Citat:
Ursprungligen postat av
Janejja
Jag har varit i kontakt med min vanliga läkare, jag har kollat ett par online appar (Kry och Min Doktor tror jag det var) och jag har kollat med Derma Clinic Stockholm. Ingen vill ge mig recept för Finasterid. Skumt tycker jag att man kan stöta på så mycket motstånd. Dom 3 första sa bara att dom inte gör det pga att det handlar om estetik och inte faktiskt vårdbehov. Derma Clinic Stockholm gör det bara EFTER att man gjort en hårtransplantation hos dom. Jag sitter i läget där jag vill se hur pass mycket skillnad Finasterid/Minoxidil kan göra på 1-2 år innan jag avgör om jag vill fortsätta med det plus göra en hårtransplantation.
Jag finns i Stockholm om det spelar roll.
Har någon av er stött på så här mycket besvär med att få vad jag kan tycka är en rätt simpel medicin?
Har någon några förslag i mitt läge? Känner ni kanske till några privata vägar för att få recept tex? Jag gav upp för ett par månader sen pga delvis irritation och delvis lathet, men jag tänkte att det kan ju inte skada att fråga här.
Har inte svar på Din fråga. Men när jag preppade för ett par år sedan, och var rädd för att bli av med håret så käkade jag Finasterid. Dessutom så kombinerade jag finasteriden med att duscha och massera in hårbotten med ett ketocanozole-schampo. Jag inhandlade det på svarta marknaden. Det kostar heller inte särskilt mycket.