänkta svar förutom primitiva påhopp och insinuationer som är det gängse från dumplingarna.
Senast redigerad av Takanashi 2026-07-20 kl. 13:25.
Citera
2026-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Tvärs emot vad du säger så bryr sig Dumpen om barn, kan inte du själv försöka hjälpa de svagsinta du nämner.
Hur ska jag försöka hjälpa dig föreslår du?
Citera
2026-07-20, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur ska du ha det?
Pratas det om Dumpen på din arbetsplats eller inte?
Är du läskunnig? Vad står det ovan?? Frågan är närmast hur du ska ha det??
Senast redigerad av Takanashi 2026-07-20 kl. 16:42.
Citera
2026-07-20, 16:47
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Som alltid initierat , genomtänkt , kunnigt och välformulerat . Det är precis det här vi diskuterar på min arbetsplats, bland vänner och familj. Självklart inte dagligen men till och från dyker diskussionen upp, framförallt om det har uppmärksammats i pressen på olika sätt.
Men här pratas det på din arbetsplats…
Citera
2026-07-20, 17:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Låt barn vara ifred, kan det vara så svårt?
Låt de anhöriga barnen vara i fred, är detta så svårt?
Citera
2026-07-20, 17:16
Avstängd
Citat:
Men här pratas det på din arbetsplats…

Ditt patologiska agg mot mig för att jag drar ner brallorna på dumpen med fakta och sanningar förblindar tydligen.
Du har ansträngt dig för att leta upp ett flera månader gammalt svar på ditt inlägg då.
Så här är det lilla gumman.
Då påstod du att dumpen gjort ämnet välkänt och alla talade om det på skolor och arbetsplatser.
Då svarade jag att du tog i för mycket , men att det hände att vi på min arbetsplats talade om dumpen när nyhetsmedia tagit upp ämnet.
Nu påstår du att ingen vågar tala om dumpen på sin arbetsplats och bland vänner för att inte riskera att bli socialt utfrusen.
Då svarade jag igen att vi talade om dumpen när nyhetsmedia tar upp ämnet.
Således tidigare hette det att alla snackar om dumpen och nu ingen med risk för social utfrysning.
Hur ska du ha det? Vilket ben ska du stå på? Tänk vad agg och känslor kan förblinda!
Citera
2026-07-20, 17:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hur ska du ha det?
Pratas det om Dumpen på din arbetsplats eller inte?
I mitt gäng har det pratats om det en gång och då gällde det att Dumpen gjorde fel. Jag har själv pratat med några och då gällde det en neutral ståndpunkt, både dåligt och bra. Att tro att alla gillar Dumpen är så fel man kan tro, antingen är man inte ute bland folk utan bara fän, eller så väljer man att inte höra.
Citera
2026-07-20, 17:37
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ditt patologiska agg mot mig för att jag drar ner brallorna på dumpen med fakta och sanningar förblindar tydligen.
Du har ansträngt dig för att leta upp ett flera månader gammalt svar på ditt inlägg då.
Så här är det lilla gumman.
Då påstod du att dumpen gjort ämnet välkänt och alla talade om det på skolor och arbetsplatser.
Då svarade jag att du tog i för mycket , men att det hände att vi på min arbetsplats talade om dumpen när nyhetsmedia tagit upp ämnet.
Nu påstår du att ingen vågar tala om dumpen på sin arbetsplats och bland vänner för att inte riskera att bli socialt utfrusen.
Då svarade jag igen att vi talade om dumpen när nyhetsmedia tar upp ämnet.
Således tidigare hette det att alla snackar om dumpen och nu ingen med risk för social utfrysning.
Hur ska du ha det? Vilket ben ska du stå på? Tänk vad agg och känslor kan förblinda!
Jag förstår att du svänger till det lite för att det ska passa dig.
Då är vi i alla fall överens om att det pratas om Dumpen.
Att det inte skulle göras stämmer alltså inte.
Citera
2026-07-20, 19:20
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du svänger till det lite för att det ska passa dig.
Då är vi i alla fall överens om att det pratas om Dumpen.
Att det inte skulle göras stämmer alltså inte.
Lilla gumman kan du bestämma dig för vad som gäller ?
Alla pratar om dumpen eller ingen pratar om dumpen för att inte riskera social utfrysning?
Detta är dina påståenden och inget jag svängt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in