2026-07-20, 13:43
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur ska han se ut då, duger inte hans utseende för att knega på ett lagerjobb ?

Finns det ens lager in theese times?

Till Viggo:

1. Klipp dig! Ingen anställer en karl som ser ut som en tolvårig flicka!
2. Köp nya kläder! Ingen anställer en man som klär sig i en blekgul blommig bussarong från Ullared!
3. Vistas ute i solen. Ingen anställer en biafra-sjuk blekfis!
4. Träna! Ingen vill ha bleka, sjukliga vandrande pinnar på jobbet!
5. Ta körkort. Har man körkort så kan man inte vara helt tappad bakom en ladugård.
6. Träna på social kompetens. Ingen anställer någon som bara kan bröla fram ett ”öhhe” eller ”typ”! Bli en attraktiv man som kan föra sig åtminstone på ett APT utan att göra bort sig!
7. Lägg ner alla fitt-krav. ”Jag vill inte, kan inte flytta, jag passar inte inom..” Att ta ett jobb på Donken, hemtjänsten eller på byns cykelverkstad är bara det första i resten av ditt livs alla kommande jobb. Du har inte råd att vara kräsen!

Ska vi säga så?
Citera
2026-07-20, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Till Viggo:

2. Köp nya kläder! Ingen anställer en man som klär sig i en blekgul blommig bussarong från Ullared!
5. Ta körkort. Har man körkort så kan man inte vara helt tappad bakom en ladugård.
6. Träna på social kompetens. Ingen anställer någon som bara kan bröla fram ett ”öhhe” eller ”typ”! Bli en attraktiv man som kan föra sig åtminstone på ett APT utan att göra bort sig!
7. Lägg ner alla fitt-krav. ”Jag vill inte, kan inte flytta, jag passar inte inom..” Att ta ett jobb på Donken, hemtjänsten eller på byns cykelverkstad är bara det första i resten av ditt livs alla kommande jobb. Du har inte råd att vara kräsen!

Ska vi säga så?

Vad betyder APT?
Det bästa vore ifall staten förbjuder företagssvinen att ha låga löner.
Lönerna behöver vara på en viss nivå. annars får företagssvinet göra sitt egna underbetalda jobb, någon arbetslös ska inte tvingas arbeta gratis åt företagssvinen!
Citera
2026-07-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vad betyder APT?
Lönerna behöver vara på en viss nivå. annars får företagssvinet göra sitt egna underbetalda jobb, någon arbetslös ska inte tvingas arbeta gratis åt företagssvinen!

Bättre att anställda byter jobb om de tycker att deras lön är för låg.
Citera
2026-07-20, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Bättre att anställda byter jobb om de tycker att deras lön är för låg.

Nej, det är bättre att företagssvinen själva får göra sitt underbetalda skitjobb ifall hen inte vill betala ut en riktig lön, låt rövhålet göra sitt eget skitjobb istället för att förvänta sig att någon annan ska göra det åt dom för en minimilön.

Finns det något slöare och äckligare än en företagare?
En parasit som lever av andras arbetsinsats!
Citera
2026-07-20, 15:59
Medlem
Samma tidning har hittat en ny stackars ungdom som inte kan få jobb.
En fet svart kvinna som ser ut som en MTF.
Skyller på sina npf-diagnoser.
Bor i Stockholm.

Har inte Arbetet funderat på att skriva reportage om normala arbetsvilliga ungdomar?
https://arbetet.se/2026/07/20/beredd-att-plocka-skrap-arbetslosa-monica-24-bor-hos-foraldrarna/
Citera
2026-07-20, 16:09
Avstängd
Viggo har rätt. Företagare i Sverige vill inte anställa för politiker har lärt dem att de kan ta in folk ifrån utlandet som kan jobba för dom gratis..

Sen gnäller dom om att det är för dyrt att anställa, eller att utbilda folk tar tid.. Att det inte finns rätt folk sedan att faktiskt anställa, eller att skattetrycket är alldeles högt...

Blir så när för många företagare är homofiler och även dicklickers..
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-20 kl. 16:13.
Citera
2026-07-20, 16:16
Medlem
zombie-nations avatar
Har AF någonsin förmedlat arbete? Redan när jag var ung var AF ett skämt. Man fixade jobb utan dem. De gjorde det bara svårare för en. Deras kurser är ju helt värdo och har alltid varit. Den jag gick på var nog värst. Vi fick sitta i ett rum på AF. Kursen kallades Start och de hade klippt ut loggan från frukostflingan Start (copyright skiter väl AF i).

Vår kursledare gav oss ett papper och lånade ut pennor. Sedan sa han att, som ni vet är det ganska svårt att få jobb just nu. Och att vi kunde skriva lite om vi ville, typ personligt brev. Han kollade aldrig vad vi skrivit. När han instruerat oss gick han, han kom tillbaka efter ca 80 minuter och sa att kursen var klar och vi kunde gå.

Förr fanns iallafall låtsasjobb för unga som inte hade. Man fick en slags lön. Skulle faktiskt säga att just detta inte var dåligt. För man kunde hoppa mellan arbetsplatser och faktiskt känna på olika arbeten. Jag insåg att vissa jobb var så mycket roligare än jag någonsin föreställt mig, men de fanns inte i min värld, jag tänkte mer att antingen har man ett jobb där man inte behöver utbildning, eller också har man ett jobb från den banan man gått.

Det finns jättemånga jobb där man arbetar med människor, men vissa killar tror inte de har det i sig. De måste få testa på något sätt.
Citera
2026-07-20, 16:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Till Viggo:

Ska vi säga så?
Tack. Du formulerade precis det jag tänkte.
Jag har anställt en hel del och det hade krävts något unikt område för att anställa någon som han
Dessutom ska den man anställer accepteras av gruppen medarbetare.
Citera
2026-07-20, 16:34
Medlem
Jag ger vidare till Viggo, det råd min fader gav mig när jag skulle välja utbildning efter grundskolan.
”Kock eller Begravningsentreprenör”, dem kommer det alltid att finnas behov av.
Så sagt, så gjort!
Har, som resultat, aldrig varit arbetslös
Citera
2026-07-20, 17:39
Medlem
Citat:
Nej, det är bättre att företagssvinen själva får göra sitt underbetalda skitjobb ifall hen inte vill betala ut en riktig lön, låt rövhålet göra sitt eget skitjobb istället för att förvänta sig att någon annan ska göra det åt dom för en minimilön.

Finns det något slöare och äckligare än en företagare?
En parasit som lever av andras arbetsinsats!

Men det är ju bättre med en låg lön än ingen lön alls vilket händer om man förbjuder jobb under en viss lönenivå.
Citera
2026-07-20, 18:11
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Vad betyder APT?

Om man har ett jobb så vet man att APT betyder arbetsplats-träff. Ett möte som hålls mellan chef och anställda tex 1 g/månad är vanligt…

Om man är arbetslös så kanske man inte direkt förvänta sig en vd-lön från start?
Det är därför vissa alltid är arbetslösa, just för att de har en massa fitt-krav för att de inte fattar att man måste bevisa sitt värde.
Får man in en fot så är resten inte så svårt.
Citera
2026-07-20, 18:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LallyJohns
Jag ger vidare till Viggo, det råd min fader gav mig när jag skulle välja utbildning efter grundskolan.
”Kock eller Begravningsentreprenör”, dem kommer det alltid att finnas behov av.
Så sagt, så gjort!
Har, som resultat, aldrig varit arbetslös

Sant!
Vård funkar alltid också. Så länge det finns människor så kommer vård att behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in